۱۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پیک تابستان امسال در استان قزوین وارد مدار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز یکشنبه در مراسمی با حضور محمدنژاد معاون سرمایه گذاری و توسعه انرژیهای تجدیدپذیر کشور(ساتبا) ، صفی خانی معاون اقتصادی استانداری، اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع برق، بهره برداری از دو نیروگاه خورشیدی در شهرک شال بویین زهرا آغاز شد.

در این مراسم بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی نوید فراز تراب و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی مزرعه سبز سولار گستر با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان آغاز شد.
یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این مراسم گفت: با حمایت دولت و کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی ظرفیت ساخت نیروگاههای خورشیدی در استان ۱۰ برابر شده است.
وی افزود: در قبل از دولت چهاردهم حدود ۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی وارد مدار شده بود اما به دلیل ناترازی و تاکید دولت در یک سال گذشته این ظرفیت ایجاد شده به ۸۰ مگاوات رسید و ۱۰ برابر شده است دولت تاکید دارد که نیروگاه خورشیدی توسعه یابد.

اینانلو تصریح کرد: فرمانداران در تخصیص زمین برای توسعه نیروگاه خورشیدی همکاری زیادی کردند و کار سرعت گرفته است.
وی افزود: در استان قزوین در حال حاضر ۱۶۰ مگاوات ظرفیت بادی در استان راه اندازی و وارد مدار شده و در تولید نیروگاه برق بادی رتبه نخست کشور را داریم و این ظرفیت بسیار مطلوب است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در حوزه نیروگاه خورشیدی به دلیل داشتن ارتفاع مناسب از سطح دریا و زاویه تابش و روزهای آفتابی از شرایط خوبی در استان قزوین برخورداریم و با نیروگاههای در دست ساخت تا پیک تابستان امسال در اوایل سال تابستان امیدواریم این ظرفیت به ۱۵۰ مگاوات افزایش یابد.
وی در خصوص احداث شهرک انرژی شال گفت: در زمینه نیروگاههای کوچک مقیاس از ۱۸ مجوز صادر شده تعداد ۱۲ مگاوات شروع بکار کرده و در دست بهره بردار که ۶ مگاوات به افتتاح رسیده و شش مگاوات در دست ساخت است و بقیه در شرایط تعیین تکلیف است.

اینانلو افزود: از سرمایه گذار محترم سپاسگزاریم که همه کارها را با سرعت انجام دادند و این نیروگاه سه مگاواتی در سه ماه با کیفیت پناسب وارد مدار شده است.
وی از همکاری استاندار و معاونت اقتصادی استانداری و شرکت شهرکهای صنعتی در توسعه نیروگاههای خورشیدی تشکر و قدردانی کرد.
محمدنژاد پس از افتتاح دو نیروگاه به ظرفیت ۴ مگاوات از ساختگاه مجیدآباد بازدید کرد.
انتهای پیام