گفت‌وگوی ویژه

|
۱۳۹۳/۰۶/۲۲
|
۰۳:۳۰:۴۲
| کد خبر: ۲۲۰۰۶۶
گفت‌وگوی ویژه
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: اگر در بازی‌های آسیایی بتوانیم رکوردهای خود را جابجا کنیم، بدون شک در روسیه نیز موفقیت کسب خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد
مدال نه، انتظار رکوردشکنی داریم

فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو تنها با رشته شنا در بازیهای آسیایی اینچئون حاضر خواهد بود. محسن رضوانی رئیس فدراسیون در این درباره به نکات جالبی اشاره کرد.

رضوانی در گفتگو با برنا درباره مراسم تجلیل از ورزشکاران با حضور رئیس جمهور و وزیر ورزش گفت: پرداخت مطالبات قهرمانان کار بسیار بزرگی بود که بسیار هوشمندانه و در بهترین موقع ممکن انجام شد. این حرکت پسندیده نشان داد دکتر روحانی به ورزش نگاه ویژه ای دارند و اتفاقات آن را با دقت رصد می کنند. این حمایت رئیس دولت در بالا بردن روحیه ورزشکاران بسیار موثر است و مطمئنم تاثیر این جلسه را در بازی های اینچئون خواهیم دید.

وی همچنین درباره پیش بینی خود در مسابقات اینچئون گفت: برای کسب مدال در اینچئون شانس نداریم. ما پیش از این هم هیچ وقت نتوانستیم در بازی های آسیایی مدال بگیریم و این بار هم این اتفاق رخ نخواهد داد. البته ما مسیر خوبی را در پیش گرفتیم و اگر خللی در راهمان به وجود نیاید می توانیم به زودی به سطح مدال آوری در آسیا برسیم.

وی اضافه کرد: ما تیم بسیار جوانی داریم. به عنوان مثال جوان ترین ورزشکار کاروان اعزامی کشورمان از شنا است. شناگران اعزامی ما همه جوان و جویای نام هستند و امیدوارم بتوانیم با استفاده از تجارب تجارب بدست آمده این مسابقات در مسابقات آتی به موفقیت برسیم.

محسن رضوانی همچنین از احتمال رکوردشکنی شناگران اعزامی مان گفت: پیشرفت ما در شنا، گام به گام است. ما تمام تلاشمان بر این است که در بازی‌های آسیایی به حدنصابی که کمیته‌ فنی تعریف کرده است برسیم و بدون شک از برنامه‌هایی که برای چهار سال آینده پیش‌بینی ‌کرده‌ایم عقب نخواهیم ماند. هدف اصلی ما در بازی‌های آسیایی کسب سهمیه ورودی کازان روسیه است. اگر ما در بازی‌های آسیایی بتوانیم رکوردهای خود را جابجا کنیم، بدون شک در روسیه نیز موفقیت کسب خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دیدگاه ما امروز کسب مدال نیست، ولی اگر بتوانیم رکوردی را جابجا کنیم و پروسه‌ای را که در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شروع ‌کرده‌ایم به سرانجام برسانیم یقینا تحول عظیمی را شنا ایجاد خواهیم کرد.

رضوانی درباره نامه جنجال برانگیز لوتوس مولر سرمربی سابق تیم واترپلوی کشورمان این گونه واکنش نشان داد: این نامه هنوز تایید نشده است و تاکنون هیچ کس اصل این نامه را ندیده است. فدراسیون با ایشان در ارتباط است و وی همواره از حمایت های ما تشکر کرده است.

رضوانی در رابطه با حضور دنیس کمنی ستاره مجارستانی و سابق واترپلوی جهان و رئیس فدراسیون واترپلوی این کشور در ایران گفت: دنیس کمنی یکی از بزرگان تاریخ واترپلو است که ما او را به ایران دعوت کردیم تا بتوانیم از تجربیات او در بحث سخت افزاری و همچنین دانش فنی او استفاده کنیم و مطمئن باشید ما این کار را ادامه می دهیم. ما برای توسعه رشته شنا عزم ملی داریم. ما در واترپلو یک قدرت قدیمی به حساب می آییم که اکنون دوران رکود خود را طی می کنیم و امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم خود را به سطح اول آسیا و جهان بازگردانیم.

وی درباره وضعیت شیرجه گفت: در شیرجه هم تلاش های زیادی انجام دادیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم اما مهمترین مانع ما در این راه بحث سخت افزاری است و ما ابتدا باید زیر ساخت ها را ترمیم کنیم تا بتوانیم به سطح آسیا و جهان برسیم.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر