هاآرتص: تلآویو و بیروت فردا «مناطق آزمایشی» را تعیین میکنند
روزنامه عبری هاآرتص نوشت، تیمهای مذاکرهکننده تلآویو و بیروت فردا در دور جدیدی از مذاکرات در واشنگتن، مناطقی را که ارتش رژیم صهیونیستی از آنها عقبنشینی کرده و مسوولیت آنها به ارتش لبنان واگذار میشود، تعیین خواهند کرد.
هاآرتص در ادامه نوشت، ارتش لبنان تحت نظارت دقیق آمریکا فعالیت خواهد کرد و مسوولیت مناطقی را که در کنترل ارتش رژیم صهیونیستی نیست، بر عهده خواهد داشت.
به نوشته این روزنامه عبری، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور خواهد شد از برخی از مناطق واقع در محدوده موسوم به «خط زرد» در جنوب لبنان عقبنشینی کند.
خط زرد در واقع یک خط فرضی در عمق ۸ کیلومتری خاک لبنان از مرزها با فلسطین اشغالی است.
در حالی که برخی مسوولان رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو مدعی شدند که ارتش این رژیم هرگز از مناطقی که در جنوب لبنان اشغال کرده، عقبنشینی نخواهد کرد، هاآرتص نوشت، در این مرحله مشخص نیست که آیا طرح عقبنشینی از خاک لبنان شامل دژ تاریخی الشقیف خواهد بود یا خیر.
رژیم صهیونیستی از دوم مارس جنگی را علیه لبنان آغاز کرد که بر اساس بیانیههای وزارت بهداشت لبنان تاکنون ۴۱۰۶ شهید، ۱۲ هزار و ۱۵۳ زخمی و بیش از یک میلیون آواره بر جای گذاشته است.
این رژیم برخی از مناطق جنوب لبنان را از چند دهه قبل و برخی را از جنگ ۲۰۲۳-۲۰۲۴ اشغال کرده و در جنگ اخیر نیز بیش از ۱۰ کیلومتر در جنوب لبنان نفوذ کرد.
آمریکا میزبان دور جدید مذاکرات میان بیروت و تلآویو است و برای دور جدید این مذاکرات که فردا خواهد بود، آماده میشود.
تهران و واشنگتن ۱۸ ژوئن یادداشت تفاهمی را برای توقف درگیریها به امضا رساندند که بند اول آن توقف جنگ در تمامی جبههها از جمله لبنان بود، با این حال رژیم صهیونیستی به حملات خود به لبنان ادامه میدهد.
انتهای پیام