صادرات ۳۳۵ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه در دو ماه نخست سال ۱۴۰۵
بهگزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ رضا نیکروش اظهار کرد: وزن کل کالاهای صادراتی در این مدت، یک میلیون و ۱۰۱ هزار تن بوده است. گمرک خسروی با سهم ۳۱ درصدی از نظر ارزش و ۳۴ درصدی از نظر وزن، بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است. حجم صادرات از گمرک خسروی ۱۰۳ میلیون و ۶۷۲ هزار دلار به وزن ۳۷۶ هزار تن بوده است.
وی افزود: در جایگاه دوم، گمرک سومار با سهم ۳۱ درصدی ارزش و ۲۶ درصدی وزن قرار دارد. از این گمرک، ۱۰۳ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار کالا به وزن ۲۸۷ هزار تن در دو ماهه نخست سال جاری به کشور عراق صادر شده است.
مدیرکل گمرک کرمانشاه بیان داشت: گمرک پرویزخان با صادرات ۱۰۲ میلیون دلار، معادل ۳۰ درصد از ارزش کل صادرات استان، در رتبه سوم قرار گرفته است. حجم کالاهای صادراتی از این گمرک ۳۰۶ هزار و ۴۸۲ تن، معادل ۲۸ درصد وزن کل صادرات استان را شامل میشود.
وی گفت:گمرکات شیخ صله و شوشمی نیز به ترتیب با سهم ۵ درصدی ارزش (۱۷ میلیون دلار به وزن ۶۱ هزار تن) و ۲ درصدی ارزش (۷ میلیون دلار به وزن ۶۶ هزار تن) در رتبههای بعدی قرار دارند.
نیکروش در پایان گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در این مدت شامل رب گوجه، گوجه فرنگی، شمش آهن، کود شیمیایی اوره، شیر خشک، سنگ مرمریت، پیاز، هندوانه و کلم بروکلی بوده است.
انتهای پیام/