خروج اضطراری واحد بخار ۴ نیروگاه شهید رجایی قزوین برای پایداری تولید در پیک تابستان ۱۴۰۵
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین با اعلام این خبر گفت: برای رفع اشکالات باقیمانده، رفع محدودیت تولید و اطمینان از شرایط واحد برای تولید حداکثری و پایدار در طول پیک تابستان ۱۴۰۵، واحد شماره ۴ بخار به صورت اضطراری از مدار خارج شد.
وی افزود: با انجام فعالیتهای فشرده و شبانهروزی در مدت چهار روز، اشکالات مهم برطرف شد و این واحد ۲۵۰ مگاواتی راهاندازی و به شبکه سراسری کشور پیوست.
شریفی بیان کرد: مهمترین اقدامات انجامشده شامل تعویض و ترمیم تیوبهای آسیبدیده ریهیتر در پاس ۱ کوره- تعمیر هیتر فشار قوی شماره ۶ و رفع نشتی آن- جوشکاری و ترمیم نقاط معیوب دیوارههای کانال دود و بدنه ایرهیترها- رفع نشتی دودها و ترمیم دیافراگمهای معیوب ایرهیترها- تعویض سیلهای معیوب و تنظیمات مجدد آنها- بیش از ۳۰ فعالیت تعمیراتی در حوزه مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق
است.
مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیتهای سنگین و اثرگذار، تمیزکاری المانهای ریهیتر برای رفع محدودیت تولید ناشی از افزایش فشار کوره بود.
انتهای پیام