استاندار خوزستان: سرمایه‌گذاری ۵۶۰ میلیاردی در آموزش و نوسازی تجهیزات / مهارت آموزی ۱۰۰۰ نیروی بومی حوزه صنایع نفت و گاز آغاز شد

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
|
۱۶:۰۳:۱۹
| کد خبر: ۲۳۴۹۶۰۸
استاندار خوزستان: سرمایه‌گذاری ۵۶۰ میلیاردی در آموزش و نوسازی تجهیزات / مهارت آموزی ۱۰۰۰ نیروی بومی حوزه صنایع نفت و گاز آغاز شد
برنا - گروه استان‌ها: استاندار خوزستان با اشاره به تاکیدهای رییس‌جمهور بر بهره‌گیری از نیروهای متعهد و متخصص بومی، از اجرای یک طرح راهبردی برای تربیت یک هزار جوان مستعد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده امروز ضمن اعلام نهایی شدن توافق های سه‌جانبه میان استانداری، شرکت ملی نفت ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: طرح توانمندسازی یک هزار نفر از جوانان کارآمد و مستعد بومی با اولویت تمامی شهرستان‌های استان، کلید زده شد.

او گفت: این جوانان در دوره‌های فنی و تخصصی و منطبق با نیاز روز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، چنان مهارتی خواهند آموخت که بی‌نیاز از هر دوره آموزشی مجددا، پای کار صنعت بزرگ نفت استان بایستند.

استاندار خوزستان که همواره بر شعار"از هر روستا یک مهارت" و عدالت در توزیع فرصت‌ها تاکید کرده، افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال برای آموزش این هزار نیروی ارزشمند تامین شده و اولویت مطلق با متقاضیان بومی از همه شهرستان‌ها است تا دیگر کسی نگوید فرصت‌ها فقط در مرکز استان متمرکز است.

مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان ضمن اشاره به ضرورت نوسازی زیرساخت‌های آموزشی استان بیان کرد: ۳۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز صرفاً برای به‌روزرسانی و نوسازی تجهیزهای کارگاهی مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها اختصاص داده شده است؛ کارآموزان ما باید با مدرن‌ترین ابزارها و استانداردهای صنعتی آشنا شوند؛ چراکه فردای صنعت نفت خوزستان، امروز در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ساخته می‌شود.

موالی‌زاده در پایان ضمن تاکید بر اینکه این طرح، فاصله میان"مدرک تحصیلی" و "مهارت عملی" را در خوزستان از میان برمی‌دارد، اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این ابتکار، ورود جوانان بومی به بدنه اجرایی صنعت نفت نه یک رویا، بلکه یک مسیر هموار و طبیعی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر