چیستا یثربی: حالا فهمیدم چرا می‌گویند به سگ ولگرد غذا ندهید!

|
۱۴۰۱/۰۵/۰۷
|
۱۸:۱۷:۰۴
| کد خبر: ۱۳۵۷۳۱۳
چیستا یثربی: حالا فهمیدم چرا می‌گویند به سگ ولگرد غذا ندهید!
نویسنده مشهور در پستی اینستاگرامی نوشت: گرگاس بچه سگ ماده و گرگ نر است که در دارآباد، دربند، درکه، فرحزاد و همه کوه‌ها به دلیل غذا دادن مردم زیاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چیستا یثربی نویسنده مشهور در پستی اینستاگرامی نوشت:

راستش دوستم را سگ گاز گرفته در کوه. اول فکر کردیم سگ است. دوستم آنجا تنها زندگی می‌کند. در یک‌ خانه کوچک... سگ نبود؛ گرگاس بود و حالا می‌فهمم چرا می‌گویند به سگ ولگرد غذا ندهید! نظم اکوسیستم با غذا دادن شما به‌هم می‌ریزد!

گرگاس بچه سگ ماده و گرگ نر است. خیلی در دارآباد؛ دربند؛ درکه؛ فرحزاد و همه کوه‌ها به دلیل غذا دادن مردم زیاد شده‌اند. نترسی از مردم را از سگ به ارث برده، درندگی را از گرگ و به‌شدت موجود حمله‌گری است.

گرگاس یا سگ گرگی حیوان دورگه‌ای است که از جفت‌گیری سگ و گرگ پدید می‌آید. از آن‌جا که سگ اهلی زیرگونه‌ای از گرگ خاکستری به‌شمار می‌رود، پس می‌توان گرگی را نژادی از سگ نیز به‌شمار آورد. با توجه به اینکه نسل تمامی سگ‌ها به زیرگونه‌هایی از گرگ می‌رسد، گرگی، سگی است که خون گرگ را از ۵ جد نزدیک خود به ارث برده باشد.

یک‌ متخصص ماهر محیط زیست نوشته است: استفاده از منابع غذایی انسان محور منجر به ایجاد خطر خود اهلی‌سازی حیوانات حیات وحش می‌شود و تحقیقات علمی نشان داده‌اند که میزان هیبریداسیون وابستگی شدیدی به تخریب زیستگاه، شکار و کشتار گرگ‌ها و ازدیاد جمعیت انسان‌ها دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
نظرات
مهدی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
من یک تجربه ناراحت کننده ای دارم . تو یک مجتمع کارگاهی یک گربه ای بود خیلی از آدم ها می ترسید من هر دفعه دلم می سوخت و هر وقت می خواستم به هش غذا بدم در می رفت خلاصه کلی زمان گذشت و بهم اعتماد کرد و نزدیک می آمد و غذا می خورد . تو مجتمع هم بعضی ها کبوتر نگه می داشتند این گربه گاهی از این کبوتر ها شکار می کرد کبوتر باز ها هر کاری می کردند نمی تونستند این گربه را بگیریند و این گربه به خاطر غذا دادن من به انسان ها اعتماد کرد و کبوتر دار ها تونستند گربه را به دام بیندازند و کشته شد
پاسخ ها
اسی
| -
به درک که کشته شد
مجتبی
| -
کبان یا احتمالا کیان عزیز،درست است که کشتار برخی حیوانات مانند سگ ها اصلا انسانی نیست و هیچکس واقعا خواستار کشتار سگها یا دیگر حیوانات نیست اما کشتار امروز سگها نتیجه دخالت انسانها در چرخه طبیعت و محیط زیست است.سگ های غیر خانگی در گذشته نزدیک برای تامین غذا تلاش می‌کردند و به خاطر ترس از انسان همیشه حریم خود را با انسان و محل زندگی انسان رعایت میکردند.اما از حدود ده سال قبل که انسانها مانند همیشه در چرخه طبیعت دخالت کردند و غذای این حیوانات را در اندازه زیاد تامین کردند،میزان تولید مثل،حمله به انسان و حمله به دیگر حیوانات حیات وحش به دلیل عدم هراس و انتقال بیماری های عفونی ده‌ها برابر شده است.سگهای غیر خانگی در صورت داشتن امنیت غذایی می‌توانند در هر سال چند بار تولید مثل میکنند و در هر سال می‌توانند حداقل ده توله را تا بلوغ برسانند.به نظر شما با این وضعیت چه راهکاری به غیر از کشتار برای کنترل سگها باقی می ماند.آسیب به طبیعت و حیات وحش و دخالت در روند طبیعت باعث زیاد شدن فاجعه بار برخی حیوانات و شکار بی حساب برخی حیوانات باعث انقراض برخی حیوانات ارزشمند مانند ببر،یوزپلنگ،پلنگ و برخی از علفخواران مانند آهو زرد ایرانی و گوزن شده است.کشتار حیواناتی که به طبیعت،حیات وحش و انسانها آسیب می‌رسانند در تمام دنیا مرسوم است.اما هیچ کجای دنیا مانند ایران نیست.فقط در ایران است که برخی از افراد ناآگاه جلوی نهادها کنترل طبیعت و محیط زیست می ایستند و ادعای حیوان دوستی میکنند.کشتار کانگوروها در استرالیا،کشتار گرگها در ایالت آلاسکا آمریکا،کشتار اسب وحشی موستانگ در آمریکا،کشتار سگهای ولگرد در کانادا،آمریکا،کشتار گسترده سگها در اروپای غربی پس از پایان جنگ جهانی دوم فقط بخشی از کنترل حیات وحش توسط انسان است.
ناشناس
| -
اشتباه از اونیه که کبوتر رو بالشو بریده اسیر کرده بجا ابنکه بداره بره تو طبیعت
گربه ذاتش شکاره
تو برو وسط جنگل واستا شیر و خرس بیاد شکار کنه بعد بگن شبر و خرس رو باید کشت چون انسان رو شکار کرد
نه اون انسان عقل داشت نباید میرفت اون اقتصای طبیعته که شکار کنه
حتی همون پرنده موش و خرگوش اگر شکار نشن توسط گربه و روباه و ...خودشون ب آفت طبیعت تبدیل میشن
خدا هم همین خوی شکار رو در حیوانات قرار داد بخاطر کنترل اکوسیستم
اونجوری بود که گربه و گرگ رو هم گیاه خوار خلق میکرد
متاسفم برای اون جماعتی که گربه طفل معصوم رو کشتن انشاله طبیعت انقامش رو از عزیزاشون میگیره
ناشناس
| -
درک که جای خودت و خانواده ته که یه روانی مثل تو رو پس انداختن واز حرف زدنت هم معلومه چطور تربیت شدی ??????????
ناشناس
| -
خیلی کار بدی کردی که به گربه غذا دادی. گربه ها داخل زباله ها به دنبال غذا می گردند و به راحتی آلودگی ها رو با خودشون به بالکن و حیاط منازل که جای بازی کودکانه میارن. تو با غذا دادن به گربه ها باعث می شی جمعتیشون زیاد بشه. از گربه بدتر سگه. چون گربه اگه هار نباشه به انسان معمولا حمله نمی کنه. اما سگها درنده ترند. سگ ها معمولا یک سری صاحب های بی مسئولیت داشته اند که اونها رو بعد از اینکه خرجشون رفته بالا یا جاشون کوچیک بوده یا دیگه کوچولو و گوگولی نبودن تو طبیعت رها کرده اند. غذا دادن به این سگ ها باعث شده نسلشون ادامه پیدا کنه و بعضی هاشون هم با گرگها آمیزش کرده اند. الان تو محله های حاشیه شهر یه کودک جرات نمی کنه یه توپ برداره و ببره تو کوچه بازی کنه. خوب تقصیر امثال توئه که فکر می کنید ترحم به حیوانات درنده و کثیف و ناقل هاری ثواب داده. کاش عقل داشته باشید. حق اون بنده ها که به خاطر امثال شما توسط سگ ها و ... گاز گرفته شده اند به گردن شماست. سگ و گربه ولگرد هیچ فرقی با حیوانات موذی مثل موش نداره. کشتنشون هم هیچ اشکالی نداره. بیا و ببین تو کشوری مثل آلمان یک سگ یا گربه ولگرد وجود نداره. بیا و ببین که غذا دادن به کبوترها ممنوعه و اینقدر روی مجسمه ها و تو ایستگاه متروها سیم خاردارهای ضد کبوتر گذاشتن که تمام کبوتر ها پاهاشون آسیب دیده و هیچ کسی هم ازشون دفاع نمی کنه، چون مردم اعتقاد دادن اینها هم مثل موش اند.
ناشناس
| -
هرکی با گربه ها دشمنی داره باید بره دنبال پدر واقعی خودش بگرده.
ناشناس
| -
طبق تجربیاتی که دارم وقتی سگها گله تشکیل بدن و از دست انسان غذا نگیرن یعنی خوی وحشی و بقول عامی هاری پیدا کردن و خطرناکن و یا باید در محدوده ای نگهداری بشن تا عمرشون تموم بشه یا یوتا بشن. اما در حالت عادی کشتن یک سگ سالم غیر وحشی کار ظالمانه ای هست. دولت اگر سگها و گربه ها رو عقیم کنه بعد 20سال دیگه اثری ازشون نخواهد بود. البته در مورد نبودن سگ نمیدونم چه اتفاقی میوفته اما اگر گربه نباشه میلیاردها موش زیر زمین و فاضلاب به سطح شهرها میان. مثل خیابونهای پاریس. در ضمن گربه سوای سایر حیوانات هست و فوق العاده باشعور و بافرهنگ و قابل اعتماده. راحت بگم گربه ها از 80درصد آدمها باشعورتر و بافرهنگتر هستن. قوانین فوق العاده ای در زندگی دارن که از بحث خارجه.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
فتوا بدن گوشتش حلال شد.دیگه نیست
پاسخ ها
مینو
| -
خدا مطابق نیتت جوابت رو بده انشاالله
ناشناس
| -
مگه منتظر فتوایی از همین امروز تناول کن، می‌برمت اونجا که میگن هزارتا سگ رو کشتن ،تا یک ماه کباب کن بخور
کبان
| -
خانم مینو، الان فکر می‌کنید خدا مطابق اعمال امثال شما که حیوونهای بی گناه و بی زبونو کشتند الآن جوابتونو نداد، ک باعث شدید خشم طبیعت تبدیل به سیل بشه و بیاد ترو خشکو باهم بسوزنِ؟
امین عشقباز
| -
کبان جان بیشور وقتی به سگ و گربه بگی ننه،بابا اون موقع هستش که خشم خدا در بیاد و سیل و زلزله و آتش سوزی اتفاق بیفته بیشعور بفهم
فرهاد عمادی
| -
رفقا سلام و عرض ادب، پیرو صحبتهای دوستانی که هرکس ب اندازه سطح فکرش درباره این پدیده حیوون آزاری یا آزار دیدن حیوانی توسط انسان میتونم به نکته ای بسنده کنم اونم اینه که قطعا شما دیده اید که سگی را تربیت میکنندو اونم از روی تمرین زیاد و اقتضای طبیعتش میشه یک سگ موادیاب یا ن یه سگ بوکشی که انسان و پس از یک آواریازلزله باردبوی پیراهن یا امثالهم از زیر خروارها خاک شناسایی و پیدا میکند چه باید کرد اونروباید باگوشت استیک پذیرایی نمود ولی سگی که ب خواست خداوندشده ی سگ ولگردو با لگد از خودمون دور کرد ما اشرف مخلوقاتیم ومیدانیم شما تا ب یک حیوان اذیتی وارد نسازی یا واردقلمرواون حیوان نشی کمتر مورد آسیب قرارمیگیری پس ب درون خودتون رجوع کنید جواب تمام اینهارا خواهید یافت ممنون که وقت گذاشتید و مطالعه کردید یاعلی مدد
فرهادعماد
ناشناس
| -
اولا که سنت الهی هرگز تغییر نمی کنه و هیچ حرامی حلال نمی شه. بعد هم در نظام آفرینش هیچ مخلوقی بالاتر از انسان نیست. کشتن سگ های ولگرد خشم طبیعت رو به دنبال نخواهد داشت. حفظ جان انسانها، مخصوصا اگر به خدا ایمان داشته باشند اولویت به شدت بالایی داره. طبیعت اصلا کاره ای نیست که بخواد خشم کنه. طبیعت یک سیستمه، یک مکانیزمه. وقتی جمعیت سگ و گرگ و کفتار زیاد باشه اون هم در حالیکه جمعیت گوزن و خرگوش به خاطر خشکسالی تقریبا از بین رفته، کشتن سگ و گرگ و کفتار یک اولویت برای حفظ جان مردم و گوسفندهاشونه که غذای مردمه. خدا برای قوم حضرت موسی (ع) نوعی پرنده برای شکار فرستاد. برای قوم حضرت عیسی (ع) در سفره آسمانی ماهی فرستاد، برای حضرت ابراهیم (ع) قوچ فرستاد. کشتن حیوانات خشم طبیعت رو به همراه نداره. بلکه مقرر شده. اینقدر به مخرفات هندوها و بوداهای کافر گوش نده. کشتن حیوانات هیچ اشکالی نداره. طبیعت خشم نداره. طبیعت فقط یک سیستمه. شعور نداره که بخواد به کسی خشم کنه.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
شما به فکر جمعیت ایرانی باش
پاسخ ها
ناشناس
| -
مهمان عزیز خودت رو ناراحت نکن. بر سیه دل، چه سود خواندن وعظ ،، نرود میخ آهنین درسنگ اینا نونشون رو از این راه بدست میارن متاسفانه، شغل بهتر نمیتونن گیربیارن. سم پاشی میکنن.اگر چیزی به اسم قلب توسینه شون بود این قدر بیرحم وخودخواه نبودن
ناشناس
| -
این رفیق شما کی هست که تو کوه و دشت که اصولاً ممنوع ساخت هست خونه داره و تنها زندگی می‌کنه
شاید هم کماندو هست که تنها تو دشت زندگی می‌کنه
خدا اون حیوان اینجوری آفریده چرا به محدوده زندگیش نزدیک میشید اینجوری باید بریزیم تو بیابون هر چی خرس و پلنگ و .... حیوانات بکشیم دیگه این که آخه نشد حرف
ناشناس
| -
به خدا من چند تا کشور اروپایی دیدم مردم خودشون غذا می‌خریدن و یا از خونه برای سگ و گربه و مرغابی اردک و پرنده ها میاوردن هیچ کس هم حیوانی نمی‌کشت
مهمان
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
به جاش میتونست عکسی ازاین گرگاس ! منتشر کنه که یه وقت کسی غذا نده اکوسیستم به هم بریزه
این خانم یسربی به دوستشون بفرمایند که در منطقه ای که حیات وحش به حساب میاد این دوستتونه که نباید خونه داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| -
آره خونه ما هم تو داراباده ،با وجود آدمهایی مثل تو تو این منطقه مسکونی قطعا اینجا محل زندگی حیوانات وحشیه
مهدی
| -
سگ که جزو حیات وحش حساب نمیشه
مهمان
| -
اره حیات وحشه
چطور که یکی یه شات گان بردارید بیافتید به جون حیواناتی که اونجا زندگی میکنن فقط و فقط به خاطر خودخواهی شما ۴ درصدی های مملکت همه حیوانات رو منقرض کنید که شماها بتونید از منظره اطرافتون لذت ببرید
کسی که فرق حیوان وحشی و اهلی رو ندونه و همه رو به یه چشم نگاه کنه عاقبتش همین میشه
یه کمی مطالعه بد هم نیست به قران
این حرفای شماها به انسان نماهای حیوان کش اعتبار میده که هر کاری دوست داشته باشن بکنن و سگهای بیپناه رو از بین ببرن
در جواب دوستی که فرموندند که به گربه غذا دادن و یه سری هیولا اون گربه رو کشتن باید بگم شما کار اشتباهی نکردید این از بیفرهنگی اون عده است که معلوم الحال هستن که یه مشت پرنده ازاد رو اسیر فرمودن و به خاطر همین هم حیوانات دیگه رو از بین میبرن
دقیقا عین ماها که دست اندازی کردیم به حریم حیوانات وحشی و به خاطر خودخواهی خودمون و قاطی کردن مسائل با هم دیگه اجازه میدیم که یه عده ای نفرین به نفرین این مملکت اضافه کننن
دو روز بعد از کشتار سگها سیل رو ببینید که چطوری محتاجمون کرد به سگهای زنده یاب که به وسیله خودمون اهلی شدن
کمی تفکر لطفا
حامد
| -
دقیقا من هم با شماهم عقیده ام سگ واقعا موجودی است استثنایی که صبر و محبت و درک و فهم و هر نوع رفتار اجتماعی را از خوده ماها یاد میگیره این ما هستیم باعث به وجود امدن این اتفاق ها شدیم. چرا عشایر که همیشه در معرض حمله حیوانات وحشی هستن از حیوون دیگه ای برای نگه بان دامهاشون استفاده نمیکنن و دام هاشون را به این حیوونا میسپارن هستند کسانی که قدرشونا میدونن و هم کار نیک میکنن و با نگه داری صحیح نژاد مناسب با محیط زندگیشون لحضات خیلی شیرینی را با این حیوون تجربه میکنن. دنیاشون را تا واردش نشی درک نمیکنی. کاری به کارشون نداشته باشین تا خدا هم در رحمتشا به رومون باز کنه این همه سیل و طوفان را ببینید برا بالا سری کاری نداره که با یک چشم به هم زدن مارا نیست و نابود کنه بیاین یکم انسانیتمون را به مخلوقمون نشون بدیم هرکسی که درک نمیکنه چی میگم یا انسان نیست یا خودخواهی تمام وجودشا فرا گرفته. خدایا خودت به دادمون برس.
امین عشقباز
| -
به درک واصل شد حیوانی نجس تر از گربه و مظلوم تر از کبوتر نداریم عشق عشق عشق=کبوتر کبوتر کبوتر
جناب مهمان با خداحافظی همرو خوشحال کن جون مادرت لعنت به هرچی حیون موزی و مضره چه سگ چه گربه چه تو
مهمان
| -
اقای "عشق باز "بله حیوانی مظلوم تر از کبوتر نیست همون کبوتر مظلومی که شماها میگیرید و بالهاش رو میکنید که بالا سر خونه هاتون چرخشون بدید
و اما تعریف نجاست برای من جور دیگه ایه
نجس اونیه که پول مردم رو میخوره و به هیچ قانونی جواب گو نیست و برای اینکه حواس کسی که مالش رو خوردن رو پرت کنن به کشتار حیوانات بی پناه روی میارن
بله جناب
نجاست یعنی حتی ثانیه ای فکر نکنید که خداوند خالق تمام موجودات است تاکیید میکنم (تمام موجودات)
نجاست یعنی مغزهایی که لجن بستند از خود برتر بینی
نجاست یعنی فرهنگ نجاست گرفته ای که منو شما به عنوان دو انسان برای اختلاف نظر اینطوری با هم دیگه حرف بزنیم
نجاست یعنی مردی که دخترش رو به قتل میرسونه ، نجاست یعنی دور ریز غذایی که به هرحال از بین میره و بوی گندش از اراد کوه بیرون میزنه رو جوری پنهان کنیم که همون حیواناتی که قرار بود محلی برای زندگی داشته باشن و ما با ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی تصرفشون کردیم هیچی برای خوردن نداشته باشن
دوست عزیز ممنون از اینکه من رو حیوان خطاب کردید
در زمان عثمانی ...کشور یونان از کمبود سگ رنج میبرد چرا که اکوسیستم مملکت داشت از بین میرفت در این میان از پادشاه عثمانی تقاضا کردن که حدود چند هزار سگ به اون کشور فرستاده بشه ترکیه این پیشنهاد رو قبول کرد و بعد از چند ماه یک کشتی رو پر از سگ اماده کرد و به دریا فرستاد در میانه راه میان دو کشور تنشی سیاسی در گرفت که یونانی ها از تحویل گرفتن سگها پشیمان شدن و ترکیه هم باز پس گیری سگ ها رو به گردن نگرفت میان این دو کشور جزیره ای است که ان زمان خالی از سکنه بود و به ساحل استامبول نزدیک بود .کاپیتان کشتی سگ ها رو به ان جزیره منتقل کرد و برگشت سگها انجا مانندند و بعد از چندی صدای زوزه شان از فرط گرسنگی تا استامبول هم شنیده میشد یک ماه تمام شبها استامبول شاهد این صداها بود تا وقتی که دیگر صداها قطع شد و مردم اطمینان حاصل کردند که سگها در ان جزیره غیرمسکونی همگی تلف شدند . اندی نگذشت که شروع شد .....جنگی عظیم و در پی ان از بین رفتن حکومت عثمانی و بعد از ان قحطی و گرسنگی که بر مردم ترکیه تحمیل شد و تا به امروز مردم ترکیه میدانند که ده سال عذابی که کشیدند از نفرین سگانی بود که بی پناه انجا مردند
حالا امروز به ترکیه نگاه کنید ...انان هم قسم شده اند که حامی تمامی حیوانات بی پناه باشند
دوست عزیز به کسی لعنت نفرست چه سگ چه گربه چه هر حیوان موذی دیگری چرا که شاید همین من روزی روزگاری جایی در این دنیا قرار باشدبه دادت برسم
امیدوارم که انتشار بدید
ناشناس
| -
فازت واقعا چیه؟ این داستان‌ها رو از کجا درآوردی؟ این ماجرای ترکیه و عثمانی و بقیه سندش کجاست؟ منبعش کجاست؟
ناشناس
| -
اینهایی که میگن ترکیه فلان و بهمان، بله سه تا کشور هستن که هیچ قانونی در زمینه سگ ولگرد ندارن، ایران ترکیه هند. بقیه کشورهای دنیا قانون مشخص دارن. و طبق همون قانون برخورد میکنن. هیچ کس حق غذا دادن به حیوان بدون صاحب رو نداره و الا جریمه سنگین میشه. سگ های بدون صاحب هم اگر کسی اونها رو به سرپرستی نگیره، از طریق مرگ بدون درد کشته میشن. حتی سگ‌هایی که صاحب دارن و صاحبشون میمیره، تا یه مدت تو کمپ نگه داری میشن تا ببینن کسی ونها رو به سرپرستی میگیره یا نه و اگر کسی به سرپرستی نگیره، به مرگ آرام کشته میشن
ناشناس
| -
انقدر جوگیر نباشید. همه واسه ما شدن حامی سگ. از محیط زیست فقط همین یه سگ رو بلد شدن. ان شالله خودشون مورد حملعه سگ ولگرد قرار بگیرن تا بفهمن با سگ ولگرد باید چیکار کرد
ناشناس
| -
اینهایی که میگن سیل بخاطر کشتن سگ‌هاست، فازشون چیه؟ این همه سال داره سیل میاد، مگه سگ کشته میشد؟ این همه زلزله میومد مگر سگی کشته میشد؟ چرا گودرز رو به شقایق ربط میدید آخه
لیلا
| -
من خودم گربه پرشین دارم وسرپرستیشوبه عهده گرفتم،یه سگ تریر هم دارم وتاجایی ک دستم برسه به فرشته های معصوم بیرون ازمنزل هم رسیدگی میکنم اززمانیکه به این زبون بسته ها کمک میکنم هیچوقت ازنظرمالی کم نیاوردم ومعجزه زیادی توزندگیم دیدم ...لطفا بااحترام ازاین زبون بسته ها صحبت کنید.
مهمان
| -
در یک کتاب تاریخی به زبان ترکی خوندم دوست عزیز
دلیل نمیشه که شما اگه نمیتونید داستانی رودر اینترنت پیدا کنید و مطالعه ای هم دربارش ندارید داستان از پایه غلط باشه
جزیره سیوری آدا همونجاییه که افلاطون هم بهش تبعید شده بود البته اگه همین اسم رو توی گوگل زحمت بکشید سرچ کنید داستان رو بهتون تحویل میده با این خطا که نویسنده وبلاگ فقط قضیه کشته شدن ۸ هزار سگ رو میدونه و دلیل اصلیش رو نمیدونه و حتی داستان زلزله مهیبی که بعد از این داستان در ترکیه اومد و من از قلم انداختم هم نوشته شده . این از این .....
و اما اینکه ما داریم توی ایران زندگی میکنیم شما چرا اینقدر درگیر قانون کشورهای دیگه هستید ؟
این قانونی که شما میگید توی هیچ کشوری نیست مگر اینکه منظورتون کشورهای در حال جنگ خاور میانه باشه. وگرنه تا جایی که من میدونم در کشورهای اروپایی و امریکایی این قانون نیست که اگه باشه حتما به دلیل اینه که دولت خودش غذای مخصوص رو به سگها میده یا به گربه ها به صورت کلی اگر قانون غذا رسانی در کشوری نباشه قانون کشتار هم نیست قانون های دیگری هم هست که در ایران اصلا نیست
خوبه که به قانون کشورهای دیگه استناد میفرمایید همینطوری پیگیر باشید که قانونهای دیگه اشون اگه به نظرتون اینقدر خوبه اینجا هم جاری بشه چطوره؟
فارس
| -
در اون جزیره هشتاد هزار سگ کشته شد. ۱۹۱۱ م
ناشناس
| -
مهمان روانی چند وقت بستریت کردن وبعد( توتیمارستا ن کی گفته هرچی تو اینترنت گفته شده صحت داره دیوانه زنجیری خدا بهت عقل داد که فرقی بین توی نفهم وحیوان باشه وگرنه توی حیوان این چرندیات رو که توتیمارستان (حتماتیمارستانت توترکیه بوده که اینجوری تعصب داری)نفهم،بفهم تمام این اطلاعات توگوگل وتومغز توکهخوندن هیچ منبع و نوشته یاردی وجودنداره،اینادیدن خلی گفتن بزارتوتیمارستان یه داستان بهش بگیم.فکرنمیکردن توزنجیرت پاره کنی ودربری واراجیف روجایی تعریف کنی...بروبه مغزت برق وصل کن شاید جام ریق روسربکشی وحداقل خودت خلاص بشی ....
ناشناس
| -
داداش بحث با این آدمها که خودشون رو اشرف مخلوقات میدونن و بخودشون حق میدن با بقیه موجودات هرجور دلشون خواست برخورد کنن بی فایدیت چون این جهان و هر چی در آن است برای این اشرف مخلوقات که با داس و چاقو و تبر و دستمال بچه های خودشون رو میکشن یا با گاز خردل و بمب شیمیایی هزاران نفر رو به قتل میرسونن بی فایدست اگر به توحش و نانجیبی و وحشی‌گری باشه از انسان وحشیتر و بی رحم تر کیه با یه بمب دو شهر را با کل جمعیتش و کشتن کی وحشی و جنایتکار بابا جمع کنید بساط خودخواهبتون دنیا را به نجس و غیر نجس و وحشی و اهلی تقسیم کردید کدوم سگی در حق همنوع خودش این جنایت‌ها رو انجام میده خودتون قصاوت کنید اگر به این چیزها باشه حق ما انسانهاست که به درک واصل بشیم نه به طبیعت نه به همنوع و نه به محیط ریست به هیچ چیز رحم نمی‌کنیم
ناشناس
| -
فعلا که با حرفهاتون نشون دادین یه آدم بی ادب و بی شخصیتی هستین که ثبات روانی ندارید وفکر کنم تو گفته هاتون جای خودتون رو با مهمان عوض کردین وهرچه که لایق خودت بوده به ایشون نسبت دادین ...جناب آدمین شما که با این چرندیات من در آوردی تون دارین مردم رو به جون هم میندازن..چرا وقتی رنگ سبز رو میزنیم رنگ قرمز عددش زیاد میشه چقدر نفرت انگیزید خدا همه تونو لعنت کنه ??
ناشناس
| -
لعنت به هرچی کفتر باز لات و بی خانوادس. همه کفتر بازها زالوهایی هستن که میرن پست بام زاغ خونه های مردم رو بزنن و کفتر بهانه خوبی براشون هست. هرکی با گربه ها دشمنی داره بره دنبال پدران واقعی خودش بگرده. تجربه 1عمر من اینه که گربه ها فرشته هستن و با سایر موجودات زنده تفاوت دارن. گربه ها با محارم خودشون جفت گیری نمیکنن اما بعضی آدمها میکنن. گربه ها ملاحضه مکان و غذای سایر گربه های بیمار یا بچه گربه یا گربه باردار رو میکنن اما 90 درصد انسانها نمیکنن. خیلی از قوانینی که ما میزاریم و هنوز نتونستیم اجرا کنیم گربه ها کاملا عادی رعایت میکنن. انسانها میرن در طبیعت مدفوع میکنن و همونطوری ول میکنن و ظاهر طبیعت رو آلوده میکنن اما گربه ها ادرار و مدفوعشون رو کاملا دفن میکنن تا حدی که حتی بوش بیرون نیاد.
ناشناس
| -
انسان کثیفترین و آلوده ترین و ویروس ترین موجود زنده هست. نمونش اینجا کامنت دادن و با نفرت شدید نسبت به حیوانات بیچاره نظر میدن.
ناشناس
| -
همونطور که فقط انسانها خلافکار و وحشی زندانی یا اعدام میشن به نظرم فقط باید سگهایی که دچار هاری شدن و حمله میکنن (کاملا قابل تشخیصه) معدوم بشن. سگهای سالم خطری ندارن و با عقیم شدن جمعیتشون کنترل میشه. نشانه ها وحشی شدن سگها: حمله به حیوانات دیگه و انسانها. تشکیل گروه و داشتن رهبر. غذا نگرفتن از دست انسان. یعنی براشون غذا بندازی نمیخورن. این یعنی اون گله سگ خوی گرگی پیدا کردن و مستقل شدن و هوش شکار پیدا کردن و خطرناکن.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
لعنت به هر چی سگ و سگ بازه
پاسخ ها
ناشناس
| -
خفه شو اشغال
ناشناس
| -
لعنت خدا بر دشمنان مخلوقات خداوند
با این تفکرت قطعا به اه وناله زبان بسته ها گرفتارخواهی شد منتظر باش عجب صبری خدا دارد فعلا که سیل شدیدی امد در همان محل سگ کشی که این سیل رحمت الهی است و از نظر امثال شما مصیبت است مصیبت تفکر نادرست و شئونیستی امثال شماست
انشا الله خداوند ادبت میکند نگران نباش راه طویل است .
خشایار
| -
لعنت به امثال تو چی...
مصطفی
| -
حرف چرت نزن اون موجود خداست طبیعت سگ ویا گرگ اینکه برای محافظت از خودش گاز بگیره تو اگه یکی رو که دشمت هست رو ببینی و فکر کنی میخواد ازیتت کنه چه غلطی میکنی؟ سگ گاز میگیره
ناشناس
| -
چرت نگو
آرتین
| -
لعنت ب خودت، واسه چی چرت میگی، اولا کسی ک سگ داره سگش رو بدون قلاده نمیاره بیرون دوما اینجا بحث از سگای بی صاحب هست نه سگ خونگی، نادون
اریا
| -
خاک بر سر بیشعورت
هرکول
| -
دمت گرم که گفتی آدمی که اهل دین و نماز باشه سگ بازی نمیکنه چون سگ نجسه.وفاداریش حرف نداره ولی نجاستش هم از وفاداری بیشتره وگر نه خدا چه دشمنی با بقیه داره که میگه این نجسه و این تمیزه قربان حکمت خدا برم اینا اگه مطالعه داشته باشن سگ نگه نمیارن نگه داشتن سگ برای گله مهمه. نه برای سگ بازی همه چیزشون شده سگ حتی به خانواده خودشون هم اهمیت نمیدن مثل سگ من زنی رو میشناسم میگه این سگم رو بیشتر از بچه هام دوس دارم گفتم همینه که میگن سگ خوب نیست. خاک تو سر همشون کنن
امین عشقباز
| -
از کسایی که به سگ هاشون میگن بابا،مامان،بچه نه و ... چه انتظاری دارید خاک بر سرتون که خدا گفته اشرف مخلوقاتید ولی ننه، باباتون رو یه سگ میدونید
سگ تو روحتون
ناشناس
| -
مطمئنن ادب وشعور سگ خیلی بیشتر از توبیشعوره خاک هم توسر خودت و تربیت کننده ات کفتر باز
شکیبا
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
نمیدونم چرا باید از محیط زیست فقط همین نکته غذا ندادن به سگ های آزاد زی رو درک کنید.... جناب استاد دانشگاه تهران خوب شاگردانی پرورش داده اند......
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خانم چیستا یثربی مطمئن باش دوست خودت اون سگ رو آزار داده که اون سگ دوستت رو گاز گرفت امیدوارم زیر آوار ساختمان بمونی هیچ سگ و هیچ بشری به تو کمک نکنه
پاسخ ها
فاطمه
| -
این شخص ( چیستا یثربی) وقتی داشت اون حرفها و می زد از فواید سگها که مخلوق خدای دانا هستن هیچ چیزی تا به حال نشنیده بود که تعریف کنه؟؟؟
این که سگها یابنده مواد مخدر و نجات بخش زندگی همین اشخاصی هستن که کمر به قتلشون بستن...
این که سگها از گله حیوانات حلال گوشتی که همین اشخاص استفاده می‌کنند نگهبانی میکنن حالا کمر به
قتل سگها بستن..‌‌.
این که همین سگهایی که کمر به قتلشون بستید وقتی در حوادث زیر آوارها بمونید شماها رو پیدا میکنن و نجات میدن...
بازم بگم؟؟؟؟
چیستا یثربی بهتره سکوت کنه ...
مرادی
| -
لعنت به هرچی سگ و سگ بازه به جای سگهاس ولگرد باید این حامیان احمق سگا رو بگیرین
امید
| -
دقیقا خصلت شما مثل حیوان مورد علاقه تون(سگ گرگی) تهاجمی است.
ناشناس
| -
سلام ، از نوع پاسخ شما متوجه شدم اصلا پی به عمق فاجعه نبردید ، دیر نیست بزودی متوجه می شوید، اما خدا نکند که قابل جبران نباشد . در ضمن هر سگی ، سگ زنده یاب ، نگهبان ، کشاف وسگ گله نیستند .
ایرانی
| -
آدم دانشمند و داروساز با آدمی که مواد مخدر تولید میکنه و میفروشه یکی هست که سگ هلال احمر با سگ ولگرد مقایسه میکنی. اگه سیل نمیامد میگفتید که سگهارو کشتن ببین هوا چقدر گرم شده. حیات وحش ایران سگ نداره. وسلام.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
همه جای دنیا غذا دادن به سگ های ولگرد جریمه های سنگین داره
پاسخ ها
ناشناس
| -
یه سفر پاشو بیا ترکیه ببین با حیوانات چطوری برخورد میکنن
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
گرگاس یا گربهِ سگ قدیمی خودمون
صالح
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خواهش می کنم به سگهای ولگرد غذا ندهیدچون بیشتر انها با گرگ زادو ولد کرده اند و گرگ همیشه خوی وحشی بودن را دارد و برای تمام انسانها خطر سار می شود غذا دادن باعث می شود برای خوردن عذا به ابادی بیایند و برای انسان خطر ساز است
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سگ خودش، بیش از 95درصد ژن گرگه، گرگاس بهونه ای جدید واسه کشتار این موجود عزیز،
پاسخ ها
علی
| -
این موجودات عزیز شما اگر بچه یا یکی از عزیزان تون و گاز میگرفت یا میدریدن دیگه اینطوری نمیگفتید، چند تا کودک و تکه تکه کردن
ناشناس
| -
دقیقا
اسی
| -
معلومه آدم نجسی هستی که این موجود برات عزیزه من قبول دارم هر حیوانی رو نباید اذیت کرد چون خلقت خدا هستن ولی خدا خودش میگه سگ نجسه بهش دست نزنین
ناشناس
| -
نجس افکار مریض افراد روانیی چون شماست که میخواین عقده های سر خورده تون رو سر این حیوانات بی پناه خالی کنید ..
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خوب نیست واس کسی بد بخوایم ولی فک کنم تنها راهش همینه که بگم خدا کنه این گرگاس ها طرفدارهای بی منطق رو گاز بگیرن بلکه هدایت بشن
نازی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام
پاسخ ها
مسلم
| -
نازنین ؟ اهواز
امیرعلی دولابی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام وممنون بابت نظرتون ولی بایدخدمتتون عرض کنم ماخیلی مشکلات بیشترازاین مهتری داریم که بهش اصلا رسیدگی نمیشه مثلا همین سیل های اخیردیگه ازجون انسان مهمترم هست چقدرجمعیت به خاطرسهل انگاری ونبود راه کارهای مناسب توبلایای طبیعی.تصادفات.درگیری.و....دارندبه راحتی هرچه تمام ازبین میرن معضل بی کاری.گرانی.بی مسکنی وهزارتاچیزدیگه حل شدالان فقط باازبین بردن این مخلوقات خداهمه چی حل میشه
پاسخ ها
محمد
| -
دوست عزیز تمامی این اتفاقات فقط یه عامل داره و انم انسانه.
تو بحث سیل: عدم رعایت حریم رودخانه ها ، مسدود سازی مسیر سیلابها ، و عدم توجه به خطرات ناشی از اسکان در حاشیه رودخانه ها.
تصدفات: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانددگی ، عجله در طی مسیر و خواب آلودگی.
درگیریها: تعصبات الکی
سید محمد
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
یعنی اگر دوستت را گاز نمیگرفت نباید اقرار میکردی که این کار غلطی است و باید به هشدار متخصصان گوش داد؟
میثم
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
این جماعت به اصطلاح هنرمند که فقط ادعای فهم و کمال دارند اما دریغ از یک جو فهم! باید تجربه کنند تا متوجه عمق فاجعه بشن! یه بار با روابط بیقید و بند در سینما دچار تعرض شد و این بار با حمایت از تغذیه سگ ولگرد دچار گاز گرفتگی.
انسان
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام علیکم
چه تحلیل علمی و دقیقی .
انسان
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام علیکم
خانم یثربی ویلای کوچکی دارم که بابت ساخت آن صد میلیون تومان در طول ساخت به کارگران ببخش کردم
و این را خداوند بهتر می داند . هنوز حقوقم را نگرفته بودم آنرا می بخشیدم تو برای خلق خدا چه کرده ای
داریوش
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
حالا می‌کند سگ ول کرد در حالی که همین سگهای کوچک توسط عده ای زندانی میشوند به پارک خیابان آورند دو بار پای خودم را گاز گرفته یه بار به چشم خودم دیدم به کسانی حمله کرده حتی در مورد خود زندان بتن آن سگ از خود سگ حار تر بود خدا لعنت کند کسانی را که سگ در خانه نگهداری می کند بهامیدوارم به بیماری لاعلاج گرفتار شوند
پاسخ ها
ناشناس
| -
الهی امین
ناشناس
| -
چی میزنی
علیرضا هاشمی
| -
واقعا چطور برایه هم نوع خودتون فقط بخاطر اینکه سگ نگهداری میکنه میتونید همچین چیزی از خدا بخواید تو همین سیل و ریزش مترو پل همین سگا بودن که به کمکمون اومدن من به چشم خودم معجزه دیدم از غذا دادن به سگ گرسنه الان تو افغانستان بی دلیل انقدر زاد و ولد میشه با نا اگاهی و بی توجهی به اینده وون بچه بنظرتون اون بچه باید از گشنگی بمیره چون زادو ولدش نگهداریش کار درستی نبوده خیر باید اموزش داده بشه و کمک کرد در اینده این اتفاق تکرار نشه
فاطیما
| -
خدا تو انسان خودخواه و ظالم لعنت کنه ، فکر کردی تو چه ارزشی برای طبیعت داری ،جز ضرر و خودخواهی
ناشناس
| -
هرچی گفتی انشالله برای خودت اتفاق بیفته انشالله طاعون ببردتون تاحیووناراحت زندگیشونوبکنن تن لش
رضا شهریاری
| -
سلام خوندن نظرات واسم از این جهت خیلی جالب بود که اکثر دوستان از یک خدای مشترک برای هم نفرین و یا ناله میکنن.
دو حالت بیشتر نداره یا مسلمان هستی و یا غیر مسلمان.
در کتاب قرآن سگ اصحاب کهف با باقی اصحاب مورد لطف خداوند قرار گرفت.
عزیزان بین همه موجودات تفاوت هست، حتی بین انسان ها و حتی بین پیامبران.
سگ اگر خیس باشه و آب بدنش به اطراف پاشیده بشه، از نظر فقه محیط نجس شده و باید پاک بشه.
