نماینده مرند و جلفا: جایگاه منطقه آزاد ارس در شبکه حمل ‌و نقل ریلی ارتقا پیدا می کند

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷
|
۰۸:۳۲:۲۵
| کد خبر: ۲۳۵۹۲۳۳
نماینده مرند و جلفا: جایگاه منطقه آزاد ارس در شبکه حمل ‌و نقل ریلی ارتقا پیدا می کند
برنا- گروه استانها: نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ های حمل ‌ونقل ریلی، نوسازی ناوگان ریلی مسافری منطقه آزاد ارس را از مطالبات جدی مردم منطقه و استان آذربایجان‌ شرقی دانست و گفت: همزمان با توسعه زیرساخت‌ های جاده ‌ای در منطقه، ارتقای شبکه و ناوگان ریلی نیز باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عزت‌ الله حبیب ‌زاده در نشست مشترک با جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران و هادی مقدم ‌زاده، رئیس هیأت‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ظرفیت‌ های کم ‌نظیر منطقه آزاد ارس در حوزه حمل ‌ونقل و ترانزیت اظهار کرد: توسعه حمل ‌ونقل ریلی به ‌ویژه در بخش مسافری یکی از مطالبات جدی مردم جلفا و همچنین استان آذربایجان‌ شرقی است و انتظار می ‌رود با برنامه‌ ریزی و همکاری دستگاه‌ های مسئول، این مطالبه هرچه سریع‌ تر عملیاتی شود. 
 
وی با تأکید بر ضرورت نوسازی ناوگان ریلی مسافری افزود: ارتقای کیفیت خدمات، افزایش ایمنی، بهبود رفاه مسافران و افزایش جذابیت سفرهای ریلی مستلزم نوسازی ناوگان و به ‌روزرسانی تجهیزات این بخش است و این موضوع باید به عنوان یکی از اولویت‌ های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گیرد. 
 
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ های موجود در محدوده اراضی راه‌ آهن جلفا گفت: با اتخاذ تدابیر کارشناسی و استفاده بهینه از ظرفیت اراضی واقع در محدوده راه‌آهن می‌ توان بخشی از منابع مورد نیاز برای رونق اقتصادی منطقه، توسعه شهری و همچنین نوسازی ناوگان ریلی مسافری را تأمین کرد. اقدامی که ضمن ایجاد ارزش افزوده، منافع مشترکی برای راه‌آهن و منطقه به همراه خواهد داشت. 
 
حبیب ‌زاده در ادامه با اشاره به موقعیت ممتاز منطقه آزاد ارس در شمال‌ غرب کشور اظهار کرد: همجواری منطقه آزاد ارس با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان این منطقه را به یکی از مهم‌ ترین کانون‌ های ترانزیت و لجستیک کشور تبدیل کرده است و بهره‌ گیری حداکثری از این ظرفیت مستلزم تقویت همزمان زیرساخت ‌های جاده ‌ای و ریلی است. 
 
وی افزود: تکمیل شبکه ‌های حمل ‌ونقل، توسعه زیرساخت ‌های لجستیکی و نوسازی ناوگان ریلی می ‌تواند سهم منطقه آزاد ارس را در کریدورهای بین‌المللی حمل ‌ونقل و ترانزیت افزایش داده و زمینه رونق تجارت، جذب سرمایه ‌گذاری و توسعه اقتصادی شمال‌ غرب کشور را بیش از پیش فراهم کند. 
 
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت هم ‌افزایی میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان منطقه آزاد ارس و سایر دستگاه‌ های اجرایی برای تسریع در اجرای پروژه‌ های ریلی تأکید کرد و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت ‌های موجود، توسعه زیرساخت ‌های حمل ‌ونقل و نوسازی ناوگان ریلی نقش مهمی در پاسخگویی به مطالبات مردم و تقویت جایگاه منطقه آزاد ارس در شبکه حمل ‌ونقل و ترانزیت کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر