صادرات ۳۳۵ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه در دو ماه نخست سال ۱۴۰۵

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۹
|
۰۸:۵۱:۳۹
| کد خبر: ۲۳۵۱۷۹۱
صادرات ۳۳۵ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه در دو ماه نخست سال ۱۴۰۵
برنا-گروه استان‌ها: ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه، اعلام کرد که در دو ماه نخست سال جاری، ۳۳۵ میلیون و ۱۳۲ هزار دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ رضا نیک‌روش اظهار کرد: وزن کل کالاهای صادراتی در این مدت، یک میلیون و ۱۰۱ هزار تن بوده است. گمرک خسروی با سهم ۳۱ درصدی از نظر ارزش و ۳۴ درصدی از نظر وزن، بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است. حجم صادرات از گمرک خسروی ۱۰۳ میلیون و ۶۷۲ هزار دلار به وزن ۳۷۶ هزار تن بوده است.

وی افزود: در جایگاه دوم، گمرک سومار با سهم ۳۱ درصدی ارزش و ۲۶ درصدی وزن قرار دارد. از این گمرک، ۱۰۳ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار کالا به وزن ۲۸۷ هزار تن در دو ماهه نخست سال جاری به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه بیان داشت: گمرک پرویزخان با صادرات ۱۰۲ میلیون دلار، معادل ۳۰ درصد از ارزش کل صادرات استان، در رتبه سوم قرار گرفته است. حجم کالاهای صادراتی از این گمرک ۳۰۶ هزار و ۴۸۲ تن، معادل ۲۸ درصد وزن کل صادرات استان را شامل می‌شود.

وی گفت:گمرکات شیخ صله و شوشمی نیز به ترتیب با سهم ۵ درصدی ارزش (۱۷ میلیون دلار به وزن ۶۱ هزار تن) و ۲ درصدی ارزش (۷ میلیون دلار به وزن ۶۶ هزار تن) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نیک‌روش در پایان گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در این مدت شامل رب گوجه، گوجه فرنگی، شمش آهن، کود شیمیایی اوره، شیر خشک، سنگ مرمریت، پیاز، هندوانه و کلم بروکلی بوده است.

انتهای پیام/

نویسنده :
بهنام بسامی
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر