رایزنی وزرای خارجه عمان و مصر درباره تنگه‌هرمز

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
|
۱۶:۲۶:۵۱
| کد خبر: ۲۳۵۹۰۶۵
رایزنی وزرای خارجه عمان و مصر درباره تنگه‌هرمز
برنا - گروه بین الملل: وزرای خارجه عمان و مصر درخصوص تحولات منطقه و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت وگو کردند.

به گزارش برنا و به نقل از الخلیج آنلاین، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و بدر عبدالعاطی، همتای مصری وی در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت‌و‌گو کردند.

دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان تنش و تثبیت آتش بس و فراهم کردن فضای مناسب برای از سرگیری گفت‌و‌گو‌ها و ایجاد افق‌های گسترده‌تر برای تفاهمات سیاسی تبادل نظر کردند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۵ تیر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به برخی تلاش‌ها برای ایجاد مسیر‌های موازی تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز خارج از چارچوب اداره مشترک ایران و عمان تاکید کرد: «عبور ایمن در تنگه هرمز با ترتیبات مبهم، مسیر‌های موازی یا تصمیم‌سازی خارج از ملاحظات ایران، به عنوان دولت ساحلی، تضمین نمی‌شود.»

وی تصریح کرد: «هر چارچوب معتبر باید بر هماهنگی با ایران و مفاد بند پنج یادداشت تفاهم اسلام آباد استوار باشد. در غیر این‌صورت، نتیجه، تعلیق مسیر تعیین شده موازی می‌شود.»

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر