چراغ سبز سازمان شهرداریها به سه شهر خراسان شمالی / تسهیلات کمبهره برای بجنورد، شیروان و اسفراین
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی، بهمننوری در نشست با دکتر نصرتی (رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) ضمن تسریع در پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیارد تومانی پسماند شهرداری بجنورد از سوی بانک شهر، تخصیص حداقل ۵۰ درصد اعتبار برای پروژههای درآمدزای پایدار از محل تسهیلات کمبهره را پیگیری کرد که با موافقت طرفین همراه شد.
همچنین مقرر شد کمکهزینه خرید ماشینآلات سنگین به شهرداریهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت (بجنورد، شیروان و اسفراین) به دلیل فرسودگی و هزینه بالای تعمیر و نگهداری تخصیص یابد.
استاندار در ادامه با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارگران شهرداریها، خواستار افزایش تخصیص اعتبار در مواد ۴۲، ۵۸ و ۷ شد تا بودجه جاری صرف معیشت کارکنان شده و پروژههای عمرانی نیز متوقف نشود.
نصرتی، معاون وزیر کشور نیز با ارائه راهکارهای عملی و صدور دستورات لازم، از پیگیری مسائل مطرحشده خبر داد.
در پایان این نشست، افزایش نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت مصالح ساختمانی (آهنآلات و سیمان) مورد بحث قرار گرفت و تدابیری برای تأمین اعتبار این حوزه اتخاذ شد.