استاندار گلستان: سیل اخیر ۴.۵ همت به استان گلستان خسارت زد
به گزارش خبرگزاری برنا از استان گلستان ؛ علیاصغر طهماسبی سهشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گلستان ضمن قدردانی از تلاشهای شبانهروزی فرمانداران، بخشداران، دهیاران، نیروهای امدادی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاههای اجرایی در جریان سیل اخیر، آمادگی کامل و از پیش اعلام شده را عامل حیاتی در مدیریت این بحران عنوان کرد.
وی افزود: اطلاعرسانی دقیق و به موقع به تمامی سطوح مدیریتی استان از جمله فرمانداران، بخشداران و دهیاران، ۴۸ ساعت پیش از وقوع بارندگیهای شدید، فرصت لازم را برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه فراهم آورد و موجب شد تمامی نیروها در صحنه حضور یافته و با بسیج تمامی امکانات و ماشینآلات موجود، اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی صورت پذیرد.
استاندار گلستان با اشاره به شدت سیل اخیر که در برخی مناطق با سیلابهای سال ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ و سال ۱۳۹۸ قابل مقایسه بوده است، افزود: اگر این آمادگی قبلی وجود نداشت بدون شک میزان خسارات وارده بسیار شدیدتر از این میبود و در این میان، حضور میدانی مدیران و نیروهای جهادی در کنار مردم، نشان از تعهد عمیق مسوولان به خدمتگزاری در سختترین شرایط دارد.
وی با بیان اینکه استان گلستان باوجود در اختیار داشتن رتبه اول بحرانهای طبیعی از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار نیست، خواستار توجه ویژه و تخصیص متناسب بودجه و تجهیزات و ماشینآلات به این استان شد.
استاندار گلستان بر لزوم اجرای پروژههای آببندانسازی در بالادست تاکید کرد و افزود: اجرای این پروژهها امکان بهرهبرداری بهینه از منابع آبی را برای مردم فراهم میسازد.
طهماسبی همچنین به وضعیت نامناسب اجرای طرح ساماندهی ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان اشاره کرد و گفت: با وجود گذشت ۲۵ سال از مصوبه مجلس و دولت در سال ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱، این پروژه تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کندی، بهرهوری و ایمنی این اراضی را تحت تاثیر قرار داده است.
انتهای پیام /