امسال 25 هزار و 548 فقره انشعاب جدید آب در استان قزوین واگذار شد
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مدیران صنعت آب و برق استان قزوین روز دوشنبه در نشست خبری ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
در این نشست یوسف اینانلومدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، ابوالفضل موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، محسن ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، محمدرضا دیلمی مدیر انتقال برق قزوین، حسین خانی قائم مقام شرکت آبفای استان نیز حضور داشتند.

حسین خانی قائم مقام شرکت آبفای استان در این نشست اظهارداشت: در دولت چهاردهم برنامه های متنوعی برای گذر از پیک تابستان در این شرکت تعریف و اجرایی شد که توانستیم نیازهای مردم را تامین کنیم.
وی بیان کرد: با کاهش بارندگی ها درحال حاضر چهارمین استانی هستیم که وضعیت آبی خوبی نداریم و از خشکسالی و تنش آبی رنج می بریم لذا مدیریت منابع بسیار ضروری و مهم است.
این مدیر گفت: امسال و در روزهای پربارش شاهد 75 میلیمتر بارندگی بودیم که در مقایسه با 120 میلیمتر در دراز مدت حدود 45 میلیمتر کاهش داریم.
حسین خانی اظهارداشت: تنها استانی هستیم که عمده منابع موردنیاز ما وهمه شهرها و روستاهای استان ( بجز آبیک و معلم کلایه از آبهای سطحی) بقیه از آب های زیرزمینی تامین می شود و فشار زیادی به چاههای آب وارد شده است.

اجرای 35 پروژه در دهه فجر
قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین یادآورشد: امسال در ایام دهه فجر 35 پروژه با 800 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد که 7 پروژه شهری و 28 پروژه روستایی بود و بیش از 110 هزار خانوار از خدمات این طرحها بهره مند شدند.
حسین خانی بیان کرد: در اجرای این طرحها 25 حلقه چاه با ظرفیت 440 لیتر بر ثانیه حفر شد، ساخت 16 باب مخزن به حجم 9 هزار مترمکعب، توسعه و اصلاح شبکه و انتقال خطوط آب و فاضلاب به طول 170 کیلومتر، عملیاتی شد و از پیک تابستان عبور کردیم.
این مدیراظهارداشت: در دولت چهاردهم تعداد 68 حلقه چاه را حفر و تجهیز کردیم و 35 باب مخزن ساخته شده و 322 کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه وخطوط انتقال آب و 26 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب را در شهرها و روستاها عملیاتی و 25 هزار و 548 فقره انشعاب واگذار کردیم.

تشکیل قرارگاه تامین ومدیریت آب
قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین یادآورشد: برای گذر از پیک آبی تابستان سال آینده هم برنامه هایی پیش بینی شده که یک قرارگاه تامین آب و مدیریت مصرف را در شرکت آبفا تشکیل داده ایم که با حضور معاونت ها ومدیران مجموعه شرکت و نمایندگان شرکت های توزیع برق و آب منطقه ای توانسته ایم به صورت جهادی برای تامین نیازها و رصد و پایش طرح ها اقدام کنیم.
وی افزود: در این قرارگاه پیش بینی کردیم تا تابستان سال آینده را با تامین آب پایدار به سلامت وکمترین تنش عبور کنیم و در این راستا حفر وتجهیز 24 حلقه چاه در شهرها پیش بینی شده که با 610 لیتر در ثانیه میتوانیم دبی موثری داشته باشیم و در روستاها نیز 29 حلقه چاه حفر و تجهیز می شود که ظرفیت آبدهی آنها 197 لیتر بر ثانیه است و به حل این مشکل کمک می شود.

حسین خانی در ادامه تصریح کرد: در کنار این کارها برای ساخت مخزن آب و اصلاح و توسعه شبکه آب و شناسایی انشعابات غرمجاز هم برنامه ریزی کرده ایم به طوری که تاکنون 789 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی و مسدود شده است.
این مدیر افزود: در راستای هوشمند سازی خدمات و فعالیتها نیز اقدامات خوبی انجام شده واز استانهایی هستیم که در همه شهرها رصد، کنترل و پایش چاهها تا مخزن و شبکه بصورت تصویری و هوشمند انجام می شود.
قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین اظهارداشت: علاوه بر پایداری شبکه با نصب دیزل ژنراتورهایی که 12 مگاوات برق تولید می کنند به ناترازی کمک کردیم و پنل های خورشیدی هم در ادارات شهرستانها و مخازن نصب می شود و تا 3 مگاوات برق تامین خواهد شد.
حسین خانی اضافه کرد: جذب سرمایه گذار داخلی برای احداث شبکه فاضلاب و تصفیه خانه و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان هم برای ارتقای کیفیت آب در دستور کار است و در تامین آب نهضت ملی مسکن نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

از شستشوی فرش در ایام نوروز خودداری شود
حسین خانی در ادامه گفت: در آستانه ایام نوروز بر اساس یک سنت دیرین شاهد خانه تکانی مردم هستیم اما با توجه به شرایط کم آبی و بحران جدی از شهروندان درخواست می کنیم از شستن فرش با آب شرب شهری جدا خودداری کنند تا در این ایام دچار چالش نشویم.

وی اعلام کرد: سامانه 122 برای ارسال گزارش های مردمی در خصوص خرابی شبکه، انشعاب غیر مجاز و مصرف بی رویه است که با مشارکت شما می توانیم از مشکلات پیشگیری کنیم.
انتهای پیام