سازمان امور عشایر ایران تهاجم دشمن آمریکایی صهیونیستی به عشایر کشور را محکوم کرد

|
۱۴۰۵/۰۱/۱۰
|
۱۱:۴۰:۲۶
| کد خبر: ۲۳۲۵۵۱۵
سازمان امور عشایر ایران تهاجم دشمن آمریکایی صهیونیستی به عشایر کشور را محکوم کرد
برنا - گروه اقتصادی؛ سازمان امور عشایر ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تهاجم دشمن آمریکایی صهیونیستی به عشایر کشور، تاکید کرد: این فاجعه، بار دیگر ضرورت ایستادگی و استقامت در برابر رفتارهای غیرانسانی دشمنان صهیونیستی و آمریکایی را یادآور می‌شود.

سازمان امور عشایر ایران در پی تهاجم دشمن آمریکایی صهیونیستی به مراتع و استقرارگاه‌های عشایری و شهادت جمعی از عشایر غیور کشور، بیانیه‌ای با امضاء «جهانبخش میرزاوند» رئیس این سازمان صادر کرد.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

رخداد دلخراش و تکان‌دهنده حملات سبعانه و دلخراش اخیر به مناطق عشایری در استان‌های تهران، خوزستان، یزد، اصفهان و بوشهر که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از عشایر غیور و بی‌دفاع کشور انجامید، وجدان هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار کرده و موجی از خشم و اندوه در سراسر جامعه برانگیخته است.

این حملات تروریستی و ضدبشری، تعرضی آشکار به یکی از اصیل‌ترین و شریف‌ترین جوامع ایران است؛ مردمانی که ستون‌های پایداری تولید ملی، میراث فرهنگی و حافظان دیرینه زیست‌بوم کشورند. آسیب رساندن به کودکان، زنان، سالخوردگان و کوچندگان عشایری، نه‌تنها نقض فاحش ارزش‌های انسانی است، بلکه آشکارا نشان می‌دهد که حرمت حیات انسانی و امنیت جوامع غیرنظامی تا چه اندازه هدف هجمه دشمنان قرار گرفته است.

این فاجعه، بار دیگر ضرورت ایستادگی و استقامت در برابر رفتارهای غیرانسانی دشمنان صهیونیستی و آمریکایی را یادآور می‌شود؛ رفتارهایی که هیچ توجیهی نمی‌پذیرد و تنها چهره‌ای تلخ از بی‌رحمی و بی‌اعتنایی نسبت به جان انسان‌ها ترسیم می‌کند. جامعه عشایری که سال‌ها بار سنگین سختی، تولید و زندگی در طبیعت را بر دوش کشیده‌اند، شایسته حمایت، امنیت و احترام‌اند؛ نه قربانی شدن در چنین وقایعی.

سازمان امور عشایر ایران تمام قد، این حملات وحشیانه و ضدانسانی را محکوم کرده و از سازمان ملل متحد، نهادهای بین‌المللی بشردوستانه و تمامی مجامع مسئول جهان قاطعانه می‌خواهد که در برابر این جنایت‌ها سکوت نکنند و برای روشن شدن ابعاد این حوادث، حمایت از قربانیان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی اقدام فوری و عملی به‌عمل آورند.

بی‌تفاوتی در برابر رنج عشایر مظلوم ایران، بی‌تفاوتی در برابر حرمت و کرامت انسان های شریف و مظلومی است که تاریخ از فراموشی آن شرم خواهد کرد. عاملان و آمران این جنایت سبعانه و ددمنشانه بدانند جامعه عشایر کشور پیرو خط سرخ حسینی و فرزندان آرش کمانگیر هستند و هرگز تسلیم هیچ قدرت خارجی نشده و نخواهد شد.

به فرموده امام و قائد شهیدمان این کشور بلعیدنی نیست. دشمنان ایران بدانند این جنگ ترکیبی و تحمیلی هیچ دست آوردی برای آنان نخواهد داشت و اگر دست از طمع و تجاوز برندارند خشم ملت متمدن، وطن دوست و دین باور این مرز و بوم آنان را از کرده خود پشیمان خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر