بهره برداری از ۳۳ طرح در هفته جهاد کشاورزی/ارتقای استان به رتبه ۴ کشوری در بهره وری از زنبور عسل
به گزارش خبرنگار برنا از خراسان شمالی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره ای، استخر آبزیان، واحد پرورش مرغ گوشتی، واحد گاوداری صنعتی و بند های انحرافی از جمله این طرح ها هستند که در هفته جهاد کشاورزی سال جاری به بهره برداری می رسند.
ابوالفضل یاوری افزود: با بهره برداری از این طرح ها، فرصت اشتغال مستقیم برای 54 نفر و فرصت اشتغال غیر مستقیم برای 76 نفر فراهم خواهد شد.
علاوه بر این، وی خاطر نشان کرد: طی سال 90-91 نیز خراسان شمالی در زمینه ایجاد فرصت های اشتغال در بخش کشاورزی در میان سازمان های جهاد کشاورزی کشور رتبه دوم و در بخش تولید پنبه و پیاز نیز رتبه 5 کشوری را کسب کرد.
وی عنوان کرد: طی سال گذشته کمباین مخصوص برداشت پنبه برای توسعه کشت پنبه در استان از محل تخصیص اعتبارات ستاد توسعه بخش کشاورزی خریداری شد.
یاوری افزود: خراسان شمالی در زمینه بهره وری از زنبور عسل از رتبه 20 به رتبه 4 کشوری ارتقاء یافت که این امر با بهره گیری از ملکه های اصلاح ژنتیک شده در کندوهای زنبور عسل تحقق یافت و در همین راستا حجم تولید در هر کندوی زنبور عسل از 5.5 کیلو گرم به 13.5 کیلو گرم افزایش یافته است.