مرگ پس از تزریق واکسن کرونا

|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲
|
۱۶:۴۵:۴۶
| کد خبر: ۱۱۵۱۰۷۱
مرگ پس از تزریق واکسن کرونا
مقامات رسمی وزارت بهداشت هندوستان از مرگ یک مرد هندی اهل بنگال در پی دریافت واکسن کوویشیلد خبر دادند که البته در این گزارش تاکید شده است که وی از چندین بیماری به طور هم زمان رنج می برده است.

به گزارش برنا؛ کشور هند وارد مرحله دوم ایمن سازی علیه ویروس کرونا شده و برای واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال واکسن های داخلی کوواکسین و کوویشیلد را تجویز می کند. با افزایش تعداد دوزهایی که در این کشور تجویز می شود، چندین گزارش به ثبت رسیده که در آنها مرگ سالمندان پس از مصرف واکسن کرونا ذکر شده است. این موضوع به طور خاص و با توجه به اینکه این واکسن ها می توانند به عنوان واکسن های بالقوه مورد استفاده در ایران تلقی شوند، اهمیت دارد.

بر اساس گزارش های ثبت شده، یک مرد ۶۴ ساله در بنگال غربی ساعاتی پس از دریافت اولین دوز واکسن کووید ۱۹ هندی به نام کوویشیلد دچار تنگی نفس شده و با همین مشکل تنفسی به بیمارستان منتقل شد اما در آنجا درگذشت. به گزارش سیناپرس،گفته می شود خانواده این فرد اقدام به شکایت از بانیان این مساله کردند. 

بر اساس گزارش مقامات بهداشتی هند، فرد مذکور از چندین بیماری به صورت همزمان رنج می برده است. در حال حاضر جسد وی برای کالبد شکافی به بیمارستان عمومی - دولتی جالپایگوری ارسال شده و همچنین تحقیقات برای بررسی موضوع آغاز شده است.

در اینجا این سوال مطرح می شود که چه کسانی باید از دریافت واکسن خودداری کنند؟

به گزارش سیناپرس، با باور متخصصان، افرادی که به هر یک از اجزای واکسن ها حساسیت داشته باشند، با دریافت آن حتما دچار عوارض جانبی جدی خواهند شد و ممکن است جانشان به خطر افتد.  قابل توجه است که تولیدکنندگان کوویشیلد و کوواکسین از واکسن های بومی هند، برخی از برگه هایی حاوی اطلاعاتی از اینکه چه افرادی نباید از این واکسن ها استفاده کنند، منتشر کرده اند. 

بر این اساس افرادی که نباید واکسن کرونای کوواکسین ساخت باهارات بیوتک هند را تزریق کنند، عبارت اند از:

•    زنان باردار یا شیرده 

•    کسی که از تب بالا یا اختلالات خونریزی رنج می برد.

•    افرادی که به شدت به هر ماده سازنده واکسن حساسیت دارند.

•    افرادی که سابقه آلرژی دارند نیز پس از مصرف این واکسن در معرض خطر بالای عوارض جانبی شدید قرار خواهند داشت.

واکسن کرونای کوویشیلد ساخت موسسه سرم هند برای چه افرادی مناسب نیست؟

•    مصرف این واکسن برای فردی که به اجزاء و ترکیبات آن حساسیت دارد، توصیه نمی شود.

•    اگر در دریافت دوز اول این واکسن دچار عوارضی شده اید که نگران کننده بود علاوه بر اینکه باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، از دریافت دوز دوم خودداری نمایید.

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز