گفتگوی عراقچی و همتای اماراتی درمورد یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۵
|
۲۱:۰۰:۰۲
| کد خبر: ۲۳۵۸۶۹۶
گفتگوی عراقچی و همتای اماراتی درمورد یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا
برنا - گروه بین الملل: خبرگزاری اماراتی (وام) گزارش داد که سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران امروز (جمعه) تماس تلفنی با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات برقرار کرد.

خبرگزاری وام افزود که در این تماس، اوضاع منطقه و آخرین تحولات در پی دستیابی به توافق درباره یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران و امضای آن از سوی دو کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

شیخ عبدالله بن زاید در جریان این تماس بر «اهمیت پایبندی کامل به مفاد توافق، به‌گونه‌ای که توقف فوری و فراگیر حملات در منطقه، احترام به حاکمیت کشورها و اصول حسن هم‌جواری، پایبندی سخت‌گیرانه به حقوق بین‌الملل، و حفاظت از گذرگاه‌های دریایی و آزادی کشتیرانی بین‌المللی، از جمله تضمین روان بودن تردد در تنگه هرمز، تأمین شود» تأکید کرد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری به نتایج مثبتی منجر شود که به تحقق امنیت و ثبات پایدار در منطقه بینجامد.

وی تأکید کرد که «دیپلماسی جدی و گفت‌وگوی مسئولانه، بهترین راه برای رسیدگی به همه بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ به‌گونه‌ای که خواسته‌های ملت‌ها برای رفاه و توسعه را محقق کند.»

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر