امضای تفاهم نامه با منطقه آزاد انزلی موجب تبدیل شدن استان قزوین به هاب لجستیک می شود
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد نوذری، استاندار قزوین با تشریح ابعاد تفاهمنامه با استان گیلان و منطقه آزاد انزلی اظهارداشت: نگاه ما به این تفاهمنامه فراتر از ورود خودرو است و به دنبال احیای جاده ابریشم و اتصال قزوین به کریدور «شمال-جنوب» هستیم.
نوذری تصریح کرد: قزوین پیش از این در کریدور«شرق-غرب» دارای جایگاه ممتازی بود، اما با این اقدام، ظرفیتهای صنعتی استان به دریای خزر و از آنجا به کشورهای حوزه اوراسیا متصل خواهد شد تا علاوه بر تأمین مواد اولیه، بازارهای صادراتی جدیدی برای کالاهای تولیدی استان فراهم شود.

استاندار قزوین یادآورشد: در این مدل، خودرو صرفاً آخرین گزینه است و تمرکز اصلی بر توسعه صادرات، ایجاد ارزشافزوده و بهرهگیری از ظرفیت گمرکات است.
وی خاطرنشان کرد: از فعالان بخش خصوصی دعوت میکنیم تا از این ظرفیتِ کمنظیر برای توسعه تجارت بهرهبرداری کنند و هدف ما این است که قزوین به نقطه تلاقیِ هوشمندانه در تجارت بینالملل تبدیل شود و دستاوردهای این توافق، مستقیماً به سفره مردم و رونق واحدهای تولیدی ختم شود.
در نشست هماندیشی رفع موانع توسعه تجارت و حملونقل در رشت، تفاهمنامهای کلیدی، در راستای رفع موانع توسعه تجارت و ایجاد همگرایی اقتصادی در شمال غرب و شمال کشور امضا شد و انتظار میرود تأثیرات مستقیمی بر چرخه تولید و توزیع کالا در استان قزوین داشته باشد.

در این نشست که با حضور استانداران قزوین، گیلان، اردبیل، زنجان و همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزیر کشور برگزار شد، تفاهمنامهای میان استانهای چهارگانه به امضا رسید. بر اساس این توافق، خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد انزلی میتوانند به صورت قانونی و بدون محدودیت در استانهای قزوین، زنجان و اردبیل تردد کنند.
انتهای پیام