افزایش ۴۰۰ هزار رأسی دام در خراسان شمالی / عشایر ۸۰ درصد علوفه را از مراتع تأمین می‌کنند

|
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
|
۱۶:۵۵:۵۱
| کد خبر: ۲۳۵۳۹۵۸
افزایش ۴۰۰ هزار رأسی دام در خراسان شمالی / عشایر ۸۰ درصد علوفه را از مراتع تأمین می‌کنند
برنا ـ گروه استان ها: مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی از افزایش ۴۰۰ هزار رأسی جمعیت دامی استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد از مجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام استان در اختیار جامعه عشایری است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی، میثم وحیدی  در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به آمار سال گذشته (۲ میلیون و ۲۰۰ هزار رأس) افزود: این رشد امیدبخش، گامی مؤثر در جهت تأمین امنیت غذایی و تقویت زنجیره تولید گوشت کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عشایر استان مالک و بهره‌بردار ۲۲ درصد از مراتع خراسان شمالی هستند، تصریح کرد: این جامعه نزدیک به ۸۰ درصد از نیاز علوفه‌ای دام‌های خود را به صورت مستقیم از این مراتع تأمین می‌کند که نقش کلیدی آنان را در استفاده بهینه از منابع طبیعی نشان می‌دهد.

وحیدی در پایان، انگیزه بالا و تلاش شبانه‌روزی عشایر استان را عامل اصلی این افزایش بهره‌وری و رشد جمعیت دامی عنوان کرد.

نویسنده :
مهرداد بیکلری
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر