گفتوگوی ویژه
نمیخواهیم زنگ تفریح باشیم
رقبای ما مثل گلادیاتورها هستند!
تیم ملی هندبال ایران بهمن امسال باید در رقابتهای جام جهانی حضور پیدا کند. بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال مردان قطر از 25 دی ماه تا 12 بهمن ماه برگزار میشود. تیم ملی هندبال ایران به همراه تونس، کرواسی، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین و اتریش در گروه B این مسابقات قرار دارد.
هندبال ایران که طی ماههای گذشته روزهای پرتنشی را پشت سر گذاشته، پس از پایان همه مشکلات و اختلافات داخلی با روحیه ای متفاوت از همیشه به ایران رقابت ها می رود. الله کرم استکی یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم ملی در این رقابتهاست.
استکی درباره رقابت های جام جهانی قطر به خبرنگار ورزشی برنا گفت: کشورها برای مسابقات جام جهانی هزینه بسیاری کردند بخصوص کشور قطر که میزبان هم هست ولی متاسفانه ما فقط 15-10 روز که به اردو آمده ایم و تمرینات را شروع کرده ایم. نه بازی تدارکاتی داشته ایم. اما با همه این ها خدارا شکر تمرین را شروع کرده ایم و با توکل به خدا به این مسابقات می رویم.
استکی درباره شرایط تیم هم صحبت کرد: بچه ها در بدترین شرایط به تیم برگشتند که فقط بگویند نه خائن هستیم نه به کشور خیانت می کنیم. نه بودجه داریم نه امکانات داریم حتی برای البسه تیم هم مشکل داریم ولی امیدواریم که درست شود. ما به این مسابقات می رویم که بازی های خوبی از خود نشان دهیم. مسئولین هم همین را می خواهند.
او درمورد شرایط تیم ملی هندبال ایران در اردوی آمادهسازی ایتالیا اظهار داشت: شرایط در ایتالیا خوب است و هر روز تمرین میکنیم. مسئولان تیم ملی هم سه بازی تدارکاتی با تیم ملی ایتالیا تدارک دیدهاند؛ این تیم در مکان پانزدهم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد و بازی با این تیم میتواند کمک زیادی به هماهنگی ما بکند.
وی با بیان اینکه اردوی ایتالیا میتواند محک خوبی برای تیم ملی باشد، ادامه داد: خوشبختانه با تمام مشکلات و سختیهایی که بود تمرینات خوبی را زیر نظر ماچک انجام دادیم، اما ای کاش تکلیف فدراسیون هم زودتر مشخص میشد تا با خیالی راحتتر در مسابقات جهانی حضور پیدا میکردیم.
استکی درباره تغییرات مدیریتی هندبال هم گفت: ما صبر می کنیم تا این شرایط تمام شود. متاسفانه بدترین شرایط هندبال را می گذرانیم. آقایان کار خودشان را کردند و رفتند! هندبال در حال رشد بود که متاسفانه آقایان سر منیت و غرور بی جا همه چیز را بهم ریختند.
برخی از منتقدان اعتقاد دارند که تیم ملی هندبال بیش از اندازه به بازیکنان قدیمی این تیم مثل برادران استکی متکی است. الله کرم در این باره گفت: برخیها میگویند سن من و سایر بازیکنان بالا رفته است و باید بعد از مسابقات جهانی خداحافظی کنیم، اما من معتقدم که ما زحمت زیادی برای این رشته کشیدهایم و تا دیدن روزهای خوب باید بمانیم. بدون شک برای رساندن هندبال به روزهای خوب تا آخرین لحظه میمانیم و میجنگیم. همه بازیکنان میخواهند با تمام توان خود در مسابقات حاضر شوند تا از آبروی ایران دفاع کنند.
استکی درباره ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی در جام جهانی هم گفت: با تیمهای تونس، کرواسی، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین و اتریش همگروه هستیم و کار سختی در مسابقات داریم. تلاش میکنیم با غیرت ایرانی خود وارد میدان شویم و زنگ تفریح حریفان نباشیم. ما نخستین حضور در چنین مسابقاتی را تجربه میکنیم و ممکن است در بازی اول و دوم کمی سردرگم باشیم که البته کادر فنی کمک خواهد کرد تا از این شرایط خارج شویم.
ستاره باسابقه تیم ملی هندبال درباره پیش بینی اش از نتایج تیم ملی هندبال در جام جهانی نیز تاکید کرد: همه از اروپای شرقی هستند و از لحاظ قد و قامت خوب هستند و مثل گلادیاتورها میمانند که متاسفانه همه هم در گروه ما افتاده اند. گروه سختی داریم و می رویم خوب بازی کنیم مثل فوتبال که کسی از آنها انتظار نداشت از ما هم کسی انتظار ندارد.
استکی درباره شانس صعود تیم ملی هندبال از این گروه هم گفت: قاطعانه می گویم صعود نمی کنیم. چون هیچ چیزمان درست نیست و نمی توان توقعی داشت. همه تیم ها با امکانات بسیار خوب می آیند اما ما اصلا در حد جام جهانی نیستیم.