زاکانی خبر داد: رکوردشکنی در نوسازی اتوبوس تهران با ۱۷۶۴ دستگاه طی این دوره/ آغاز پروژه ۱۰هزار ون برقی

|
۱۴۰۴/۱۲/۰۲
|
۱۷:۰۰:۰۳
| کد خبر: ۲۳۱۴۱۲۴
زاکانی خبر داد: رکوردشکنی در نوسازی اتوبوس تهران با ۱۷۶۴ دستگاه طی این دوره/ آغاز پروژه ۱۰هزار ون برقی
برنا - گروه اجتماعی؛ شهردار تهران، در آیین رونمایی از ایستگاه شارژ کیانشهر و اتوبوس‌های ۱۸ متری، از نوسازی ۱۷۶۴ دستگاه اتوبوس خبر داد که نشان‌دهنده رکورد بی‌سابقه نسبت به ۱۶ سال گذشته است. وی همچنین از قرارداد خرید ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و عزم جدی برای برقی‌سازی ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در پایتخت خبر داد و تأکید کرد که ۶۶ درصد پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری ششم بر مناطق جنوبی متمرکز شده است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در آیین رونمایی از ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی کیانشهر و اتوبوس‌های دوکابین ۱۸ متری که در قالب دویست‌ویازدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، از نوسازی یک هزار و ۷۶۴ دستگاه اتوبوس در دوره مدیریت فعلی خبر داد و اظهار کرد: این رقم در مقایسه با عملکرد ۱۶ سال منتهی به این دوره (۱۵۸۴ دستگاه)، بیانگر رکوردشکنی بی‌سابقه‌ای در خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت است.

شهردار تهران به سرمایه‌گذاری سه هزار و ۷۵ میلیارد تومانی برای خرید ۱۵۵ دستگاه اتوبوس و احداث بزرگترین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی کشور در افتتاحیه امروز اشاره کرد و آمار خرید اتوبوس در دهه‌های گذشته را یادآور شد. وی تأکید کرد که ۲۷۱ دستگاه خریداری‌شده در سال ۱۴۰۰ (دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی) جدا از رقم ۱۷۶۴ دستگاه نوسازی‌شده در این دوره محسوب می‌شود.

چالش‌های بروکراسی داخلی و جبران خسارت‌ها

زاکانی با تأکید بر اراده جدی مدیریت شهری، به محدودیت‌های خارج از اختیار اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون اتوبوس‌های وارداتی در گمرک منتظر طی تشریفات اداری و اعمال مقررات توسط یکی از دستگاه‌های اجرایی داخلی هستند. وی همچنین با اشاره به آسیب‌های وارده به ناوگان در ناآرامی‌های دی ماه ۱۴۰۴ (به آتش کشیده شدن ۲۲ دستگاه)، پیام رونمایی امروز را اراده راسخ برای جلوگیری از خلل در خدمت‌رسانی دانست و اعلام کرد که خسارات وارده به مجموعه نظارت تصویری نیز به سرعت جبران شده و تعداد دیگری از اتوبوس‌ها تا پایان سال جاری به ناوگان افزوده خواهد شد.

اولویت‌های سه‌گانه حمل و نقل و توسعه زیرساخت

برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل بر هوشمندسازی و توسعه سفر‌های ترکیبی متمرکز است که در سه محور مناسب‌سازی مسیرها، بهینه‌سازی خطوط و هوشمندسازی تجهیزات اجرایی می‌شود.

شهردار تهران از توسعه زیرساخت اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: قرارداد‌هایی برای توسعه فیبر نوری از ۲۳۰۰ کیلومتر به هفت هزار کیلومتر منعقد شده است. در حوزه مترو نیز احداث چهار خط جدید به همراه تکمیل خطوط موجود در دستور کار قرار دارد.

نوسازی ون و برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدام برای خرید ۱۰ هزار دستگاه ون برقی خبر داد و افزود: در مرحله ارزیابی و انتخاب شرکت تأمین‌کننده هستیم. همچنین، با مذاکره با وزیر صمت، مقرر شده است ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت کار در تهران به نمونه‌های برقی تبدیل شوند تا آلودگی هوا و آشفتگی ترافیکی کاهش یابد.

محرومیت‌زدایی از جنوب شهر

زاکانی در پایان به پروژه‌های عمرانی در مناطق جنوبی شهر اشاره کرد و تصریح کرد: ۶۶ درصد از کل پروژه‌های تعریف‌شده مدیریت شهری ششم در پایین خط میدان انقلاب متمرکز شده است؛ از جمله پروژه ۲۸۰ هکتاری احداث ورزشگاه ۵۰ هزار نفری در منطقه ۱۵. وی تأکید کرد که خدمت‌رسانی صادقانه و مؤثر وظیفه اصلی برای افزایش امید شهروندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر