انجام دوازدهمین عمل اهدای عضو سال جاری در خوزستان/ ایثار خانواده"مجتبی کریمی" جاودانه شد

|
۱۴۰۵/۰۳/۰۴
|
۱۱:۰۸:۵۸
| کد خبر: ۲۳۴۵۸۶۴
انجام دوازدهمین عمل اهدای عضو سال جاری در خوزستان/ ایثار خانواده"مجتبی کریمی" جاودانه شد
برنا - گروه استان‌ها: مسوول مرکز فراهم‌آوری اعضای و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام دوازدهمین عمل اهدای عضو سال جاری در بیمارستان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عباس چنانه امروز از انجام دوازدهمین عمل اهدای عضو سال جاری طی شامگاه گذشته در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد و اظهار کرد: این اقدام جلوه‌ای زیبا از فرهنگ والای ایثار و نوع‌دوستی در استان خوزستان است.

او توضیح داد: زنده‌یاد"مجتبی کریمی"، شهروند ۴۸ ساله اهوازی، که بر اثر سکته مغزی در این مرکز درمانی بستری شده بود، علی‌رغم تلاش‌های تیم پزشکی، دچار مرگ مغزی شد. پس از تایید قطعی مرگ مغزی توسط متخصصان مجرب، خانواده گران‌قدر او با تصمیمی بزرگ و ایثارگونه، رضایت خود را برای اهدای اعضای فرزند خود اعلام کردند.

مسوول مرکز فراهم‌آوری اعضای و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن ارج نهادن به این عمل خداپسندانه، افزود: در جریان این جراحی، کبد این عزیز از دست رفته برای پیوند به بیماران نیازمند در لیست انتظار خارج شد.

چنانه بیان کرد: اهدای عضو در واقع بخشیدن فرصتی دوباره برای زندگی به کسانی است که در شرایط دشواری به سر می‌برند و این اقدام خانواده آقای کریمی، جلوه‌ای ماندگار از ایثار را به نمایش گذاشت.

مسوول مرکز فراهم‌آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان اضافه کرد: ترویج فرهنگ اهدای عضو به عنوان یک ضرورت در جامعه، می‌تواند جان بسیاری از بیماران نیازمند را از مرگ حتمی نجات دهد. این اقدام فداکارانه در سخت‌ترین لحظه های سوگواری، نه تنها یاد عزیزان از دست رفته را زنده نگه می‌دارد، بلکه لبخند امید را به خانواده‌های چشم‌انتظار نیز باز می‌گرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر