استاندار اصفهان: با مولدسازی و تهاتر، مدارس بلااستفاده را به ظرفیت‌های جدید آموزشی و خدماتی تبدیل می‌کنیم

|
۱۴۰۵/۰۲/۳۰
|
۱۰:۳۶:۱۸
| کد خبر: ۲۳۴۳۹۱۶
استاندار اصفهان: با مولدسازی و تهاتر، مدارس بلااستفاده را به ظرفیت‌های جدید آموزشی و خدماتی تبدیل می‌کنیم
برنا- گروه استانها: استاندار اصفهان با تأکید بر ظرفیت‌های گسترده آموزش و پرورش در حوزه املاک و فضاهای آموزشی، گفت: بسیاری از مدارس و ساختمان‌های بلااستفاده استان می‌توانند با رویکرد مولدسازی، تهاتر، فروش یا مقاوم‌سازی، دوباره به چرخه بهره‌برداری بازگردند و به منبعی برای تأمین نیازهای آموزشی و عمرانی تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ظرفیت‌های بالای این مجموعه اظهار کرد: در آموزش و پرورش، پول، اعتبار و بودجه وجود دارد، اما متأسفانه از برخی املاک و فضاهای آموزشی در اختیار به درستی بهره‌برداری نشده است. بسیاری از این ظرفیت‌ها سال‌هاست بلااستفاده مانده‌اند، در حالی‌که می‌توانند با تصمیم‌گیری درست به ارزش افزوده تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان شمار قابل توجهی مدرسه و ساختمان آموزشی به دلایل مختلف تعطیل یا بلااستفاده مانده‌اند، افزود: فقط در اصفهان بیش از ۲۰۰ مدرسه بلااستفاده وجود دارد که هرکدام می‌تواند ارزش بسیار بالایی داشته باشد و اگر برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود، می‌توان از این دارایی‌ها در مسیر توسعه آموزش و پرورش استفاده کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: بسیاری از این مدارس در بهترین نقاط شهری قرار دارند و هرکدام می‌توانند با چند ده یا حتی چند صد میلیارد تومان ارزش‌گذاری شوند، اما متأسفانه بدون استفاده رها شده‌اند. ما باید این نگاه را تغییر دهیم و به‌جای راکد ماندن این املاک، آن‌ها را در مسیر مولدسازی، تهاتر یا تبدیل به احسن قرار دهیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به امکان مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این حوزه گفت: در برخی موارد می‌توان با جذب سرمایه‌گذار، این فضاها را مقاوم‌سازی یا بازآفرینی کرد و حتی از محل فروش یا تهاتر، منابع لازم برای ساخت یا تجهیز مدارس جدید را فراهم آورد. این یک فرصت مهم برای آموزش و پرورش استان است که نباید از دست برود.

وی همچنین با انتقاد از برخی استانداردهای سخت‌گیرانه در حوزه ایمنی و مقاوم‌سازی مدارس تصریح کرد: باید واقع‌بینانه به شرایط کشور نگاه کنیم. در شرایط فعلی اقتصادی، بسیاری از مدارس ما دو طبقه یا کمتر هستند و با اصلاح برخی ضوابط، می‌توان فرایند مقاوم‌سازی و بهره‌برداری مجدد را تسهیل کرد تا این فضاها از چرخه سرمایه‌گذاری و خدمت‌رسانی خارج نشوند.

استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و خیران در کنار مولدسازی املاک آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نباید همه بار را فقط بر یک روش یا یک منبع گذاشت. باید از همه ظرفیت‌ها از جمله مولدسازی، تهاتر، تبدیل به احسن، مشارکت خیران و مسئولیت اجتماعی به‌صورت هم‌زمان استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

جمالی‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران، این املاک و ساختمان‌های راکد به فرصت‌هایی تازه برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و خدماتی استان تبدیل شوند.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر