استاندار گلستان : ۷۰ روستای مرزی به شبکه پایدار آب شرب متصل نیستند

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۰
|
۰۸:۴۸:۲۴
| کد خبر: ۲۳۴۷۸۵۹
استاندار گلستان : ۷۰ روستای مرزی به شبکه پایدار آب شرب متصل نیستند
برنا – گروه استانها : استاندار گلستان با بیان اینکه حدود ۷۰ روستای مرزی هنوز به شبکه پایدار آب شرب متصل نیستند و آبرسانی سیار همچنان ادامه دارد، از تقویت ناوگان آبرسانی و پیگیری ویژه برای حل مشکلات روستاهای فاقد آب شرب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان گلستان؛ علی اصغر طهماسبی استاندار گلستان اعلام کرد که با توجه به کمبود آب در برخی مناطق استان، به‌ویژه روستا‌های مرزی، برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت تأمین آب در دست اجراست.

طهماسبی با اشاره به آغاز بهره برداری از هفت دستگاه خودروی عملیاتی و لجستیکی جدید برای شرکت آب و فاضلاب گفت: در ابتدای دولت چهاردهم، استان با کمبود ۱۵۸۰ لیتری در تأمین آب روبه‌رو بود و که بیش از ۳۵۰ لیتر از این کمبود با اجرای پروژه‌های فوری کاهش یافته است.

به گفته طهماسبی، حدود ۷۰ روستای مرزی هنوز به شبکه پایدار آب شرب متصل نیستند و آبرسانی سیار همچنان ادامه دارد.

طهماسبی افزود: طی یک سال گذشته اقداماتی مانند حفر چاه‌های جدید و اتصال برخی روستا‌ها به شبکه سراسری انجام شده، اما تکمیل زیرساخت‌ها زمان‌بر است.

استاندار همچنین از تدوین برنامه‌ای برای بهبود بلندمدت وضعیت آب روستا‌های فاقد شبکه خبر داد و گفت: قرار است با استفاده از منابع آبی جنوب استان و ایجاد خطوط انتقال جدید، مشکل تأمین آب این مناطق به‌تدریج برطرف شود.

او تأکید کرد که اضافه شدن ناوگان جدید آبرسانی، توان شرکت آب و فاضلاب را برای خدمت‌رسانی افزایش می‌دهد.

گفتنی است این ناوگان شامل ۵ دستگاه خودروی دیما، یک دستگاه فوتون و دو دستگاه موتور بوده و با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیز شده است.

انتهای پیام /

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر