امگا ۳ صدمات ناشی از سکته را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد

|
۱۳۹۰/۰۶/۰۶
|
۱۰:۰۷:۰۰
| کد خبر: ۷۳۰۷۹
امگا ۳ صدمات ناشی از سکته را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد
تحقیقات جدید محققان نشان داد رعایت رژیم غذایی غنی از امگا 3، میزان شدت آسیب به مغز را بعد از سکته مغزی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، تحقیق روی موش‌ها نشان داده، میزان آسیب به مغز که در پی یک سکته رخ می‌دهد، در موش‌هایی که روزانه «DHA» (نوعی از امگا 3) را مصرف کرده بودند، 25 درصد کمتر از موش‌هایی بوده که این رژیم را نداشته‌اند.

به گزارش سایت یاهو، این تحقیق نشان داد تاثیر سکته در موش‌هایی که رژیم غنی از این نوع امگا 3 را برای مدت سه ماه داشته‌اند، نسبت به موش‌هایی که از رژیم کنترل شده‌ای تبعیت می‌کردند، کمتر بوده است.

دانشمندان با تحقیق در موش‌هایی که پیش از بروز سکته، امگا 3 مصرف کرده بودند، دریافتند که در این موش‌ها، تمرکز مولکول‌هایی که سبب تورم در بافت می‌شود، کاهش داشته در حالی که میزان مولکول‌هایی که مانع مرگ سلولی می‌شوند افزایش نشان داده است.

به گفته محققان، این نخستین بار است که تاثیر مهم ضد تورمی بودن امگا 3 در مغز، شناخته شده است.

براساس تحقیقات، مصرف امگا 3 به ایجاد یک محیط ضد تورمی کمک کرده و سبب محافظت اعصاب مغز و نهایتاً تسکین دردهای وارده از سکته می‌شود.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر