دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان: عبور زوار اتباع خارجی منوط به دریافت سند خادم از مبادی مجاز شد

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
|
۱۵:۰۶:۰۴
| کد خبر: ۲۳۵۷۳۵۴
دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان: عبور زوار اتباع خارجی منوط به دریافت سند خادم از مبادی مجاز شد
برنا - گروه استان‌ها: معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان از ممنوعیت صدور سند خادمی برای زوار اتباع خارجی مقیم در این استان خبر داد و بر عبور اتباع غیرمقیم از مرز چذابه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگاربرنا از اهواز، ولی‌الله حیاتی در جلسه ساماندهی اتباع خارجی که یکشنبه سی و یکم خردادماه در محل معاونت امنیتی انتظامی استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن اشاره به سیاست‌های جدید برای زوار اتباع خارجی اظهار کرد: امسال هیچ گونه سند خادمی برای زوار اتباع خارجی مقیم کشور ایران در خوزستان صادر نمی‌شود.

او گفت: اتباع خارجی مقیم ایران به ویژه اتباع افغانستانی باید در استان‌های شش‌گانه مجاز موسوم به استان‌های مبدا، سند خادم را دریافت کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان افزود: دریافت سند خادم برای عزیمت به عتبات عالیات صرفاً از طریق دفاتر کفالتی که تحت قرارداد با مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور هستند، امکان‌پذیر است.

دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان بیان کرد: زوار اتباع افغانستانی در استان‌های مبدا باید سند خادم دریافت کنند و بدون داشتن این سند، اجازه ورود به خوزستان را ندارند.

او در خصوص اتباع غیرمقیم تاکید کرد: زوار اتباع خارجی غیرمقیم که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، باید از مرز چذابه عبور کنند.

حیاتی در پایان ضمن اشاره به آمار سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته حدودا یکصد و پنجاه هزار نفر از زوار اتباع خارجی از دو مرز شلمچه و چذابه عبور کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر