عملیات نجاتبخش پزشکان خرمشهر؛ مادر و نوزاد از شرایط بحرانی عبور کردند
به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سمیه فلاح نژاد امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مادری ۳۷ ساله با سن حاملگی ۳۸ هفته و سابقه دیابت بارداری، با شکایت کاهش حرکات جنین به بیمارستان ولیعصر(عج) مراجعه کرد
او گفت: پس از ارزیابیهای اولیه و بستری در بلوک زایمان، فرآیند القای زایمان آغاز شد و این مادر با زایمان طبیعی، نوزاد پسر خود را به دنیا آورد.
رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر افزود: نوزاد متولد شده به دلیل نیاز به اقدام های احیایی، بلافاصله تحت مراقبتهای تخصصی قرار گرفت و به بخش نوزادان منتقل شد.
این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در ادامه، وضعیت مادر با بروز خونریزی شدید ناشی از "آتونی رحم" به شدت وخیم شد و تیم درمان بلافاصله اقدام های استاندارد از جمله ماساژ رحم، تجویز داروهای منقبضکننده و پایش مستمر علایم حیاتی را آغاز کردند، اما با توجه به تداوم خونریزی، بیمار در سریعترین زمان ممکن به اتاق عمل منتقل شد.
فلاح نژاد در پایان اضافه کرد: در یک عملیات مشترک و همزمان، تیمی متشکل از متخصصان زنان و زایمان، بیهوشی، جراح عمومی، رادیولوژیست و کادر مجرب مامایی و پرستاری وارد عمل شدند و در نهایت، به دلیل شرایط تهدیدکننده حیات و عدم پاسخ به مداخله های محافظهکارانه، تصمیم به انجام "هیسترکتومی نجاتبخش(برداشتن رحم)" گرفته شد که منجر به کنترل خونریزی و نجات جان بیمار شد.
انتهای پیام/
عکس: آرشیوی