بخشش محکوم به قصاص در دماوند همزمان با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
|
۱۱:۰۲:۵۵
| کد خبر: ۲۳۵۸۰۶۲
بخشش محکوم به قصاص در دماوند همزمان با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)
برنا استانها- همزمان با هفته قوه قضائیه، یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۷ سال تحمل حبس، با اخذ رضایت بلاقید و شرط اولیای دم از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازتهران،همزمان با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و هفته قوه قضائیه  یک زندانی محکوم به قصاص  پس از ۱۷ سال حبس آزاد گردید.

️محمد زارع، دادستان شهرستان، با اشاره به این اقدام خداپسندانه اظهار داشت: از ایام ماه مبارک رمضان، با توجه به اهمیت موضوع و در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر توسعه صلح و سازش، این پرونده به صورت ویژه و مستمر در دستور کار دادستانی قرار گرفت و جلسات متعدد مذاکره، میانجی‌گری و صلح و سازش با هدف جلب رضایت اولیای دم برگزار شد.

️وی افزود: با پیگیری‌های مستمر دادستانی و تلاش‌های شبانه‌روزی رضا احمدی لمراسکی، دادیار شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای دماوند، روند مذاکرات و رایزنی‌ها تا حصول نتیجه نهایی با جدیت در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)دنبال شد.

دادستان دماوند  همچنین خاطرنشان کرد: با همراهی و مشارکت ارزشمند خیرین ارجمند شهرستان، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند، اعضای کانون بسیج حقوقدانان شهرستان دماوند و سایر معتمدان و خیرخواهان، زمینه جلب رضایت بلاقید و شرط اولیای دم فراهم شد و سرانجام این تلاش‌های چندماهه در هفته قوه قضائیه و همزمان با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، به آزادی این زندانی پس از ۱۷ سال حبس منتهی گردید.

️زارع با تقدیر از بزرگواری و سعه‌صدر اولیای دم، این اقدام را جلوه‌ای ارزشمند از فرهنگ متعالی اسلامی و آموزه‌های مکتب عاشورا دانست و اظهار داشت: گذشت کریمانه اولیای دم، علاوه بر نجات جان یک انسان، موجب احیای امید، تحکیم بنیان خانواده و بازگشت وی به جامعه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر