چهارمین جشن ازدواج طلاب در یزد برگزار شد/ میزبانی از ۱۱۰ زوج جوان در جوار امامزاده سید جعفر محمد (ع)

|
۱۴۰۵/۰۳/۰۴
|
۱۵:۲۴:۵۹
| کد خبر: ۲۳۴۶۰۸۰
چهارمین جشن ازدواج طلاب در یزد برگزار شد/ میزبانی از ۱۱۰ زوج جوان در جوار امامزاده سید جعفر محمد (ع)
برنا- گروه استانها: چهارمین جشن ازدواج طلاب استان یزد همزمان با ایام سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته ازدواج ، با حضور ۱۱۰ زوج طلبه برگزار و بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به‌هنگام در سیره اهل‌بیت(ع) تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، این مراسم معنوی با حضور طلابی که طی یک سال گذشته به عقد یکدیگر درآمده بودند و با دعوت قبلی در جشن شرکت کردند، برگزار شد و حال و هوایی صمیمی و سرشار از معنویت داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم فاطمی‌نسب، رئیس حوزه علمیه کاظمیه یزد، در این مراسم با تبریک هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: ازدواج در سیره اهل بیت (ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و طلاب حوزه‌های علمیه باید الگوی مناسبی در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به‌هنگام باشند.

وی افزود: طلاب جوان با اقتدا به سیره نورانی ائمه اطهار (ع) می‌توانند در تشکیل خانواده موفق بوده و در مسیر تبلیغ دین و خدمت به مردم گام‌های مؤثری بردارند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی، از اساتید برجسته مشاوره کشور، به بیان نکاتی درباره آغاز زندگی طلبگی و مدیریت خانواده در دوران تحصیل حوزوی پرداخت.

همچنین در بخش دیگری از این جشن معنوی، مراسم عقد شرعی یکی از زوجین توسط آیت‌الله مدرسی و آیت‌الله محمدی برگزار شد.

این مراسم با هدف تکریم و تجلیل از طلاب تازه‌داماد و ترویج فرهنگ ازدواج در میان طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در پایان نیز به همت معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، به زوج‌های حاضر در مراسم سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا شد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر
پرونده ویژه