۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از انرژی خورشیدی در دامغان به ثمر نشست

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۷
|
۱۰:۰۰:۰۲
| کد خبر: ۲۳۵۰۵۱۰
۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از انرژی خورشیدی در دامغان به ثمر نشست
برنا-گروه استان‌ها: فرماندار دامغان گفت: بهره‌مندی از انرژی خورشیدی ضرورت شرایط کنونی کشور است و دامغان به دلیل برخورداری از تابش مستمر خورشید، بهشت سرمایه‌گذاران در این حوزه است؛ به طوری‌که سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به ثمر نشست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، علیرضا نوچه‌ناسار روز شنبه در آیین معارفه مدیر توزیع برق شهرستان دامغان، با تبیین نقش حیاتی صنعت برق در معیشت و اقتصاد، بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک و ارتقای تکریم ارباب‌رجوع تأکید کرد.

وی با اشاره به گستردگی خدمات صنعت برق، بیان کرد: یکی از برکات بزرگ نظام جمهوری اسلامی، عدالت در بهره‌مندی از نعمات زیرساختی است، به‌طوری‌که امروز دورترین نقاط شهرستان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری، تحت پوشش شبکه یکپارچه مدیریت برق قرار دارند.

وی افزود: نبض اقتصادی و معیشت خانواده‌ها به تامین پایدار انرژی وابسته است و تحقق شعار سال در گرو عملکرد دقیق این صنعت راهبردی است.

نوچه‌ناسار با بیان اینکه انتظار از مدیریت جدید توزیع برق، برنامه‌ریزی دقیق برای عبور از ناترازی‌های فصلی است، گفت: تصمیمات کشوری در سال‌های گذشته منجر به محدودیت‌هایی در بخش خانگی و صنعت شد، اما امروز راهکار «مدیریت هوشمندانه» است تا با توزیع عادلانه انرژی، کمترین فشار بر مردم و بیشترین بازدهی در بخش تولید حاصل شود.

نوچه‌ناسار خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی طی سال گذشته در بخش انرژی دامغان محقق شد و طرح‌های بزرگی همچون احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی و چندین نیروگاه سه و هفت مگاواتی در حال پیگیری است که چهره اقتصادی منطقه را دگرگون خواهد کرد.

‌وی با یادآوری اهمیت صنعت برق درمعیشت و چرخه اقتصادی جامعه گفت: دشمن امروز زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار داده است تا مردم را تحت فشار قرار دهد.

فرماندار دامغان گفت: تلاش شبانه‌روزی برای پایداری شبکه همان ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است و باید با پاسخگویی شفاف و تکریم ارباب‌رجوع، توطئه ناامیدسازی مردم را خنثی کرد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر