رفع مشکل چندین‌ساله صدور اسناد مالکیت شهرک جدید جهاد کشاورزی با ورود دستگاه قضایی استان اردبیل

|
۱۴۰۵/۰۳/۲۱
|
۰۰:۱۹:۲۵
| کد خبر: ۲۳۵۲۵۰۲
رفع مشکل چندین‌ساله صدور اسناد مالکیت شهرک جدید جهاد کشاورزی با ورود دستگاه قضایی استان اردبیل
برنا-گروه استانها:رئیس کل دادگستری استان اردبیل از حل مشکل چندین‌ساله صدور اسناد رسمی در شهرک جدید جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، زمینه صدور و تحویل اسناد مالکیت برای ساکنان این شهرک فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل: حجت‌الاسلام والمسلمین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان، به همراه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با حضور در مسجد بقیه‌الله الاعظم(عج) شهرک جدید جهاد کشاورزی، ضمن دیدار و گفت‌وگو با اهالی، از رفع مشکل چندین‌ساله صدور سند رسمی در این شهرک خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان در این دیدار با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: اجرای قانون حدنگاری (کاداستر) از مهم‌ترین اقدامات در حوزه پیشگیری از جرائم و تخلفات ملکی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه قرار داشته و اجرای دقیق آن می‌تواند از بسیاری از اختلافات و تخلفات در حوزه اراضی و املاک جلوگیری کند.

وی همچنین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را از دیگر اولویت‌های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: اجرای این قانون نقش مؤثری در کاهش دعاوی حقوقی و تخلفات ملکی داشته و موجب افزایش امنیت معاملات و جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی خواهد شد.

کثیرلو با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در سال‌های اخیر تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با ورود مؤثر به پرونده‌های مرتبط با اراضی و املاک مورد اختلاف، به‌ویژه در محدوده شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، زمینه صدور اسناد مالکیت برای مناطق مختلف را فراهم کرده و مشکلات دیرینه مردم در این حوزه را برطرف ساخته است.

وی اخذ سند مالکیت برای اراضی و املاک دولتی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با زمین‌خواری دانست و گفت: سنددار شدن اراضی علاوه بر صیانت از حقوق عمومی و خصوصی، نقش مهمی در جلوگیری از تعرض به بیت‌المال و کاهش جرائم مرتبط با زمین و ملک دارد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از شهروندان خواست از خرید و فروش املاک و اراضی فاقد سند رسمی خودداری کنند تا از بروز اختلافات و مشکلات حقوقی در آینده پیشگیری شود.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب به مطالبات مردمی، از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست خدمت‌رسانی به مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم، تعدادی از اسناد مالکیت صادرشده به‌صورت نمادین به مالکان تحویل شد

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر