استاندار خوزستان: تکمیل پروژه‌های جدید آب نگرانی پایین‌دست را برطرف می‌کند

|
۱۴۰۴/۱۱/۲۹
|
۱۳:۲۰:۴۴
| کد خبر: ۲۳۱۳۲۳۷
استاندار خوزستان: تکمیل پروژه‌های جدید آب نگرانی پایین‌دست را برطرف می‌کند
برنا - گروه استان‌ها: استاندار خوزستان از مدیریت منسجم توزیع آب در حوضه‌های مختلف و اتصال منطقه به طرح آبرسانی غدیر و رودخانه دز طی کمتر از یک سال خبر داد و گفت: با تکمیل پروژه‌های جدید، دغدغه تامین آب مناطق پایین‌دست به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده امروز چهارشنبه بیست و نهم بهمن ماه در مراسم بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آب شهدای فتح‌المبین(ام‌الدبس) سوسنگرد که با حضور عباس علی آبادی(وزیر نیرو) برگزار شد، ضمن تشریح اقدام های انجام‌شده برای عبور از تنش آبی، اظهار کرد: تابستان دشواری را پشت سر گذاشتیم، اما با تشکیل قرارگاه‌های مدیریت آب در شهرستان‌های مختلف و برگزاری جلسه های مستمر با سازمان آب و برق استان، تلاش شد توزیع آب میان حوضه‌ها به‌صورت عادلانه انجام شود تا حقابه پایین‌دست به‌طور کامل تامین شود.

او گفت: با افتتاح پروژه و تکمیل مراحل باقی‌مانده آن، دغدغه تامین آب مناطق پایین‌دست به‌ طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت و شرایط پایدارتری در شبکه توزیع آب ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه محل اجرای طرح، افزود: این منطقه از زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشاورزی برخوردار است و تامین آب مطمئن، نقش تعیین‌کننده‌ای در فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی آن دارد.

مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان بیان کرد: طی کمتر از یک سال و در دوره مدیریت جدید سازمان آب و برق استان، این منطقه به طرح آبرسانی غدیر و رودخانه دز متصل شد که اقدامی جهادی و موثر در تثبیت تامین آب به شمار می‌رود.

موالی‌زاده در پایان از همکاری و پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قدردانی و اضافه کرد: نمایندگان حوزه‌های دشت آزادگان، هویزه، شوش و کرخه با برگزاری جلسه های متعدد و پیگیری‌های مستمر، نقش مهمی در تسریع اجرای طرح‌های آبرسانی و حل مشکل مردم ایفاء کردند که بخشی از این اقدام ها به نتیجه رسیده و برخی دیگر در دست اجراست.

لازم به توضیح است که در این مراسم همچنین از تلاش‌های نیروهای اجرایی، مجموعه‌های آب و برق و آبفا و سایر دستگاه‌های مرتبط در اجرای طرح‌های آبرسانی تقدیر و بر تداوم پیگیری‌ها برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی آب در استان تاکید شد.

براساس این گزارش، طرح بزرگ آبرسانی غدیر که پیش از یک دهه پیش در خوزستان آغاز شده، به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه در سال ۱۴۰۱ در این استان به بهره‌برداری رسید.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان به لحاظ کمی ۱۰۰ درصد و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود. این مرحله از طرح آب آشامیدنی شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و بیش از یک هزار روستای اطراف را تامین می‌کند و به مرور سایر شهرها و روستاهای باقی‌مانده نیز به این طرح متصل خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر