استاندار مرکزی: بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن اراک تا پایان نیمه نخست امسال تحویل میشود
به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی ،مهدی زندیهوکیلی در یکصد و بیست و یکمین نشست شورای مسکن استان مرکزی، گفت : برای جلوگیری از کندی یا توقف پروژهها، باید متناسب با مشکلات هر پروژه تصمیمات لازم اتخاذ شود تا روند اجرای طرحها با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی اظهار کرد: در پروژه ۸۱۰۰ واحدی شهر اراک که شامل چهار پروژه مجزا است، بخشی از واحدهای فاز نخست تا نیمه نخست امسال تکمیل و به متقاضیانی که آورده خود را تکمیل کردهاند واگذار خواهد شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: در سایر پروژههای مسکن استان نیز متناسب با میزان پیشرفت فیزیکی، برنامه افتتاح در سال جاری پیشبینی شده است و شهرهای جدید از جمله مهاجران و امیرکبیر و بنیاد مسکن در برخی پروژهها آمادگی واگذاری واحدها را اعلام کردهاند.
زندیهوکیلی با اشاره به حمایت از دهکهای کمدرآمد گفت: در شورای مسکن استان مقرر شد برای تقویت توان مالی متقاضیان این بخش، از منابع مختلف حمایتهای لازم انجام شود.
وی بیان کرد: تسهیلات ساخت برای پروژههایی که به پیشرفت فیزیکی پنج درصد رسیدهاند در قالب وامهای ۹۵۰ میلیون و ۶۵۰ میلیون تومانی پرداخت میشود و بانکها نیز برای تسریع در پرداخت این تسهیلات همکاری ویژهای خواهند داشت.
استاندار مرکزی گفت: انعقاد قرارداد تسهیلات بانکی در تمامی پروژههای مسکن استان انجام شده است، در حالی که تا پایان سال گذشته برخی پروژهها هنوز قرارداد دریافت تسهیلات نداشتند.
زندیهوکیلی همچنین به روند بازسازی واحدهای آسیبدیده در جنگ اخیر اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از واحدهای آسیبدیده در استان مرمت شده و برای سایر واحدها نیز تسهیلات لازم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: از مجموع ۱۰۵ خانوار مشمول دریافت وام ودیعه مسکن، تاکنون ۹۰ خانوار تسهیلات خود را دریافت کردهاند و روند بازسازی با سرعت ادامه دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: بهغیراز ۲۱ واحدی که بهطور کامل تخریب شده و بازسازی آنها زمان بیشتری نیاز دارد، پیشبینی میشود عملیات بازسازی سایر واحدها تا پایان شهریورماه امسال به پایان برسد.