رایزنی وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره روند مذاکرات تهران و واشنگتن
برنا - گروه بین الملل: وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا در حاشیه نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، آخرین تحولات منطقه از جمله روند مذاکرات میان واشنگتن و تهران، امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و وضعیت لبنان و غزه را بررسی کردند.
به گزارش برنا، خبرگزاری واس گزارش داد که فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز در منامه با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتوگو کرد.
این دیدار در حاشیه نشست وزارتی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برگزار شد.
دو طرف در جریان این دیدار، تحولات منطقهای و بینالمللی را مورد بررسی قرار دادند که در صدر آن، توافق آمریکا و ایران و میزان پیشرفت حاصلشده در مذاکرات میان دو کشور قرار داشت.
وزیران خارجه عربستان و آمریکا همچنین بر اهمیت حفظ آزادی کشتیرانی بینالمللی در تنگه هرمز بدون اعمال محدودیت تأکید کردند.
در ادامه این گفتوگوها، آخرین تحولات مربوط به غزه و لبنان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام/
نظر شما