کاهش نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
|
۰۰:۴۳:۱۵
| کد خبر: ۲۳۵۷۰۹۲
کاهش نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان
برنا ‌- گروه بین الملل: یک منبع آگاه به وبگاه لبنانی النشره تأکید کرد که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است از مناطقی که در شمال رودخانه لیطانی در جنوب لبنان اشغال کرده، به سمت جنوب رودخانه عقب‌نشینی کند، زیرا ارتش اشغالگر نتوانسته به تپه‌های «علی الطاهر» برسد.

به گزارش برنا، تل‌آویو معتقد بود که می‌تواند برای کنترل و محافظت از نیرو‌های خود در «شقیف» و اطراف آن، در این تپه‌ها حضور داشته باشد، اما با شکست این طرح، به ویژه پس از متحمل شدن خساراتی به ارتش اشغالگر، تصمیم به عقب‌نشینی به آن سوی رودخانه گرفت.

رسانه‌های عبری نیز نوشتند به دنبال دستور رهبری سیاسی برای آتش‌بس در لبنان، ارتش این رژیم عملیات خود را در تپه‌های علی‌الطاهر متوقف کرد.

کانال عبری «کان» نیز اشاره کرد: ارتش اسرائیل شروع به کاهش نیرو‌های خود در جنوب لبنان کرده است.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ارتش پس از تکمیل اکثر مأموریت‌های تهاجمی خود، در روز‌های آینده شروع به کاهش نیرو‌های خود در جنوب لبنان خواهد کرد.

این سازمان افزود: دولت آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، خواسته است تا بخشی از نیرو‌های خود را از جنوب لبنان خارج کند.

این در حالی است که پیشتر یسرائیل کاتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: هیچ محدودیتی وجود نداشته و نخواهد داشت که مانع از تلاش سربازان ما برای از بین بردن تهدیدات در لبنان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر