۳ روش کاربردی پنچرگیری لاستیک تیوبلس

|
۱۴۰۲/۰۵/۲۲
|
۱۵:۰۳:۰۲
| کد خبر: ۱۵۱۰۳۲۲
۳ روش کاربردی پنچرگیری لاستیک تیوبلس

پنچرگیری لاستیک تیوبلس فرایندی آسان و سریع می باشد. مالکان خودرو می توانند این کار را خودشان در خانه انجام دهند. با پیشرفت صنعت خودروسازی، لاستیک های بدون تیوب ساخته و طراحی شدند. این تایرها بر روی عملکرد خودرو تاثیر مثبت می گذارند. فروشگاه شجاع تایر لاستیک تیوبلس را  به صورت مستقیم عرضه کرده است.  به هر حال ممکن است لاستیک ها به دلایل مختلف سوراخ شوند. خوشبختانه می توانید لاستیک های تیوبلس را تعمیر کنید. برای اینکار تنها به کیت تعمیر لاستیک تیوبلس نیاز دارید.

 

مراحل پنچرگیری لاستیک تیوبلس

از جمله وسایل مورد نیاز برای تعمیر لاستیک تیوبلس می توان به مواردی مانند؛ میله مارپیچ شکل، قوطی روان کننده، نخ تعمیر لاستیک تیوبلس و… اشاره کرد. در کیت تعمیر پنچری لاستیک همه این وسایل وجود دارند. در برخی موارد با خرید تایر خارجی کیت تعمیر پنچری به عنوان هدیه به شما تقدیم می شود. برای پنچرگیری لاستیک تیوبلس مراحل زیر را تکرار کنید:

1_  در ابتدا کیت پنچری لاستیک را دریافت کنید. می توانید این تجهیزات را به راحتی از فروشگاه ها خریداری کنید.  

2_ خودرو را در نقطه ای امن پارک کنید. ماشین را در نقطه ای پارک کنید که نور کافی وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که با توقف شما ترافیک به وجود نمی آید.

3_ لاستیکی که پنجره شده است را پیدا کرده و آن را به درستی بررسی کنید. اگر لاستیک های جلو پنچر شده باشند می توانید به راحتی آن را تعمیر کنید. اگر لاستیک های عقب پنچر شده باشد باید آن را از چرخ جدا کنید و عمل پنچر گیری را انجام دهید، اما برای پنچرگیری‌ لاستیک های جلو نیازی به این کار ندارید.

4_ برای پنچرگیری در ابتدا با استفاده از انبردست جسمی که سبب سوراخ شدن لاستیک شده است را جدا کنید. در ادامه باید از میله مارپیچ استفاده کنید. میله مارپیچ را وارد سوراخ کرده و سعی کنید سوراخ را گشاد تر کنید.

5_ در مرحله بعدی برای اینکه نخ تعمیر، راحت تر وارد سوراخ شود، روان کننده را روی میله ریخته و داخل قسمت پنچری فرو کنید.

6_ نخ را وارد میله مارپیچ کنید و آن را بچرخانید.

7_ در قسمت آخر برای اطمینان از اینکه کارتان را به درستی انجام داده اید باید لاستیک را تست کنید. برای این کار می توانید  مقداری آب روی قسمت آسیب دیده بریزید. اگر قسمت پنچر شده لاستیک تیوبلس شما حباب نکرد، یعنی کارتان را درست انجام داده اید.

پنچری1

پنچرگیری با اسپری

پنچری لاستیک یک اتفاق غیر منتظره می باشد که ممکن است در هر شرایطی برای شما پیش آید. در برخی موارد در شرایط خاصی هستید. به عنوان مثال ممکن است در بزرگراه قرار داشته باشید. پنچری لاستیک در این شرایط دردسر ساز است. زیرا باید با استفاده از جک و زاپاس اقدام به پنچر گیری کنید. در این شرایط به جای اینکه به فکر باز کردن لاستیک باشید بهتر است از اسپری های پنچرگیری لاستیک تیوبلس استفاده کنید. برای استفاده از اسپری مراحل زیر را تکرار کنید؛

1_ در ابتدا باید اقدام به باز کردن والو کنید. در ادامه سر اسپری را به والو متصل کنید. در این صورت اسپری وارد لاستیک‌ می شود.

2_ در مرحله بعدی ضامن اسپری را فشار داده و اجازه دهید تا محتوای اسپری درون لاستیک خالی شود.

3_ در قدم بعدی وقتی تایر پر از باد شد، لاستیک را چک کنید و از پر باد شدن تایر اطمینان حاصل کنید.

 4_ خودرو را روشن کرده و به آهستگی رانندگی کنید. بهتر است بعد از کمی رانندگی مجددا لاستیک را بررسی کنید.

5_ بعد از این کار در اسرع وقت به فکر زاپاس جایگزین باشید. 

پنچرگیری با ماده پنچرگیری

ماده پنچرگیری لاستیک تیوبلس نوعی ژل است که به دلیل برخورداری از قدرت چسبندگی بالا سوراخ ایجاد شده را پوشش می دهد. این محصولات از پنچر شدن تایر جلوگیری می کنند. زیرا دارای فرمولاسیون بی نظیری می باشند و از لاستیک خودرو در برابر عوامل بیرونی محافظت می کنند. برای استفاده از این ماده مراحل زیر را تکرار کنید؛

1_ در ابتدا باید باد لاستیک را کاملا خالی کنید‌. برای این کار سوزن والف را باز کنید و اجازه دهید تا باد تایر خالی شود.

2_ در گام بعدی لاستیک را در آورده و روی زمین قرار دهید. برای این که مایع تزریقی به راحتی به داخل لاستیک برسد بهتر است تایر را طوری قرار دهید که سوزن والف نزدیک سطح زمین قرار گیرد.

3_ برای استفاده از این ماده باید بطری را خوب تکان دهید. بر روی بطری قسمتی علامت گذاری شده است، باید آن قسمت را بریده و روی والف قرار دهید. بطری را فشار دهید تا مایع درون آن به داخل لاستیک وارد شود‌. بعد از این کار سوزن والف را بسته و لاستیک را بچرخانید.

4_ در گام بعدی باید لاستیک را باد کنید.

پنچری2

خرید لاستیک تیوبلس

در هنگام پنچری لاستیک باید به فکر خرید زاپاس باشید. اما بیشتر افراد در هنگام خرید زاپاس تیوبلس با مشکل مواجه می شوند و نمی دانند باید از کجا خرید کنند. برای تهیه لاستیک تیوبلس باید به مراکز معتبر مراجعه کنید که این محصولات را همراه با خدمات پس از فروش و قیمت مناسب عرضه کنند. شجاع تایر عرضه کننده انواع لاستیک تیوبلس می باشد. در این سایت می توانید ضمن استعلام قیمت، محصولات مورد نظر خود را همراه با مشخصات و ویژگی ها مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مطلب در مورد نحوه پنچرگیری‌ لاستیک تیوبلس بحث کردیم. امروزه لاستیک های تولید شده تیوبلس یا بدون تیوپ هستند. پنچری و سوراخ شدن لاستیک امری غیر منتظره می باشد و ممکن است هر آن برایتان اتفاق بیفتد. به همین جهت بهتر است با نحوه پنچرگیری‌ لاستیک آشنا باشید تا در صورت بروز اتفاق در شرایط غیر منتظره بتوانید از عهده آن برایید. با استفاده از سه روش می توانید لاستیک وسیله نقلیه تان را پنچر گیری کنید. برای مثال می‌ توانید با استفاده از کیت پنچری اقدام به باز کردن لاستیک و پنچرگیری کنید. از طرف دیگر نیز می توانید از اسپری و ماده پنچرگیری نیز استفاده کنید.

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز