پایان ثبتنام اولیها در گرو مراجعه به مراکز سلامت
سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تشریح آخرین وضعیت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، با بیان اینکه این فرایند به مراحل پایانی خود رسیده است، گفت: تاکنون ۹۹ درصد نوبتگیریها و ۹۵ درصد ارزیابیهای تخصصی انجام شده است.
قاسمی با اشاره به هدفگذاری برای سنجش یک میلیون و ۱۱۹ هزار نوآموز، افزود: تا این لحظه، نوبتگیری برای یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر انجام شده و فرایند ارزیابی تخصصی یک میلیون و ۱۰۶ هزار نوآموز نیز به پایان رسیده است.
وی در خصوص جزئیات این ارزیابیها در ۵ حوزه هوش، بینایی، شنوایی، جسمی-حرکتی و اوتیسم تصریح کرد: براساس نتایج بهدستآمده، حدود ۵ هزار نوآموز جهت بهرهمندی از خدمات به آموزش و پرورش استثنایی معرفی شدهاند. همچنین حدود ۳۱ هزار نفر در دسته «دانشآموزان دیرآموز» قرار دارند که نیازمند توجه ویژه آموزشی هستند. وی افزود: در حوزه اوتیسم نیز ۱۳۰۰ مورد ارجاع صورت گرفته که ۳۰۰ نفر از آنها در زمره دانشآموزان با نیازهای ویژه اوتیسم شناسایی شدهاند و برنامهریزیهای لازم برای آنها در حال انجام است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه فرایند ثبتنام پایه اول بدون مشکل خاصی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ۵ درصد ارزیابیهای باقیمانده و یک درصد باقیمانده از نوبتگیریها، عمدتاً مربوط به دانشآموزان عشایری یا اتباع است که در روزهای آتی پیگیری خواهد شد.
وی به اولیایی که هنوز موفق به انجام سنجش فرزندان خود نشدهاند، توصیه کرد: «برای جلوگیری از بروز مشکل در زمان ثبتنام، هرچه سریعتر به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.»
گفتنی است بر اساس اعلام معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، متولدین دوم مهرماه ۱۳۹۸ تا اول مهرماه ۱۳۹۹، گروه سنی واجد شرایط برای ثبتنام در کلاس اول دبستان در سال تحصیلی جدید هستند.
انتهای پیام/