دبیر کمیسیون گردشگری اتاق سمنان: بومگردیهایی با نگاه علمی در شرایط بحران عملکرد خوبی داشتند
کمالالدین جمعهای، دبیر کمیسیون گردشگری و مدیر آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در نشست با روسای انجمنهای بومگردی کشور که به میزبانی اتاق بازرگانی برپا شده بود، با خوشآمدگویی به میهمانان در «مرکز پارلمان بخش خصوصی» گفت: ا وجود ظرفیت بالای اتاق در حمایت از صنایعدستی و گردشگری، این اتاق در سال جاری ۲۱ برنامه آموزشی مرتبط با این حوزه را طراحی کرده است و با وجود هزینههای بالای این دورهها که از سوی اتاق پرداخت میشود بهدلیل حضور اساتید ملی، شرکت در آنها کاملاً رایگان است، اما متأسفانه حضور فعالان این بخش، بهویژه در حوزه هتلداری و گردشگری، بسیار کمرنگ است.
وی با بیان اینکه نخستین انجمن اتاق سمنان حدود ۳۷ سال پیش تشکیل شده و اکنون ۱۵ انجمن در حوزههای مختلف از جمله گچ، پسته، انگور و صنایع دستی در این اتاق فعال هستند، افزود: انجمن صنایعدستی برای نخستین بار ۲۰ سال پیش در این اتاق ثبت شد، اما به دلیل انشقاق میان صنعتگران، آنگونه که باید پویایی لازم را پیدا نکرد.
وی با اشاره به برگزاری نشستهای علمی در حوزه بومگردی با حضور اساتید برجسته ملی، از «بومگردیهای علمی» که در شرایط بحرانی عملکرد مطلوبی داشتهاند، تقدیر کرد و گفت: در شرایط بحران، داشتن نگاه علمی میتواند مانع زیان شود و این نگاه علمی از مسیر آموزش بهدست میآید.
جمعهای تأکید کرد: کمیسیون گردشگری و مجموعه اتاق، نقش حمایتی خود را در تمامی زمینهها ایفا خواهند کرد.
وی همچنین از ساخت ساختمان چهارطبقهای با عنوان «ساختمان تشکلها» در اتاق بازرگانی سمنان خبر داد و افزود: با بهرهبرداری از این ساختمان، تشکلها در زمینه استقرار مکانی با هیچ مشکلی مواجه نخواهند بود و اتاق سمنان مانند گذشته بهصورت جدی نقش حمایتی خود را ادامه خواهد داد.
مدیر آموزش اتاق بازرگانی سمنان در پایان گفت: دورههای علمی متعددی با محوریت مدیریت اقتصادی در شرایط بحران و با حضور اساتید ملی برگزار کردهایم، اما تاکنون مشارکت قابل توجهی از سوی فعالان بومگردی که تعداد آنها حدود ۱۵۰ واحد اعلام میشود، ندیدهایم.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سمنان افزود: اتاق ایران بودجه مطلوبی در حوزه آموزش دارد و اهمیت بخش گردشگری در سطح ملی مورد توجه جدی است.