معاون اقتصادی استاندار: کارگروه“تعیین انتقال کریدورهای دریایی به زمینی” در خوزستان تشکیل شد / مصوبه مقابله با محاصره اقتصادی تدوین شد
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جواد کاظمنسب الباجی از تلاش برای چابکسازی فرآیندهای تجاری از طریق واگذاری اختیارها سامانه جامع تجارت به استان و فعالسازی کریدورهای زمینی شلمچه و چذابه برای تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار خبر داد و ضمن اشاره به ضرورت حذف بروکراسی اداری، اظهار کرد: واگذاری اختیار"ثبت سفارش" و "ثبت آماری" کالا به استان خوزستان، شامل تمامی مراحل ویرایش و تایید برای واردات کالاهای اساسی و ضروری، با جدیت در حال پیگیری است تا روند ورود کالا از مرزهای شلمچه و چذابه تسریع یابد.
او با تبیین تشکیل کارگروه“تعیین انتقال کریدورهای دریایی به زمینی” که به دستور استاندار و در پی نشست با وزیر اقتصاد شکل گرفته، گفت: مصوبه های کارشناسیشدهای برای مقابله با محدودیتهای ناشی از محاصره اقتصادی تدوین شده که از طریق نامهای به کارگروه ملی منعکس خواهد شد تا با بهرهگیری از ظرفیت استراتژیک مرزهای زمینی خوزستان، مسیرهای جدیدی برای تسهیل زنجیره تامین کشور گشوده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان به نقش کلیدی مرزهای شلمچه و چذابه به عنوان مرزهای معین اشاره کرد و افزود: با هدف تمرکززدایی از بنادر، تعاونیهای مرزنشین مکلف شدهاند متناسب با صادرات خود، نسبت به واردات اقلام ضروری اقدام کنند تا ضمن ایجاد تراز تجاری مثبت، معیشت مردم نیز تامین شود.
الباجی در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح رویههای بانکی و گمرکی اشاره و بیان کرد: استفاده از چکهای صیادی جایگزین ضمانتنامهها میشود و رایزنیهایی با بانک مرکزی برای استثناء کردن پروژههای کالاهای اساسی از محدودیت ترازنامهها انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان ضمن تاکید بر بازنگری در لیست کالاهای ممنوعه و معافیتهای سود بازرگانی برای کاهش هزینه تمامشده کالاها، اضافه کرد: اقدام های فوری برای ترخیص کالاهای رسوبی گمرک با هماهنگی دستگاههای نظارتی در حال انجام است که این امر در کنار تزریق سریع کالا به شبکه توزیع، به ثبات قیمتها کمک مینماید؛ تداوم نشستهای هفتگی، اجرای دقیق مصوبه ها را تضمین خواهد کرد.
انتهای پیام/