عملیات نجات‌بخش پزشکان خرمشهر؛ مادر و نوزاد از شرایط بحرانی عبور کردند

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
|
۱۹:۲۴:۲۴
| کد خبر: ۲۳۵۷۹۲۲
عملیات نجات‌بخش پزشکان خرمشهر؛ مادر و نوزاد از شرایط بحرانی عبور کردند
برنا - گروه استان‌ها: رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) گفت: مداخله سریع و هماهنگ کادر درمان مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر، منجر به نجات جان یک مادر ۳۷ ساله در شرایطی بحرانی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سمیه فلاح نژاد امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مادری ۳۷ ساله با سن حاملگی ۳۸ هفته و سابقه دیابت بارداری، با شکایت کاهش حرکات جنین به بیمارستان ولیعصر(عج) مراجعه کرد

او گفت: پس از ارزیابی‌های اولیه و بستری در بلوک زایمان، فرآیند القای زایمان آغاز شد و این مادر با زایمان طبیعی، نوزاد پسر خود را به دنیا آورد. 

رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر افزود: نوزاد متولد شده به دلیل نیاز به اقدام های احیایی، بلافاصله تحت مراقبت‌های تخصصی قرار گرفت و به بخش نوزادان منتقل شد.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در ادامه، وضعیت مادر با بروز خونریزی شدید ناشی از "آتونی رحم" به شدت وخیم شد و تیم درمان بلافاصله اقدام های استاندارد از جمله ماساژ رحم، تجویز داروهای منقبض‌کننده و پایش مستمر علایم حیاتی را آغاز کردند، اما با توجه به تداوم خونریزی، بیمار در سریع‌ترین زمان ممکن به اتاق عمل منتقل شد.

فلاح نژاد در پایان اضافه کرد: در یک عملیات مشترک و همزمان، تیمی متشکل از متخصصان زنان و زایمان، بیهوشی، جراح عمومی، رادیولوژیست و کادر مجرب مامایی و پرستاری وارد عمل شدند و در نهایت، به دلیل شرایط تهدیدکننده حیات و عدم پاسخ به مداخله های محافظه‌کارانه، تصمیم به انجام "هیسترکتومی نجات‌بخش(برداشتن رحم)" گرفته شد که منجر به کنترل خونریزی و نجات جان بیمار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

عکس: آرشیوی

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر