استاندار قزوین:

دهه پنجم انقلاب مرحله عبور از آزمون و خطاهای گذشته و حرکت در مسیر توسعه است

|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶
|
۱۱:۰۶:۲۲
| کد خبر: ۱۱۳۱۷۸۶
دهه پنجم انقلاب مرحله عبور از آزمون و خطاهای گذشته و حرکت در مسیر توسعه است
استاندار قزوین گفت: آغاز دهه پنجم انقلاب باید عبور از مرحله آزمون و خطاهای گذشته و حرکت بالنده به سمت توسعه شتابان و پایدار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مغتنمی است تا ضمن بررسی عمیق در گذشته و حال ببینیم به کجا رسیدیم.

وی افزود: امروز و در آستانه دهه پنجم انقلاب باید شرایط جدیدی را در مسیر خود قرار دهیم و دنبال کنیم و نواقص و خلاهای گذشته را جبران کنیم.

استاندارقزوین تصریح کرد: آنچه در رژیم گذشته رخ می داد اتفاقی بود که منافعش نصیب دیگران می شد و  ما نقش کارگری در توسعه ایران داشتیم و کارفرما و مهندس و تکنولوژی متعلق به خارجی ها بود و همیشه وابسته بودیم ولی امروز به برکت انقلاب در بسیاری از عرصه ها در اوج قله افتخار قرار داریم.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب یادآورشد: امروز پیچیده ترین جراحی ها در ایران صورت می گیرد در حوزه مهندسی هم موفقیتها شاخص است، بزرگراه آبیک به چرمشهر در کمتر از ۴ سال در این استان ساخته شد و دانش مهندسی در عرشه سازی بی نظیر است و به جایی رسیده ایم که دانش فنی و مهندسی هم صادر می کنیم و این افتخار کمی نیست.

جمالی پور تصریح کرد: در حوزه نظامی با ساخت پهباد نقطه زن. انواع موشک و صنایع نظامی به شرایط خوبی رسیده ایم و مردم به خود باوری رسیده اند و همه در اقتصاد و سرنوشت و فرهنگ و اقتصاد خود تاثیر گذار هستند.

وی بیان کرد: در علم نانو و دانش ناباروری حرفی برای گفتن داریم البته ایرادات زیادی هم وجود دارد که باید رفع کنیم.

استاندار قزوین افزود: ارزش خودباوری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که خود مردم در سرنوشت خود سهیم هستند.

وی یادآورشد: تا دهه ۴۰ شاید آزمون و خطا کردیم اما دهه پنجم دیگر زمان عبور از آزمون و خطاها و حرکت شتابان در مسیر توسعه است و در ۵ سال آینده باید از این شرایط عبور کنیم و به اقتصاد پایدار برسیم.

از مسایل اخلاقی آسیب پذیریم

وی در ادامه گفت: مهمترین آسیب ما در عرصه اخلاق و معنویت است که باید در آغاز دهه پنجم آن را جبران کنیم زیرا به نظر می رسد در بد اخلاقی و بی توجهی به ارزشهای بنیادین رشد فزاینده داشتیم که نگران کننده است.

جمالی پور گفت: امروز فضای مجازی خوراک دشمن شده است و اگر مسایل اخلاق مداری را بتوانیم مدیریت کنیم و حقوق مردم رعایت شود و آرمانهای امام مورد توجه قرار گیرد بخشی از دغدغه ها برطرف می شود.

44

استاندار قزوین در ادامه درخصوص ضرورت حمایت از تولید هم اظهار داشت: عزت کشور و امنیت ما در گرو حمایت از تولید است و همه مدیران باید در این مسیر جدی باشند و از  تولیدکننده با جدیت حمایت کنند.

وی بیان کرد: همه تصمیمات ما در استان باید در مسیر حمایت از تولید و اشتغال و کارآفرینی باشد تا بر مشکلات غلبه کنیم.

استاندار قزوین در خصوص کاهش زمان ترخیص کالا در گمرک هم گفت: باید کاری کنیم که حتی یک روز هم رسوب کالا در گمرک نداشته باشیم زیرا این کار به اقتصاد کشور آسیب می زند.

وی افزود: در مباحث اقتصادی باید مدیران ذیربط و کارشناس موضوع در جلسات حضور داشته باشند و دعوت شوند تا مباحث کارشناسانه بررسی و مطرح شود.

استاندار قزوین در خصوص پیشنهاد راه اندازی کنسول گری افتخاری قزاقستان در قزوین هم گفت: این کار ضوابط خاصی دارد و اگر حجم مبادلات اقتصادی قزوین و قزاقستان در حدی هست که بتوانیم یک کنسولگری دیگر ایجاد کنیم و این کار به توسعه روابط کمک کند حرکت ارزشمندی است و ما استقبال می کنیم اما باید دنبال راهکار اصولی باشیم.

وی گفت: نماینده وزارت امور خارجه در استان موضوع را بررسی کنند و حجم مبادلات و ظرفیت بین المللی قزوین و قزاقستان مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
اخبار برگزیده