هیچ حیوانی بخودیه خود نجس نیست. بلکه باعث نجاست میشه.
آیا نگهداری سگ در منزل برای تفریح و سرگرمی درسته؟ بنظر من خیر
بارها دیدم که طوله سگ رو که پر از عاطفه و احساسات هست مثل یه کالا خریدن و بعد از یه مدت به علت خسته شدن از نگهداری و عدم آگاهی در طبیعت رها کردن.
چه انسانی می‌تونه اینو توجیه کنه.
حالا فقط بعنوان مثال من مطلبی رو خوندم که جان یک پیرزن رو سگ خانگی که برای اینکار تعلیم دیده رو نجات داده.
البته در دین اسلام جای پدر و مادر بزرگها روی سر اولاد باید باشه.
به سگ ولگرد باید غذا بدیم یا نه؟
باور کنید این مسأله و تمام نکاتی از قبیل سیل یا بلای طبیعی یا معیشت مردم یا ازدواج همه‌ی این موارد مهمه
ولی خواهش میکنم اجازه ندین با هیچ مسأله‌ای اتحاد بین هموطن رو از بین ببرند. دنبال دشمن نباشیم ،جهل بزرگترین دشمن ماست.
محمد
| -
ازکی تاحالا سگ وگربه حیوانات بومی شدند.
هولو
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
فقط با غذا دادن به گرگ و سگ باعث میشود که آنها با انسان مهربان بشوند .
کسی که عرضه خود دفاعی ندارد در طبیعت زندگی نکند .
خدایا ، هدایت کن مردمی که ذهنی ولگرد دارند و ادعای وطن پرستی و خداپرستی آنها دروغین است ؛ وگرنه نابودشان کن !
من و عده ای ، هیچ مشکلی با سگ ها و گربه های آزاد و بومی محله خودمان نداریم . اگر بجای تکثیر و ولخرجی های لاکچری برای حیوانات نژاد خارجی ، به حیوانات بومی و آزاد رسیدگی میشد و زاد و ولد آنها درست مدیریت میشد ، دیگر مشکلی وجود نداشت .
پاسخ ها
پری
| -
باید برای حل مشکلات اولویت بندی کرد ،مرگ انسانهادر تصادفات جاده ای در حوادث سیل و زلزله و غیره که بیشترین مرگ و میر انسان هست .. شاید سگها جزو کوچکترین مشکلات این مملکت باشند! باید فرهنگ سازی بشه و غذا به سگها ندن نه اینکه قتل عام کنن، سگها هوش دارن گاو و گوسفند نیستن ..به اندازه بچه ۲ ساله می فهمن..
شهروند
| -
قابل توجه همه مدافعین و دلواپسان گرگاس ها
یه چند سال دیگه بیرون شهر که میرین باید تو ماشین جوجه درست کنین باید تو ماشین فوتبال بازی کنین باید تو ماشین شطرنج بزنین باید تو ماشین بخوابین بخورین و بم... چون اینقدر با سرعت عجیبی نسل این گونه سگهای تهاجمی داره زیاد میشه که نیازی نیست برین کوه اونارو ببینین میان دم درب منزل تون میگن عزیز مدافع من اگر غذا نداری بدی بهم پاچه تو بده بیاد
وژمم
| -
ما فعلا تو خرید ی پراید اسقاط موندیم???اگه خریدیم چشم تو ماشین فوتبال میکنیم???
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
این حیوونای بدخبت کجا برن زندگی کنن چی میخاین از جونشون
پاسخ ها
مریم
| -
خونه تو
Abadan
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
عمو جان اشتباه فهمیدی گرگاس یک نوع موجود دوپا هست که روزبروز وحشی تر وبی رحم تر میشه وتعدادشون هم خیلیه همه جا هم هستند باید مراقب خودتون باشید
پاسخ ها
ناشناس
| -
ایول .
ناشناس
| -
زر اینقدر نزن آشغال
اریاسپ
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
مسخره
محسن
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
ما سگ ولگرد نداریم . سگ باید صاحب داشته باشه تا اهلی بماند . اگر سگی صاحب نداشته وحشی میشه . پس باید کشته شه .
اگر سگ خوردنی بود این مدافعان حقوق سگ زودتر از همه میرفتن سگ میکشتند تا ببرند جاده شمال کباب بزنند ! . همش چرت و توهم هست . این همه مرغ و گوسفند و گاو برای کباب کی میکشه ؟ . همین مدافعان حقوق حیوانات
پاسخ ها
طاهره
| -
یا واقعا نمی فهمید که مطالعه کنید که بایک سرچ میشه فهمید اگه خودتون بخواین بزنید به نفهمی که دیگه هیچ
آناهیتا هستم
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
واقعا آدم نادونی هستی خانم یثربی. دوستت از خودت نادون تر. لزومی نداره برید غذا رو رد کنید تو دهن سگ که گازتون بگیره يا وایسید نوازشش کنید. غذا رو با فاصله بندازید جلوش و برید. چون ممکنه اون زمان دوستتون یه حرکتی زده باشه. یکم درموردشون مطالعه کنید بعد آسمون ریسمون بباید. سگ الکی حمله نمیکنه. اینی ام که گفتن به سگ ولگرد غذا ندید والا پیامبر گفته غذا بدید. اینو از کجا تون درآوردید خدا میدونه. درضمن انسان با ورود به حیطه ی زندگی تمام حیوانات وگیاهان سالهاس نظم اکوسیستمو بهم زده، اینی که شما گفتی فقط جنبه طنز داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| -
سگ ولگرد انواع بیماری رو برای انسان و دام ایجاد میکنه. مانند هاری و انواع بیماری انگلی. سگ نباید تو اکوسیستم رها بشه باید یا صاحب داشته باشه یا داخل یه مکان خاص نگهداری بشه وسلام
ناشناس
| -
تمام سگهایی که قتل عام کردن عقیم شده بودن وهمشون اهلی ومهاربودن تازشم بایدهمه سگهاعقیم بشن که زیادنشن نه اینکه باتیرقتل عام بشن لعنت خدابه کسانی که این حیوونهای بیگناه روکشتن وخداروشکرسیل داره همتون رومیبره خداداره حوابشونومیده
علی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
من خودم سگ دارم چون نگهبان هستم و کسی که اینها رو آزار میده انسان نیست...ولی کسی که که داره کمک می‌کنه به زیاد شدن سگهای ولگرد این از اون بدتره. تو خدا نیستی تو فقط میتونی یه سگ ولگرد رو بگیری ببری خونه و بزرگش کنی ...اگه هم داری غذا بهشون میدی تو خیابون بیابون و کمک میکنی تو زاد و ولد اونها پس مسعول تمام بچه هایی که به دنیا میاره هستی ..
پاسخ ها
آناهیتا هستم
| -
جوک نگو توام. مسئول چی چی هستیم چیزی مصرف میکنی؟حيوان چه تو بهش کمک کنی چه کمک نکنی زاد و ولد میکنه وغذاشو بدست میاره.اینجوری که تو داری پیش خودت حساب کتاب میکنی باید بهت بگم که اگه اون سگ بچه داشته باشه وبهش غذا ندی مسئول مرگ تک تک بچهاش تویی چون باعث شدی بمیرن. خوبه یکم عاقل باشی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
عمرا بفهمی .منظور از سگ ولگرد سگهای ادم نماهایی هستند که به هر بهانه ای بخاطر یک لقمه نان حرام به جان مردم می افتند.. انهایی که ادعای فهم و کمال میکنند.و ازفرط سیری حتی به پیرو جوان . مردوزن رحم نمیکنند.
والا این حیوان بی ازار که من و شما من و شما مقصر رهاییشان در محیط هستیم تا اذیتش نکنی حتی از فرط گرسنگی به کسی حمله نمیکند .اشتباه به عرضتان رسانده اند.سگ حس هشتم دارد دزد و دشمن را بدون هیچ حرکتی میشناسد.احتمالا عیب از ذات خودتان بوده.
پاسخ ها
شیوا
| -
می خواستم برای نظرت منفی بزنم اشتباها دستم به مثبت خورد
شیوا
| -
لعنت بر چه سگ ستیز و حیوان آزاره !! خدا بلای آسمانی هم براتون فرستاده ، باز هم عبرت نشده براتون ! بدترین نفرینهایم را نثار ظالمین به سگ های مظلوم می کنم . تا به حال نشده نفرینم مستجاب نشه شکر خدا. نامرد هستید اگر نظر من رو نشر ندید
مریم
| -
بارون بلا نیست بلا رو خدا بر شما نازل کرده عین انگل از نون ونمک وخاک مردم گدایی میکنید بدون حرومه حالا انقدر نفرین کن چون همش میریزه تو یقه خودتون بی ریشه هایه بیهویت توف
مریم
| -
من نمیدونم چرا بعضیا میخوان ادایه هنگا رو دربیارن و حیونات رو وارد محل وزندگیه دیگران میکنند .خوب حیون خودش باید غذایه خودشرو پیدا کنه اگر دوروز تو نباشی از گرسنگی میمیره به چه حقی سیستم زندگیه حیوانات رو مختل می کنید .تمام کوچه خیابونا پر شده از سگهایی که عادت به آدما کردند ودیگه نمیتونن برن دنبال غذا بخاطر اینکه تو که اسم آدمیزاد رو خودت گذاشتی میخوای خودنمایی کنی و بگی من خیلی آدم مهربونی هستم و فیلم بگیری بزاری تو اینستا تا تایید بشی .مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید .مردم دیگه انقدر هوشیار هستن که بفهمن کی ریا میکنه کی نه?
ناشناس
| -
یعنی میفرماییدسگهاوگربه های بومی خودشون برن تولیدی بزنن؟ کارخانه کنسرو وسوسیس تاسیس کنن؟ دامداری وکشاورزی کنن تا غذاشون را پیدا کنن؟
مهدی مسعودی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
امان از تعصب بیجا چرا باید این همه حیوان و جاندار گیر بدن به سگ چرا قبلاً کسی در این مورد حرف یا انتقاد نمی‌کرد چرا خودتون زدید به نشنیدن و ندیدن الان سگ ولگرد چون معضل تبدیل شده به افت چندین گزارش حمله دسته جمعی سگهای ولگرد به پلنگ یوزپلنگ کارال آهو حتی خرس هم کشتن اگر اینجوری حامی نماها به سگها غذادهی کنن هیچی جز سگ تو ایران پیدا نمیکنید سگ بویایی بسیار قوی داره تخم پرندگانی که روی زمین تخمگذاری میکنن میخوره سگ حیوانی که هر چیزی از گلوش پایین بره رو میخوره یکم عاقلانه تر فکر کنید کسی دشمن سگ نیست حتی چندین بار حمل به کوهنوردان اطراف کوههای تهران صورت گرفته دیگه قضاوت با شما
پاسخ ها
ناشناس
| -
دوست عزیز حالت خوبه؟؟
اوتی که به سگ غذا میده همونیه که به گنجشک و کبوتر هم غذا میده، همونیه که وقتی تو دریا یه آبزی بابت زباله های آدمیزاد گیر میوفته میره نجاتش میده. آهو اصلا توی شهر نمیاد چون همین انسانهای متمدن نسلشونو منقرض کردن نه سگها.اگه یادت باشه اون خرس بیچاره رو هم آدمها شکنجه کردن که جونشو از دست داد. راستی یادت رفت بگی چه بلایی مامورین محیط زیست سر اون پلنگ بخت برگشته آوردن.کم بهم بباف?
ناشناس
| -
بله تعداد شون زیاد شده و گله ی هستن . یه پسر ۱۷ ساله اهوازی ک رفت تو کما. استاد دانشگاه. دو بچه در قم و خیلی ... بخاطر وجود سگهای ولگرد
مسعود نجفی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
کارشناس ماهر محیط زیست رو چجوری سنجش کردین؟حرف ایشون از نظر علمی کاملا اشتباست،از وجود گرگاس به این نتیجه رسیدن که به سگها نباید غذا داد،هیچ ارتباط منطقی بین این دو وجود ندارد
پاسخ ها
هوشنگ
| -
ارتباط داره. وقتی سگ بی ضابطه زیاد بشه، سگ های ولگرد زیاد میشن. و گرگاس ها هم زیاد میشن. حتی خود گرگ های خالص هم در خطر هستن (چون در رقابت با سگهای ولگرد و گرگاس ها به دلیل تک زندگی کردن شکست میخورن).
سگ در حالت سختی، زاد و ولد کمتری میکنه.
کاش به فکر تمام موجودات همزمان باشیم. درخت بلوط. دارکوب. گرگ. پلنگ. خرس. سنجاب. کبک
احمدی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
متاسفانه روزی نیست که در اخبار بر علیه سگهای بدبخت دروغ نشنویم . تمام این حرفها فقط باعث کشتار سگهاست . و حمله سگها به مردم یک دروغ بزرگ برای ایجاد ترس و وحشت از سگ و حیوان آزاری .
پس چطور به ما که باهاشون دوست هستیم و بهشون کمک میکنیم حمله نمیکنند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| -
ان شالله یکی از همینا گازت میگیره اونوقت باورت میشه ،??
ناشناس
| -
اميدوارم به تمام هاميان نادان سگ هاى ولگرد حمله شود و قطع عضو بشوند
تا درك كنند
كودكان زخمى و درد كشيده را
و زجرى كه مادر و پدرشان مى كشد
كور كه نيستيد
اين همه ويدئو از حمله سگ هاى ولگرد گرفته شده ببيند
بجاى تهمت زدن به مردم زجركشيده و داغديده .
ناشناس
| -
وقتی ب شما حمله کردند ما هم میگیم دروغ بود .
ناشناس
| -
درود بر شما انگاری حیوان ستیزی مد شده. از اینهمه نظرات خشن واقعا انسان وحشت میکنه میزان خشونت در جامعه بالاست
ناشناس
| -
خودشون سگ روازارمیدن سنگ میزنن حیوون روزخمی میکنن بعدانتظاردارن اون هیچ کاری نکنه شماهابچه که نمیشه گفت یه مشت اشغال پس انداختیدانداختیدتوخیابونانمیتونیدجمع کنیداگه حیوون زبون بسته انتظارداریدازادم دوپاخطرناکترخودشه بخداهرکس حیوون ازاری میکنه خداجوابشوبده
مجید محاوی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
من دیگه غذا نمیدم به پسرم حمله کردن و به یک خانم که منجر به زخمی شدن پسرم شدن
آناهیتا هستم
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دوستان خانم یثربی قصدش دادن اطلاعات نیست. متأسفانه کمبود توجه داره و میخواد به هر بهانه ای خودشو تو چشم مردم فرو کنه. چند سال پیش هم تو حواشی بازیگران در مورد قربانی بود تجاوز اومده بود سروصدا کردن که آره به منم تجاوز کرده بودن. ولی اصلا نگفت کی بوده وجریان چی بوده. الانم که جریان قتل سگها بالا گرفته باز اومده از آب گل آلود ماهی بگیره. نمیدونم اگه دکترای روانشناسی تربیتی داره چرا تو حیطه کودکان سعی خودشو نمیکنه وفقط میخواد با شانتاژ بازی معروفیت کسب کنه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
ای کاش در مورد همه چی حساس بودیم مثل از دست رفتن درخت وجنگل و اب که ضروری هستن ولی سگ وگربه هم مثل موجودات موذی دیگر مثل موش اگه زیاد بشن ضرر دارن وباعث رشد بیماریهایی مثل انگل وکیست میشن در ضمن بعضی از نژاد سگها مفیدند مثل سگ زنده یاب وموادیاب ولی سگهای ولگرد نژاد ونوعشان فرق میکند ودر زمره حیوانات موذی هستن ومدافعان این سگها مثل این میماند که بگویند چون موشها جاندارن پس نباید با رشد جمعیت انها جلوگیری کرد و درامیختن این موضوعات باهم خارج از عقل ومنطقه و جنبه احساسی داره
پاسخ ها
ناشناس
| -
كودكان بى گناه تكه و پاره شدند مُردند
حمله سگ هاى ولگرد چه ربطى به خوبى و بدى انسانها دارد
حق با انسانهاى فهميده است
بعضى از سگ ها مفيد هستند
و بعضى باعث بيمارى هارى و از بين رفتن محيط زيست مى شوند .
ناشناس
| -
حاميان سگ هاى ولگرد انسانهاى بى منطقى هستند
و بى رحم
با اينكه شاهد ترس و وحشت انسانها هستند
و بخصوص قطع عضو و مرگ آنها
باز با نادانى دفاع مى كنند !!!!!
ناشناس
| -
وقتی فرق بین سگ به این باهوشی روباموش نمی فهمی اصلابهتره حرف نزنی
عبدالله عاصی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دربعضی موضوعات همه بیراهه میروند ازجمله مسئولین،عوام زدگی چرا؟ همان اسلامی که سگ مفید مثل سگ شکاری،گله،نگهبان و...را نفس محترمه میداند وارش و دیه در برابر کشتنشان قایل است،همان اسلام گفته سگ ولگرد را بکشید،اینهمه معطل کردن افکار عمومی چرا؟؟؟!!!!
پاسخ ها
شهروند
| -
همه جای دنیا هم همینطوره سوله های کشتن سگهای هار و ولگرد در اروپا و آمریکا با گاز (مرگ با ترحم) رو نمیدونین یا میخواین بگین اون باز فرق میکنه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
فقط نظر تو مونده بود یموشت دروغ ایشالله که جزای دروغهاتونو میگیرین
علی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دوستت در کوه تنها زندگی می‌کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
کشتن حیوانات خدا یعنی قهر خداوند و سیل و زلزله و ...
پاسخ ها
ناشناس
| -
ان شالله یکی از عزیزانت رو گاز بگیرن این سگ‌ها پاره پاره کنن، اون وقت ببینم بازم همین حرف رو میزنی یا نه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خب برای همین حامیان محیط زیست میگن سگ ها رو رها نکنید و عقیم سازی سگهای بدون صاحب و حتی گربه ها باعث میشه جمعیت این حیوانات کنترل بشه حالا که اونو فهمیدی از این فرصت استفاده کن این مطلب رو هم بگو
کیا
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
ماهم حالا فهمیدیم که اگر ما به سگها غذا ندیم اونا هم با گرگها قهر میکنن و باهاشون جفت گیری نمیکنن و گرکاس هم تولید نمیشه. آفرین به هوش خانم یثربی.
محمد
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اشتباه میکنی هنوز هم نفهمیدی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
حالا مونده که بفهمیم نباید به گرگاس های فضای مجازی غذا داد
فاطمه
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چیستا یثربی راه دیگه ای برای خودنمایی پیدا نکردی؟
رضا
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
یکبار برای همیشه یک کمیته حقیقت یاب تعیین کنید تا مشخص شود که چه کاری به صلاح همه است من خودم 10سال است به سگان غذا میدهم ولی الان در این شش ماه گذشته به شک افتادم البته نا گفته نماند غذا دادن به سگها خیلی برای گشایش کارهایت خوب است
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام مادرم میگوید یک شب در کوهستانی برای ابیاری باغ باشوهرش رفته بود مادرم تنهایی وانجا هیچ نوری نیستیک مسیری را میرود تاببیند جوی اب خرا ب نشه بعد همان طرف رودخانه میرفته گرگی هم اون طرف میامده دررفت وبرگشت مادرم با خودش میگفته هرچه خدا خواهد همان خواهد شد تااینکه نزدیک خانه شده گرگ زوزه میکشد ومیرود
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
جمع کنید این همهسیل ومصیبت ادب نشدید
یک ایرانی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
من جای شما بودم اون گرگاس رو می‌کشتم جان انسان مهمتره حتی اگه اون انسان بدی باشه ول کن حیوونارو انسانارو دریاب داریم تو فقر بیکاری بی پولی می‌میریم اونوقت یکسری پولدار میرن غذا میدن به حیوونا فیلم میگیرن میزارن اینستا خودشون گنده میکنن. من خودم سگ دارم کفتر دارم اما اگه برای همسایه ها ایجاد مزاحمت کنن میفروشمشون. بخدا من دیدم سگ یارو داره میگیره بعد طرف با چوب سگ میزنه صاحبش میخواد یارو بکشه بدترمیاد کمک سگش میگه بیا این آدم رو پاره کنیم. اما من خودم به همسایه هامون سپردم سگم پارس کرد اومد فرار نکنید این بیشتر شیر میشه بشین دوتا سنگ بردار بزن می‌ره. چون جون انسانها برام مهم تره. البته هرکس ی نظر و عقیده ای داره یکی مسلمان یکی مسیحی یکی گوشتخوار یکی وگن یکی حامی حیوانات یکی حامی انسانها. به نظرم این که اضافه غذامون بریزیم تو ظرف یکبار مصرف بریم پایین شهر بدیم به معتاد یا کارتون خواب یا خانواده فقیر نه اینکه بریم بریزیم واسه حیوانات. حیوانات خودشون چرخه اکوسیستم دارن خودشون بلدن که چی بخورن چجوری شکار کنند و کی شکار بشن. مثلا اگه حیوانات وحشی بلد بودن مثل ما انسانها راحت دامداری میکردن پروار میکردن بعد میکشتن میخوردن اما میرن شکار مثل انسانهای اولیه که شکار میکردن.به نظرم حامی انسانها باشیم بهتره وجود داشته باش جیگرداشته باش بیا پست بزار که چرا ی مادر باید التماس ی گشت ارشاد کنه یا چرا شرکتها حق کارگرها درست نمی‌دن یا چرا آنقدر تورم وگرانی و خیلی چیزهای دیگر نه اینکه بیای الکی خودتو گنده کنی خودت انسان خوب جلوه بدی که چرا سگهارو کشتن وفلان کمتر نقش بازی کن. اون همه داعش سر برید می‌رفتی سوریه مقابل داعش. اول انسان آخر انسان درخت واجبه پس میکاریم آب واجبه برای بقا پس درست استفاده میکنیم سگ برای گله برای نگهبانی خوبه پس نگه میداریم غذا میدیم واکسن می‌زنیم. اما اون سگ ولگرد برای انسانها چه سودی داشته. ودراخر خودمم مخالف کشتارشون هستم و البته مخالف اینم هستم که جمعشون کنیم و براشون مکان درست کنیم و روزی چندصدتومن خرجشون کنیم همون پول خرج انسانها باید بشه. به نظرم باید سگهای ماده بگیرن عقیم کنن ولشون کنن
پاسخ ها
ناشناس
| -
انسان؟ هه هه بابا جمع کن همون انسانها از صد تا حیوون بدتر شدن به سگ میگن وحشی از انسان وحشی تر بی رنمتر بی احساس تر وقیح تر طلبکارتر هیچ حیوانی نیست نه به زن و بچه خودش رحم میکنه نه به محیط زیست و نه به حیوانات و نه بخودش با گلوله و تفنگ و بمب اتم و بمب های شیمیایی به حق و حقوق همنوع خودش تجاوز میکنه گس تفنگ بردارید کل انسانها رو بکشید این حیوانات تا اذیتشون نکنی تا به محدوده شون تجاوز نکنی تا سنگ نزنی و زخمیشون نکنی کاری به کارت ندارن پس لطفا اول مشکل آدمها رو حل کنید مشکل حیوانات خود بخود حل میشه آخه یه سگ فوقش دو نفر رو گاز بگیره یا در سال دو نفر فصول رو لت و پار کنه انسانها رو که اینهمه جنایت میکنن رو چیکارش ن میکنی از خود ما انسانها بی رحمتر هیچ کس نیست حیوونا باید در مورد ما نظر بدن که چه جوری نیلمون رو نابود کنن بلکه جهان جای بهتری شد
مسعود
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
شهرداری های کشور و دهداری ها باید نسبت به معدوم سازی سگهای ورگرد اقدام عاجل کنند
ضد با ظالمها
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اولا واژه ولگرد شامل حیوانات نمیشه و ولگردی خصیصه و لقب انسانهای جیب بر و کیف قاب و شروره ، دقت بفرمایید این خصایص ناپسند رو به حیوانات نسبت ندهید !
سگ ، گرگ، گرگاس ، روباه ، شغال و ... همه همسایگان دیگر کره خاکی و دیگر ساکنین زمین خدا ، هستند نه کره زمین انسان ها !!
نکته مهم ، حضور یک سگ در غار اصحاب کهف است که سوره قرآن کریمه ، خواندم که .... حضرت علی علیه السلام به جایگاه اصحاب کهف رسیدند ، سلام دادن به آنها و انان جواب سلام حضرت را دادند ، خواندم اصحاب کهف بدلیل خواب بودن ، پاسخگوی سلام هیچ کس جز مرتضی علی علیه السلام نیستند ، لازمه تذکر بدم کسی که شامل سلام حیدر کراره میشه ، استحقاق اینهمه ظلم رو نداره ! نوشته شده ؛ اصحاب کهف در زمان ظهور موعود عج ، از خواب برمی خیزند و با حضرت ملاقات می کنند و دوباره به خواب فرو می روند و تا زمان نواخته شدن صور اسرافیل در روز حشر در خواب باقی می مانند ، کمی تامل ارزش وجود مخلوقی بنام سگ را روشن می کند و اینگه یک سگ بعنوان بنده خدا دوست ، چقدر در بارگاه حق ارزشمند است ، چه کسی اجازه تعرض به حقوق ، بنده خدا انهم بنده با عزت خدا را دارد ‌.
اگر همه مخلوقات خدا در حمد و ثنای ، رب خود ، مشغول باشند ، پس وای به حال انسان از خدا بی خبر .
انسان ، اشغالگر محیط زیست که تووی کوهپایه خونه می سازه توو جنگل هم و در ارتفاعات سکنی می گزیند. آیا جای خرس ها ، گرگ ها ، سگها ، عقابها و .... اشغال نکرده ، شما توو کوه و کوهپایه که محل زندگی و زیست گرگ و خرسه زندگی می کنی ، پس حتما گرگ باید بره بولینگ عبدو سکنا گزینه ، یکم فکر قبرهای تنگ و تاریک خود باشین ، جرات ظلم کردن پیدا نمی کنید ، دنیا ، زمین ، مال خداست ، همه بنده هاش حق زیستن در ملک خدا رو دارن ، یعنی خدا خطا کرده یا اشتباهی بقیه رو آفریده!!!! یعنی خدا سگ رو بیهوده آفرید ؟ به آفریده خدا معترضید یا خدا رو شایسته فرمانروایی نمی بینید ؟
خداوند شش شبانه روز عالم رو خلق کرد با نیرهایش ، روز هفتم انسان آفریده شد یعنی آخرین خلق ، قطعا خدا می داند چرا دایناسور آفرید و چرا فنچ را خلق کرد ، وظیفه بشر ، احترام به خدا و خلقت اش و همه بندگان خداست ، جز این یعنی تعرض و ناسپاسی به آفریدگار. به اعمال خود واقف باشید ، خدا هرگز ظالمین را دوست ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| -
سلام دوست عزیز ، ممنون بابت تحقیقاتت در قالب نظر اسلام و جایگاه حیوانات در دستورات دینی ما ، اما این را ور نظر بگیر که سگ نباید در داخل خانه و اطاق و محل خواب ما باشد بلکه باید یک جایگاه مخصوص به خود در خارج از محل استراحت ما داشته باشه این دقیقا" دستور دین ماست والا که چرا نجس محسوب میشد ؟ ضمن اینکه مثلا" در همان داستان اصحاب کهف داریم که سگ داخل غار نشد وبر در ورودی خوابید . باید بحث مهربانی و غذا دادن به حیوان مثل را از بحث هم خانگی با آن و ورودش به حریم خصوصی ما و دیگران جدا کرد .
ناشناس
| -
اگرسگ اصحاب کهف داخل غارنشد ودرب غارخوابیده بود تاحالا مسیحیان واسش. کلیسا میساختند ضمنا سگشان هم. همراهشان داخل غاراست
زينب بانو
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام عليكم تمام نفرين حاميان سگ به خودشون بر مى گرده خجالت نمى كشيد به انسانهاى فهميده توهين و نفرين مى كنيد
اين همه قطع عضو فوت كودكان بى گناه و زخمى شدنشان و براى هميشه مشكل روحى پيدا كردن اين طفل ها شرم آور است
شماها امنيت را از اسنانها گرفتيد
مردم جرات ندارند يك نان بخرند شهردارى هم كم كارى مى كند متاسفانه !!!!!
بعد دم از إنسانيت مى زنيد
شما حاميان سگ هاى ولگرد قاتل انسانها هستيد .
پاسخ ها
ناشناس
| -
انسانهای فهمیده??????خودت بخودت میگی فهمیده خدا بیامرزه انسانهای فهمیده رو انسانی که با دست خودش بچسو یا داس سر میبره دقیقا تفکراتش مثل شماست اینقدر هم انسانها را محق و صاحب این جهان ندونید من و تو به اندازه همون سگ و گربه و بقیه حیوونا از این جهان سهم می‌بریم ولی ما انسانها دنیا را به لجن کشیدیم نه به همنوع خودمون و حتی عزیزترین مسنون رحم میکنیم نه به بقیه حیوانات نه به درخت به هیچ چیز در یک حمله دویست و پنجاه هزار همنوع خودش با فشار دادن یک دگمه قتل عام میکنه و اوون منطقه رو غیر قابل استفاده اونوقت اومدی به گاز گرفتن به سگ گیر دادی برادر جمع کن این بساط مسخره رو ما لیاقت زندگی بر روی این کره خاکی رو نداریم اصلا نیازی نیست منو توجیه کنی من دیدم نسبت به انسانها بسیار بده و سعی نکن توجیه کنی دنیا رو به لجن کشیدیم
سیما
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
تو نویسنده کشور چرت و پرت میگی واسه خود شیرینی وای ب حال مردم عادی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خانم یثربی خودتون هم غذا نخورید.
محمد
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
به سگهای ولگرد غذا ندهید اجازه بدهید خودشون از طبیعت غذا بدست بیاورند... وقتی غذا نباشه زاد و ولد هم کم میشود.. و حتی اگر زاد و ولد هم بشود اگر غذا نباشه نیمی از توله ها قبل از بزرگ شدن می‌میرند و تعدادشان بیش از اندازه زیاد نمیشود... اما وقتی تعدادشان خیلی شود و غذا هم به اندازه کافی نباشد نه تنها به همدیگر حمله میکنند.. که حتی به انسانها هم حمله میکنند برای سیر کردن شکمشون.
پاسخ ها
علیرضا بناهی نژاد
| -
با این موخ که تو داری بابد از دانشمندان نابغه دنیابودی پوروفسور بی موخ
دستت در گوشت با این طرز فکرت
علی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خانم یثربی و دیگران بعدا خیلی چیزای دیگه هم میفهمین و متوجه میشین اشتباه بوده همین نگه داشتن سگ تو خونه و .....
Ali
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
الان از بعضی آدمها بیشتر باید ترسید تا حیوونا. باز به یه حیوون غذا میدی یادش میمونه ، حداقل بعضی ها ااز حیوونا یاد بگیرن
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دقیقا ب نکته مهمی اشاره کرد این خانم.اقا یا خانم روشن فکر اگ واقعا ب فکر این حیوونا خدا هستی ب سرپرستیشون بگیر ن اینکه فقط برا عقده ها شخصیت بهشون غذا بدی بعد بذاریشون خودت بری
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
راجع به حمله دزدها و کیف و گوشی قاپی ها هم بگید چرا همش گیر دادی و به این حیونا‌ ۱۷۰۰تاشو بستید به رگبار‌ کاش در مورد دیگر مشگلات‌ هم اینجور حساس بودید‌
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
باید سگها رو بهشون اسید تزریق کنی مثل سگ بکشیشون
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اول که کاملا مشخصه از روی خودنمایی و خودشیرینی به بهانه فالوور گرفتن حرف زدید خدا به اندازه دلت بهت بده. خودت میگی کوه میگی تپه دشت اخه مثلا روشنفکر پس جای حیوانات کجاست اگر به شما باشه وجب به وجب زمین فقط مال شماست. خدا جوابتون رو بده
پاسخ ها
ناشناس
| -
اگه خیلی به این مدل حیوانات علاقه داری، برو به سرپرستی بگیر بزرگشون کن غذاشون رو هم بده ولی تو خونه‌ت. نه اینکه این سگ‌ها جمع بشن دور هم و گله تشکیل بدن و بیفتن به جون سایر حیوانات و حمله کنن به انسان‌ها.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
در تمام دنیا با سگ بی سرپرست شده همین کار رو میکنن. با مرگ ارام میکشنشون. بهش میگن یوتانایز. یه مقدار برید تحقیق کنید و اینقدر کورکورانه از سگ بی صاحب دفاع نکنید
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اینهایی که شدن طرفدار سگ عای ولگرد، یه بار باید مورد حمله قرار بگیرن خودشون یا عزیزانشون.‌اون وقت ببینم باز هم دفاع میکنن از سگ ولگرد یا نه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دهن حیات وحش رو این سگها سرویس کردن. کلی خرس و یوزپلنگ رو‌ کشتن و منقرض کردن.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
آخه بیشعور بیسواد احمق نفهم هنوزم که نفهمیدی اصلا آدمهایی مثل تو توهم دانایی دارن ومقاومت میکنن برای نفهمیدن ... اون دوستت تو اون منطقه که یک مشت انسان نمای دشمن محیط زیست اونجارو قبضه کردن چه غلطی میکنه شما بیشرافتای دشمن محیط زیست هستید شما باعث انقراض تمام گونه ها شدین وجود نحسو وکریح شماهاست که زمین وآسمان وکلن طبیت قهرش اومده سیل وزلزله داره همچیرو ازبین میبره شما انگلها دلسوز همنوع ومحیط زیست نیستید دردتون همون حکایت نجست بودن یک موجود باووفایس که همیشه کنار انسان بوده شماها وامسالتون نجس کردارید.غذا ندید سم بدید بکشید همشونو رو شاید بااین کار وجود نحس شماها هم منقرض بشه با قهرطبیعت
پاسخ ها
ناشناس
| -
الان تو اسکلی یا خودت رو زدی به اسکلی؟ شما کوه نمیری؟ گردش و تفریح نمیری خارج از شهر؟ اگه این سگ های ولگرد بهت حمله کنن، میای میگی من غلط کردم رفتم تفریح؟
ناشناس
| -
من توروستا زندگی می کنم وکشاورز هستم .متاسفانه یه عده از شهر غدا میارند تورو ستاها به سگهای ولگرد میدن جمعیتشون اونقدر زیاد شده که غیر قابل کنترل شده.سگ تو گرما برای خنک کردن خودش میره تو محصولات کشاورزا پرسه میزنه وخساریت زیادی وارد میکنه گذشته از این اونهایی که به ظاهر دوستدار محیط زیست وحیواناتند یه سگ ببرند تو خونشون نگهدارند تا برادریشون ثابت بشه .من خودم سه تا سگ دارم چون کشاورز ودامدار هستم سگ ا گر در کنترل صاحبش باشه هیچ مزاحمتی برای مردم نداره ولی اگه به حال خودش رها بشه مخصوصا موقع تولید مثل به شدت خطرناکه
هدایت
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
در تمامی دنیا دادن غذا به سگهای ولگرد جرمِ، به این دلیل که موجب ازدیاد جمعیت اونا میشه، با یه سرچ ساده هم می تونین متوجه بشید که جمعیت سگهای ولگرد رو به افزایش و موجب تغییرات اکوسیستم از طریق شکار سایر حیوانات حیات وحش ایران می شن، چون بصورت گله ای حمله می کنن، شنیده شده در صورت عدم مهار جمعیت سگ ها، در اطراف همدان نسل چندین گونه پرنده نایاب در خطر انقراض است، گاه و بیگاه حمله اونا به انسان هم گزارش می شه، متاسفانه جمعیت این سگهای ولگرد در همه نقاط ایران خصوصا شهر اهواز که من در آنجا زندگی می کنم بسیار زیاد شده، در اهواز (پارک اطراف رودخانه) بسیار زیاد شده اند و در دسته های بیست سی تایی تردد می کنن، بهترین راه کمک به سگها همان برنامه علمی است که در خیلی از کشورها انجام می گیره، یعنی زنده گیری، حفاظت در محوطه های محصور و عقیم سازی
غلام
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
آخه چرا لقمه رو اینقدر دور سرتون میچرخونید درسته سگ هم حیوان مفیدی هست و کلی کارها میکنه که هیچ انسانی توانی انجامشون نداره و جون داره و درد و زجر رو احساس میکنه.ولی وقتی اینقدر زیاد می‌شوند که تبدیل به تهدید می‌شوند باغذا دادن تنها کار مفیدی انجام نمیدین بهتره منطقی باشیم مثل کشورهای دیگه عقیم سازی واکسیناسیون و شناسنامه دار کردن سگها اولویت هست.البته نیاز به بودجه داره که همیشه این مشکل اساسی هر طرحی تو کشور هست .وقتی یکم منطقی نگاه میکنی که چه آسیب‌هایی به انسانها و طبیعت وارد شده تنها راه کشتن بدون درد هست که میتونه تو کوتاه ترین زمان نتیجه بده و کم هزینه هست مثل مشکل خرگوش‌ها و کانگورو در استرالیا یا آهو دمسفید در امریکا...آخه اون بچه که تو خیابون داره بازی میکنه از کجا بدونه چکار کنه سگ بهش حمله نکنه یا همین گرگان وجود داره
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دقیقااااا
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سگهای ولگرد را با اسلحه بکشید . والسلام .
چیه ترس انداختن تو مردم
پاسخ ها
لیلا
| -
باید همون اسلحه روگرفت روسر بی مغزت تابفهمی کشتن یعنی چی؟ انشالله همین سیل وطوفان بزنه تمام جهان باخاک یکسان بشه...ماانسانها گندزدیم به زمین وزمان ...
هاشم
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
ماها چرا توی هر کار افراط و تفریط میکنیم این خانم هم اگر برای دوستش این اتفاق نمی‌افتاد حاضر نبود که بخودش بقبولاند که نباید به حیوانات غذا داد ما چرا از تجربه دیگر کشورها استفاده نمی‌کنیم این اتفاق سگهای ولگرد این را می‌رساند که همیشه عده ای دنبال پول‌های باد آورده هستند طرح عقیم سازی سگهای ولگرد برای خیلی از شرکت‌ها نون آور شده امروز چه کسی نظارت می‌کند که از سگهای ماده گرفته شده عقیم شده اند فقط یک پلاک به گوششان آویزان می‌شود برای سرشماری و پولشان را می‌گیرند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چند گرفتی این چرت پرت بگی
رادین
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
والا این گرگاس دوساله که بوجود اومده منم تا حالا ندیدم از قدیم سگ بود محله هامون بچه ها با سنگ میزدن اذیت میکردن حیوونای بیچاره گیر کی افتادن.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
آنهایی که تحت تاثبرتبلغات مجازی وماهواره های سگ رابرجان انسان ترجیح می‌دهند وبه خانه میارن وبرایش خرج می‌کنند واقعا یک لحظه تفکرکردند که درکشور انهمه بچه بی سرپرست وفقیرهست کارهای مهمتر فرهنگی واجتماعی وغیره برای آدمها لاز هست که می‌توان انجام بدهند ایاکمک وغذا لباس ومسکن فقراو ایتام واجب است یاخرج سگ!!! سگ حیوان وفاداری است ودذاسلام اجازه نگهداری ازآن فقط برای نگهبانی وگله داری وکمک امثال زنده یاب داده شده. که باید درمان خاص باشد وآموزش ببیند ونه ونباید درمحیط زندگی خانه وزندگی انسان باشد چون علاوه برنجس بودن مدفوع واب دهانش میکروبهای زیادی دارد که هیچ واکسنی آنرالزبین نمی‌برد به انسان منتقل می‌شود وضمنا به انسان خوی سگی می‌دهد طوری که ازبچه اش سگ رابیشتردوست دارد. آنهایی که می‌گویند سگها راجمع وکشتار نکنید تاجان مردم وجنگل وبیابان ناامن شود تایکی ازعزیرانشان با این سگها گزیده نشودمثل ماوبلا سرشون نیاد عبرت نمی‌گیرند
پاسخ ها
باران
| -
کسی که پول نداره وخودش توفقر دست وپا نیزنه بیجامیکنه ازدواج میکنه و یه بدبخت به بدبختای عالم اضافه میکنه...من اگه پول دارم برای یه زبون بسته هزینه میکنم چون بیشتر ازبچه آدم میفهمه وهواتو داره
پویان
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
ببین چطوری ملت و انداختن بجون هم?
دومان
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام عزیزان. مسئله جفت گیری سگ و گرگ از دیر باز بوده بهتره سوال کنیم که چرا الان این اتفاقات میفته نظر شخصی من که دلیل در بیسوادی وعدم تخصص مسئولان مرتبطه منطقه ما هم نمونه ش هست که به خاطر سدسازیها وحفر چاه آبهای بی حساب و کتاب به خاطر این که به جای دیگه ای آب برسونند آب یه منطقه ای رو میخشکونن وکلا اکو سیستم اون منطقه رو بهم میزنند وحیوانات اون منطقه بعد چند سال کلا آواره میشن بیچاره ها وتعجبم واضحه که هر کار پسندیده وانسانی همه جای دنیا قابل احترامه وبعضیا به بهانه‌ای همه مشکلات و میخوان به یک عمل پسندیده و انسانی ربطش بدند که اولا خودشون زیر سوال نرند و دوما راحت ترین جواب یعنی کشتن حیوانات زبون بسته را واسش بیشترین رآی وبگیرند که یه موقع نخواند زحمتشون بشه تحقیقاتی بکنند ویا نیاز باشه جایی جوابگو باشند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
آدمهای متحجر و نادان وبیسوادی که حیوان ازاری میکنید بترسید از خشم خدا واه این فرشته های معصوم. سیل و زلزله وطوفان پیش درآمد جزای شماست.منتظر آه این مطلومان باشید
بازنشسته
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
یعنی خانم یثربی موضوع جذابتری واسه نوشتن پیدا نکردن؟؟بعید میدونم منظورش از نوشتن این مطلب توجه به زندگی گرگاس باشه..کمی بیشتر فکر کنین تا ببینین اصل ماجرا چیه...حتما متوجه میشین!!
علیر ضا سلطانی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سهگرگ اسم اصلی گرگاس است واژه سازی نکنید.
خورشید
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
آهای اینایی که دم از حقوق حیوانات می‌زنید، حیوونا رو به حال خودشون رها کنید، بس که غذا دادید بهشون عین گدا ول کن آدما نیستن وقتی که غذا گیرشون نیاد آدم گاز میگیرن، مثل اون کودک چهار ساله که تو قم سگها گلوشو دریدن؟؟؟؟؟؟ امثال شما مدیون و مقصر و مسئولید....
محمد
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چقدر هم مطالعه کرده بیچاره..بچه سگ و گرگ عقیم هست و محکوم به فنا و هیچ خطر زیست محیطی ندارد.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
این ادمای دوپان که اونا رو جفت میاندازن برای درامد زدایی گردن حیون بیچاره نندازین
نا شناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
ببند دهنتو هیچ حیوانی وحشی نیست هر حیوانی که گاز میگیره یا حمله میکنه از گرسنگی وتشنگیه خودت تو بیابون گشنه وتشنه بمونی چکار میکنی
مهدی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
دوستی که فرمودند که خدا گفته سگ نجسه....
میشه اون آیه رو بیاره؟؟؟؟
حدیث هم آوردی قبوله....
به غذا دادن به سگهای ولگرد کاملا مخالفم....خودم چندبار مورد هجوم قرار گرفتم... وظیفه شهرداری جمع آوری سگهای ولگرده و هر حیوان دوستی که مخالفت می‌کنه..شهرداری فرم تحویل و نگهداری رو بده بطرف و تمام مسولیت سگ به عهده حامی قرار میگیره...
اون وقت ببینم چند تا حامی وجود داره...‌‌
حامی مگه به غذا دادنه؟؟!.
اگه حیوونی که بدنش کرم زده و هزار جور بیماری گرفته رو زدی زیر بغلت و افتادی دنبال درونش اونوقت حامی حساب میشی...‌

غیر از اون ببند و الکی گریه نکن.....
شرم آوره....همیشه از اون ور بوم می افتیم.....
یگانه
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
منتظربودیم شما بگی ما نمیدونستیم .
خوبه خشم خدارودیدید سرکشتارسگهای بیگناه انگارشماهم دوست دارید طعم این خشم رو بچشید
جاوید
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سگ نکشید اینقدر هم سگ پرست نباشی ...حالا اینها که هی ناز سگ میکشن واقعا اگر روزی سگ بچه شون بخوره قربان صدقه اون سگ میرن نه بخدا اولین گلوله خودشون رو مغز همان سگ شلیک میکنن!!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
به تو هم توجه شد .
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
بخشی از جامعه ما کلا سگی شده ب همین خاطر طرفدار سگ هستن و الا چ دلیلی. داره جمعیت سگها زیاد بشه چ سودی دارن منفعت سگ ولگرد چیه پس باید با برنامه نابود بشن
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
منم موافقم به گربه ها غذا ندید تا کثافتا برن موش بگیرن اینقد حیوانات رو تنبل نکنید .سگ ها هم احتمالا باید خودشون باید غذاشون رو پیدا کنند نه انها را بزنید نه ازادیشون رو بگیرید انها خدایی دارند که در حد کمال انها را افریده .فقط نگاهشان کنید و لذت ببرید انها در خدمت ما هستند .?
امید
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چیستا چیست؟!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چیستا. خانم چیستان مطرح کردی؟ دوستت توی کوه تک وتنها چه غلطی میکند؟ ضمنا چیزی. بنام. گرگاس. وجود دارد زاییده. تخیل نماینده مجلس اند، ضمنا چقدرگرفتی؟ وعده چی بهت دادند؟ تااین دروغ شاخدار را منتشرکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| -
چیزی به اسم گرگاس وجود نداره؟ تا حالا اصلا حیوون از نزدیک دیدی تو که این مدلی نظر میدی؟ بیا ببرمت گرگاس بهت نشون بدم برگات بریزه بعد بیا اینجوری نظر بده
ناشناس
| -
سگ خانگی جاش تو خونه‌ست. وقتی هم تو خیابون میاد، باید صاحابش طبق قوانین عمل کنه. باید قلاده داشته باشه سگ، مدفوع سگ رو باید جمع کنه، و باید پاسخگوی هر رفتار سگش باشه در مقابل قانون. سگ نگهبان هم جاش مشخصه. سگ گله هم جاش مشخصه. سگ وحشی هم جاش مشخصه تو حیات وحشه و مثل سایر حیوانات وحشی داره زندگی میکنه. این وسط سگ ولگرد یه معضلیه که تمومی نداره و هر روز داره بیشتر میشه. علت هم همین صاحبان سگ هستن که وقتی سگشون پیر میشه، رهاش میکنن به امون خدا و این سگ‌ها هم میرن حاشیه شهر تشکیل گله میدن، زاد و ولد میکنن و سال به سال جمعیتشون ده برابر میشه. اینها باید عقیم بشن. نباید بهشون غذا داد. باید پناهگاه درست کرد و همه رو جمع کرد تو پناهگاه که از خودشون تغذیه کنن. و الا باید مثل سایر کشورها مثل همون آمریکا اینها رو به مرگ بدون درد از دنیا خلاص کرد و الا زندگی انسان و حیات وحش و طبیعت و اکوسیستم رو بهم میریزن
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اولا دوستت توی اون خونه چرا تنها زندگی میکنه؟؟ دوما گرگ اگه توله سگ رو ببینه تیکه پاره اش میکنه!!!؟؟؟ تحقیق کن ببین چی دوستت رو گاز گرفته، گرگاس یا ادمگاس
عاشق مردم
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اینایی که برای کشته شدن چند تا سگ ولگرد ناراحت میش
برای کشته شدن کودکان و سالمندان نمیخوان ناراحت بشن
از تناقض جر نخورین بابا
رضا
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
محل زیست سگ در آپارتمان نیست. محل زیست سگ در منزل های ویلایی و در روستاها و خانه باغ هستش ... کارخانه دار ها ، شرکت دار ها ، انبار دارها ، مناطق نظامی ، عشایر ، دام‌دار‌ان ، باید سگ نگهداری کنند ، سگ های منیاتوری و نگهداری درمجتمع و سر صدا شون واقعا آزار دهنده هستش ... محل نگهداری و رسیدگی سگ های ولگرد باید سازماندهی بشه سگ های پیر و نژاد معمولی رو عقیم کرد ... الباقی رو نژاد گیری کرد و به مکان های که گفتم‌معرفی بشند و فرستاده بشند ... واقعا عشایر ایران و گله دار ها و دامپروران ب سگ احتیاج دارند ... منازل ویلایی و خانه باغ ها و انبارها و کارخانه ها و شرکت ها ... هرنیروی حراستی باید در کنار خودش یک سگ آمورش دیده داشته باشه ... سه شیف حراستی سه سگ ... ب اینگونه باشه هیچ سگی ولگرد نیست و سگی وجود نداره تو خیابون ول بچرخه ... گربه ولگرد باید باشه در سطح شهر ... خونگی مهم نیست چون زیاد سر صدا نداره ? کبوتر برای منازل ویلایی و خانه باغ مشکل نداره ... پرنده های قفسی برای تمام مکان ها آزاد باید باشه ...
شمیم
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام متاسفانه میانه‌روی نداریم و این باعث خیلی از مشکلات شده! نه اینکه بیایم حیوانات وحشی رو به خاطر خودخواهی اهلی کنیم یا با سنگدلی شکنجه‌شون کنیم و آزارشون بدیم و نه بخاطر مهربونی زیادی که پشتش منطق نیست در رسیدگی به حیوانات زیاده‌روی کنیم و نظم زندگیشون و همینطور جریان طبیعت رو به هم بریزیم.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
همه مشکلات را جانور دو پا درست میکنه
شهروند
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
بله حرف ایشون کاملا درست هست نسل سگهای ولگرد که با غذا دادن غیر اصولی در حال زیاد شدن هستن دارن گونه های بسیار کمیاب از حیوانات و پرنده ها رو از بین میبرن و بزودی خواهیم دید برای تامین غذای خود به اطراف شهرها هجوم خواهند آورد
نمونه مشکین شهر قائمشهر اطراف کرج و بعضی شهرهای دیگر شمالی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خانم یثربی بهتر این اظهار نظرها که مخالفت با محیط زیست وبی رحمانه را نداشته. باشن سرگرم همون محیط سراسر مشکل دار سینما باشه برخلاف وجدان و انسانیت حرف نزنه.
حسام
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سگ های ولگرد باید عقیم بشن یا کشته بشه تا به مردم آسیبی نرساند.
وگرنه باعث آزار و اذیت مردم .
هنوز بچه خودتون رو گاز نگرفته تا درک کنید
عبدی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
من فکر میکنم که کسانی که این حیوانات دوستداشتنی رو به هر دلیلی میبرن پیش خودشون یعد با بی مسولیت تمام رهاشون میکنن، مقصر واقعی هستن، یا کسانی که به قصیده کسب درامد باعث تولید مثل بی رویه میشن هم حتما عامل میتونن باشن، باید عقیم سازی انجام بگیره، اونم با متخصنین درست وبا وجدان، ترکیه هم کشوریست که سگها درش فراواند وبه خوبی در کنار مردم با مسالمت زندگی میکنند اولگو بردارید واینجا هم پیاده کنید که هم خدا راضی باشه، هم مخلوقش، به امیده ان روز که حیوانات حق وحقوقی داشته باشن.
سعید لشگری
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
درود بر شرف و انسانیت استاد چیستا یثربی ، این ناانسانگرا های سگ پرست یک صدم بانو یثربی سواد ندارند و این جهل و نادانیشان باعث شده دشمن انسان و حامی درندگان بشوند. سگ هر زایمان حداقل ۶ تا توله میزاد و ظرف دوسال جمعیتشون ده برابر میشه ، سگ ولگرد کوچکترین سودی برای طبیعت نداره بلکه خطرناکترین دشمن محیط زیست است ، خدایا حامیان سگ های ولگرد را با سگها محشور کن ، آمین
محمد رضا
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
امام علی میفرمایند ده خصلت را از سگ بیاموزید. واصخاب محل که همراه با یک وارد غار میشن همه باسگ‌به خواب میروند بیدار میشن و دوباره با یک به خواب میروند و راهی بهشت میشوند. بنظر می‌رسد کمی باید بیشتر دقت کرد امروز از یک برای نجات انسان مفقود شده. نکهبانی حتی کودک استفاده میشه. ما آدم باشیم وبا هرچیز عقلانی و علمی برخورد کنیم
پاسخ ها
ایرانی
| -
حضرت علی ع میفرمایند اگر ظرفی که از آن سگی آب خورده و با آن از چاه آب بکشن بیرون آن چاه خشک شود و دوباره پر آب و با آن چاه آب گندم را کشت کنند من علی ع از آن گندم نخواهم خورد ، از سخن بزرگان استفاده ابزاری نکنید ، در همه جای دنیا اگر حرکتی باعث بشه اکوسیستم و هرم غذایی حیوانات از سیکل طبیعی خارج بشه حکومتها با قوانین تنبیهی برای احاد جامعه با آن پدیده مبارزه میکنند شماها هم اینقدر با هم بحث نکنید خود حکومت با قانون اساسی و مجلسی که برای مردم کار میکنه به این معضل رسیدگی میکنه .
ناشناس
| -
ده خصلت از سگ بیاموز یعنی یه کاری کنید که تعداد سگ‌های ولگرد سر به فزونی بذاره و یه جمعیتی بشن که هر چی حیات وحشه نابود کنن و دهن ملت رو سرویس کنن از بس حمله میکنن؟
محمد
| -
ازکجات دراوردی امام علی کی این حرف روزد
دوم اینکه اصحاب کهف سگ روبرای نگهبانی داشتن
نه برای بازی کردن.ازقران فقط همین سگ اصحاب کهف راقبول دارید اما برای نماز وحجاب و...راقبول ندارید
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
حالا هی به این مردم بیسواد بگو مگه می‌فهمن شکم سیرن بیت المال خوردن حمایت از سگ شدن
شعله
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سگهای ولگرد رو معدوم کنید لطفا...
علی اصغر همدانی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اون احمق هایی که می گفتن "سگ، فحش نیست" بیان جواب بدن!!
پاسخ ها
ناشناس
| -
خرم فوش گاو و گوسفند فوشه پس همه رو سم خور کنید
ناشناس
| -
از قیاسش خنده آمد خلق را. واقعا خودت خنده‌ت نمیگیره از این قیاسی که کردی؟
رها
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
گرگ بخوره اون چیستا یثربی و دوستش رو که بهونه جدید واسه سگ کسی داد دست یه عده بی وجدان .....
ب جای اینکه غذا ندین تو بدبختی زندگی کنن برن با گرگها جفت بشن ، از گرسنگی کارت و نایلون و مقوا بخورن و هزار جور بیماری و زجر و عذاب بکشن
میتونین جمعیتشون رو کنترل کنین ولی براشون پناه گاه و غذای سالم تهیه کنبن
خودتون که پول خرج سگها نمیکنین ، حالا یکی که میاد خرج میکنه نمیذارین
همین سگها نباشن گرگها ب شهرا حمله میکنن تیکه پارتون میکنن
سگ و گربه از خیلیاتون پاک ترن
این حیوونای طفلی زبون بسته شرف دارن ، نجس افکارتونه
هر چی بیاد سرتون حقتونه
همون سیلم بارون رحمت خداست ولی در اثر سوء مدیریت تبدیل ب سیل میشه ب جا اینکه استفاده بشه
شایدم انتقام طبیعته از همین جمعیت حیوان آزار و حیوان ستیز
پری
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اسم ما اشرف مخلوقات گذاشته شده که به همه بی پناهان و مظلومین مخصوصا حیوانات که مثل انسانها قادر به انجام خیلی کارها نیستند کمک کنیم کشتن حیوانات اونهم با اسلحه سم اسید اصلا کار درستی نیست دار ،دن خفه کردن یا هر نوع وحشی گری اصلا مطابقت با اشرف مخلوقات نداره چرا فکر کنیم حیوانات آه ندارن چرا فکر کنیم خدا بخاطر ظلم‌های همین انسان گریه نمیکنه چرا فقط فکر می‌کنیم همه باید هر چه انسان می‌خواهد بشود حالا حیوان‌ها خواستند و از خدا شد مهم اینه باید به حقوق هم به حقوق حیوانات که هردو را خداوند آفریده و فقط خدا می‌تواند جان بگیرد جای خدا تصمیم نگیریم و به اماناتی که خدا نزد ما سپرده با نگاه دیگری اندیشه کنیم کاری نکنیم که حالمون از انسان بودن خودمون بهم بخوره
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام دوستان همین سگی ک بیشتر افراد دارن بد میگن در موردش جان و اموال پدر منو نجات داد پدرم گله دار بود یه شب چوپانش با چند نفر دیگه میان ک گوسفندارو ببرن و پدرمو ب قصد کشت کتک میزنن و دست و پاشو میبندن در خونه رو از بیرون قفل میزنن و دوتا خاور گوسفند بارزدن ک ببرن همین سگی ک میگین ایف و اوف اومد پشت شیشه انقدر زد ب شیشه ک پدرم ب خودش بیاد یه مسیری رو رفت انقدر پارس کرد تا عموم اینا متوجه شدن اومدن کمک هم مال و هم جان پدرم رو یه سگ نجات داد
پاسخ ها
ناشناس
| -
واقعا فرق بین سگ نگهبان و سگ ولگرد رو متوجه نمیشی؟ سگ ولگرد میاد کمک کنه به انسان؟ تا حالا وسط گله سگ‌های ولگرد گیر کردی؟
ناشناس
| -
همین سگیم که شما میگید سگ گله از سراه تنباکو از همون سگای ولرد ب اصلاح شما بردن تو گله
مریم
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
حمله کردن و شکار از حالات طبیعی حیواناتی است که خوی درندگی دارند .ودر زمان خطر برای دفاع حمله میکنند.یا برای سیر کردن شکم .گرگاس ها بخاطر دورگه بودن از اجتماع گرگها رانده میشوند بنابراین جایی ندارند جز زادگاه مادری.اینطوری میشه که طرف ادمها میان .باید محصور و عقیم بشن .این چیستا استاد خالی بندی هستش .
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سناریو سازی همیشه با ادمهای معروف زودتر جواب میده
سامیار
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خانمها و آقایون سگ دوست شما که اینقده فاز حیوون دوستی برداشتید تا حالا یه نگاه به فقیران و کودکان بی سرپرست وکودکان کار انداختید توی اطراف خود شما آدمایی پیدا میشن که چند ماه یکبار رنگ گوشت وبرنجو ندیدند اونوقت شما فقط بخاطر اینکه خودنمایی کنید ادعای باکلاسیتون میشه برای سگای ولگرد گوشت و غذای حیوانات میخرید اگه شما انسانیت حالیتون بود به هم نوع خودتون کمک میکردید این کارا همش خودنماییه کافیه یکی از همین سگای ولگرد به خودتون یا بچه هاتون حمله کنه اولین نفر که به سگه حمله کنه خودتونید تا حالا چقد کلیپ پخش شده که بچه های کوچیکو این سگای ولگرد تکه پاره کردن و شما هم عین خیالتون نبوده
پاسخ ها
لیلا
| -
بله نگاه انداختیم،وقتی پدرومادر یه خانواده توی فقر هستند چرا فرزندمیارند ؟چرا یه بدبخت دیگه به بدبختای عالم اضافه میکنند ؟چرا فکرنمیکنند اون بچه بدبختی ک الان توی دست وپای نداری دارند له میشن فردای آینده چی ازآب درمیاند؟به فکرآینده بچه هاشون نیستند اونوقت منی ک خودم توی زندگی خودم موندم حالا ک به اندازه یه تکه استخووون،یا یه تکه نون به حیووونای زبون بسته یه نگاهی میکنم شدم آدم بد..اونوقت توئی ک فقط اسم آدمیزاد روت مونده ادعا داری اول برادریتوثابت کن ارث ومیراث طلبت....
حاجی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام . یه سئوال : کسی میتونی یه آیه از قران بیار که نوشته باشه سگ نجسه ؟

در عوض تو قرآن چندین بار از سگ به عنوان حیوان وفادار یاد کرده
حتی سگ اصحاب کهف رو مثال زده
پاسخ ها
بارانی
| -
چرا چرت میگین؟نجس چیه حیوان کثیفه حتی انگل زدایی و هزار کوفت و زهرمار هم بشه یه سری میکروب توی ادرار و مدفوعش هست که سگ و گربه خودشونو لیس میزنن.فهم این انقدر سخته؟؟تازه این درمورد حیوانات خونگیه نه سگهای ولگرد که هزارجور کک و شپش و مریضی دارن.واقعا چی هستین شما!!!
ناشناس
| -
خاک بر سرت که نام خودت راهم حاجی گذاشتی .احمق اگر مسلمان هستی حتما باید تا کنون این موضوع نجس بودن سگ را میدانستی .به نظرم ،اصلا مسلمان نیستی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
زود فهمیدی .. چند نفر دیگه باید قربانی حماقتها شوند تا روغنفکران مدعی بفهمند؟!
فروزان
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
حضرات لطف کنند یه مقدار زودتر این بدیهیات را بفهمند!!!
محسن
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چینیها عاشق گوشت سگ هستن. ایران باید مثل کشورهای مصر و اردن همه سگهای ولگرد رو به چین بفروشه. سه صوته قضیه حل میشه دیگه نسل سگ کنده میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| -
اونها فقط گوشت سگ پرورشی رو می خورند. گوشت هر سگی رو که نمی خورند. چون کلی بیماری داره.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خسته نشدیدت آنقدر راجب این فرشته ها حرف زدید
پاسخ ها
ناشناس
| -
خاک بر سرت که برای سگ‌،کلمه مقدس را بکار بردی .احمق ، بفهم وبصیرت داشته باش که : چون سگ را خداوند برای ما مسلمانها نجس اعلام کرده ،این همه براش تبلیغ میشه ،وگرنه چرا برای طاووس وبلبل و مرغ و...اینهمه این موجودات غربزده در موردش حساس نیستند؟ مطمئن باش من مسلمان به همه مخلوقات خداوندم ،عشق میورزم .اما دستور خداوند راهم برای دوری کردن از این حیوان ،به دلیل نجس بودن رعایت میکنم .اما تو نفهم که فرقی بین فرشتگان وحیوانات نمیدانی ،بهتره ساکت باشی .
حس خوب
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
سلام
من از سال ۷۹ که سگ دوبرمن و ژرمن شپرد داشتم با این موجودات از نزدیک اشنا شدم اون وقت سیستم اطلاع رسانی مثل الان نبود من کتاب تربیت سگ خریدم و …..یکی از علایق من غذا دادن به حیوانات هست از سال ها پیش ولی در چند سال اخیر وقتی دیدم جمعیت سگ ها بخاطر دفع نادرست پسماند انسانی بصورت انفجار گونه زیاد شده از دادن غذا به اونها پرهیز کردم چون کار ما باعث افزایش جمعیت سگ ها و از بین رفتن گونه های کوچکتر و بر هم زدن نظم محیط زیست شده یادمان باشد دفع نادرست پسماند انسانی جمعیت سگ ها رو بشدت افزایش میده چون سگ ها در زاد آوری هیچگونه قانون و قاعده و فصل ندارند اما مثلا گرگ، روباه ،و شغال ،اینطور نیست با طبیعت و محیط زیست سلیقه ای عمل نکنیم ?
محمود
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
هر موجودی حق و حقوقی داره،کودکان و افراد ناتوان و به طور کلی انسانهایی که در کوچه و خیابان عبور می کنند هم حقوقی دارند (البته اگه به بعضی از به اصطلاح مدافع حقوق حیوانات، برنخوره) و باید امنیت رفت و آمد برای اونها باشه .همچنین باید توجه داشت که برخی حیوانات به شدت عامل انتقال بیماری های خطرناک هستند ،حالا می خواد اون حیوان رو دندانپزشکی و چکاب ببرن یا اینکه اون حیوانات در جدول ها و زباله ها بخوابند و پرسه بزنند(که این حیوانات رو به هر دو شکل در اطرافمون می بینیم).
لطفا کمی از جهالت بیایم بیرون و حقوق انسانها رو فدای حقوق حیوانات نکنیم .هر چند ما حق تجاوز به حق یک مورچه رو هم نداریم ولی
اگه چندتا از مواردی که سگ ولگرد یا حتی خانگی (لاکچری) در کوچه و خیابان به کودکان حمله کرده رو ببنیم که یا کودک زخمی شده و در برخی موارد کشته شده،کمی منطقی تر به موضوع نگاه خواهیم کرد.
سبک زندگی غربی در کُل خوشایند نیست
پاسخ ها
ناشناس
| -
ببخشید اشتباهی منفی دادم
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چقدر گرفتی که این دروغها رو سر هم کنی و به خورد مردم بدی خیلی آدم کثیفی هستی که بخاطر پول یه مشت چرندیات تحویل مردم میدی بعدش دوستت این همه جا تو شهرو گذاشته تو کوه زندگی میکنه اونم تنها.....خوب از کجا معلوم که اون حیوونی که گازش گرفته گرگان بوده شاید گرگ بوده ....خجالت بکشید
باران
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
خانم یثربی،خودت به تنهایی فکرکردی یاکسیم بهت کمک کرده...جمع کن این نوشته هاتو خانم...
باران
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
شمائی ک میفرمایید خونتون دارآباده....وحشیتر ازانسان دوپا روی کره زمین وجود نداره ...خداپشیمونه ازخلقت ماها ..ماهایی ک لایق زمینی که دراختیارمون گذاشته نیستیم...چرا اونجایی ک ادما همدیگرو تکه پاره میکنند به حرف نیومدی اونجایی ک مردی با داس سردختر ببگناهشو برید به حرف نیومدید اونجایی ک پسر،مادرشوبه قتل رسوند چیزی نگفتی ...باهمتونم ک اینجا نظردادید چرا حلالی حرام میشه،ظلمی اتفاق میفته چیزی نمیگید برای گازگرفتن یه سگ.زبون بسته که اقتضای طبیعتشه به حرف میایین...اونجایی ک کودک کارمیبینید میزنید دورش میکنید کسی اعتراض نمیکنه...الان که عده ایی باوجدان ازحیوانات حمایت میکنند اعتراض میکنید.بخداوندی خدا ظلمی ک به حیوانات میشه بی جواب نمیمونه
پاسخ ها
ناشناس
| -
چقدتو خوبی.
مسعود
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
پس من که تا الان داشتم به امثال تو غذا میدادم اشتباه میکردم؟
Parii
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
همین دنیایی که داریم توش خوش بش زندگی میکنیم اول برای حیوانات بوده پس لطفن بعضیا طرز صحبت افکارشون درست کنند..
بنده خودم سگ خانگی داشتم تا وقتی اذیتشون نکنی و چشم تو چشم براشون شاخ بازی درنیاری اسیبی نزنی افتاد دنبالت فرار نکنی خونسرد باشی کاری باهات ندارن ولی وقتی فاقد اینا رفتار کنی انتظار داری بیاد لیست بزنه؟
انسان بدظات داریم سگ هارم داریم
این درسته که هزارتا سگ تو گندک کشتن؟ این درسته که چشاشو با تیر زده بودن کور شده بود با اینکه چندتا بچه داشت؟ حیوون ازاری تا چ حد؟ متاسفانه تو ایران زیاده راحت باشید??
پیشنهاد سردبیر