سیزدهمین اهدای عضو سال خوزستان انجام شد:

میراثی از عشق و مهربانی؛ روایت ایثار خانواده و جاودانگی "نادیا" در گلستان

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷
|
۱۶:۴۹:۳۶
| کد خبر: ۲۳۵۹۵۵۰
میراثی از عشق و مهربانی؛ روایت ایثار خانواده و جاودانگی "نادیا" در گلستان
برنا - گروه استان‌ها: مسوول مرکز فراهم‌آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ایثاری دیگر و انجام موفقیت آمیز سیزدهمین عمل اهداء و پیوند عضو در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عباس چنانه امروز از انجام سیزدهمین عمل اهدای عضو طی سال جاری در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: اهدای عضو جلوه‌ای از ایثار، نوع‌دوستی و تداوم زندگی در کالبدی دیگر است که می‌تواند به بیماران در انتظار پیوند، فرصتی دوباره برای زندگی، امید و بازگشت به آغوش خانواده ببخشد.

او در خصوص جزییات سیزدهمین عمل پیوند سال جاری استان، توضیح داد: "نادیا درویشی"، بانوی ۴۷ ساله اهل اهواز، به‌دلیل خونریزی مغزی در مرکز درمانی بستری شد و پس از انجام بررسی‌های تخصصی و تایید مرگ مغزی توسط تیم متخصص پزشکی، فرآیند اهدای عضو در بیمارستان گلستان اهواز با هماهنگی‌های لازم در دستور کار قرار گرفت.

مسوول مرکز فراهم‌آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با رضایت خانواده ایثارگر و فداکار درویشی، اعضای این بیمار برای نجات جان بیماران نیازمند اهداء و طی آن کبد و کلیه‌ها به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

 چنانه با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو، تاکید کرد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای اعضای خود جان چندین بیمار نیازمند را نجات دهد و علاوه بر کاهش رنج بیماران و خانواده‌های آنان، الگویی ماندگار از انسان‌دوستی و بخشندگی در جامعه به یادگار بگذارد.

مسوول مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان ضمن قدردانی از خانواده درویشی، این تصمیم بزرگ را نمونه‌ای ارزشمند از ایثار اجتماعی دانست و اضافه کرد: اهدای عضو، میراثی ماندگار از بخشش و مهربانی است؛ میراثی که با نجات جان بیماران، یاد و نام اهداکنندگان را برای همیشه زنده نگاه می‌دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر