بهرهبرداری از سه پروژه کلیدی طرح آبرسانی غدیر با حضور وزیر نیرو / ظرفیت آب شرب جنوب و غرب خوزستان افزایش یافت
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عباس صدریانفر در حاشیه مراسم تست و راهاندازی افزایش ظرفیت در طرح آبرسانی غدیر که امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن با حضور عباس علیآبادی وزیر نیرو، سیدمحمدرضا موالیزاده استاندار خوزستان و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این پروژهها با هدف افزایش ظرفیت تامین و تقویت پایداری انتقال آب شرب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه اجرا شدهاند.
او گفت: نخستین پروژه، توسعه ایستگاه پمپاژ امالدبس است که با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان اجراء و ظرفیت آن از ۱۰ مترمکعب بر ثانیه به ۱۵ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: پروژه دوم شامل اجرای خط انتقال دوم از مخازن امالدبس تا انشعاب تصفیهخانه سوسنگرد به طول ۲۳ کیلومتر با لوله فولادی به قطر ۱۸۰۰ میلیمتر می باشد که با اعتبار یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به انجام رسیده است.
صدریانفر ادامه داد: همچنین خط انتقال سوم از ایستگاه پمپاژ امالدبس تا مخازن فلزی متعادلکننده به طول پنج کیلومتر با لوله فولادی به قطر ۲۰۰۰ میلیمتر و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل و وارد مدار بهرهبرداری شد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در پایان اضافه کرد: با بهرهبرداری از این پروژهها، ظرفیت تامین و انتقال آب در طرح غدیر افزایش یافته و پایداری آبرسانی در شهرهای هدف تقویت میشود.



انتهای پیام/