نوذری: مدیران برای جذب اعتبارات ملی، رایزنی در تهران را جدی بگیرند

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
|
۱۲:۲۰:۱۸
| کد خبر: ۲۳۵۷۲۶۷
نوذری: مدیران برای جذب اعتبارات ملی، رایزنی در تهران را جدی بگیرند
برنا- گروه استانها: محمد نوذری استاندار قزوین در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به سهم بالای اعتبارات ملی در اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: مجموع منابع ملی چندین برابر اعتبارات استانی است و آنچه امروز در استان‌ها توزیع می‌شود حدود ۲۰ درصد منابع است، در حالی که ۸۰ درصد اعتبارات در سطح ملی و در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد نوذری استاندار  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به سهم بالای اعتبارات ملی در اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: مجموع منابع ملی چندین برابر اعتبارات استانی است و آنچه امروز در استان‌ها توزیع می‌شود حدود ۲۰ درصد منابع است، در حالی که ۸۰ درصد اعتبارات در سطح ملی و در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد.

وی افزود: مدیران و فرمانداران نباید صرفاً به اعتبارات استانی اکتفا کنند، زیرا بخش عمده منابع در سطح ملی تعریف شده و برای جذب آن نیاز به پیگیری و چانه ‌زنی مؤثر با وزارتخانه‌هاست.

استاندار قزوین تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی یک روز در هفته را به پیگیری امور در تهران اختصاص دهند و با حضور در وزارتخانه‌ها و رایزنی با مسئولان ملی، جذب اعتبارات و منابع را با جدیت دنبال کنند.

نوذری با بیان اینکه برخی وزرا حتی مدیران کل استان‌ها را به‌خوبی نمی‌شناسند، گفت: مدیران باید فعالانه پیگیر باشند و ارتباطات مؤثر خود با سطوح ملی را تقویت کنند تا سهم استان از اعتبارات ملی افزایش یابد.

گلایه استاندار قزوین از برخی شهرداران؛ مدیریت شهری باید توسعه‌گرا باشد

استاندار قزوین با اشاره به توزیع اعتبارات استان، اظهار کرد: در تعریف و توزیع پروژه‌ها ملاک صرفاً جمعیت نیست؛ اگر قرار بود جمعیت معیار باشد، باید حدود ۷۰ درصد اعتبارات در شهر قزوین توزیع می‌شد، در حالی که شاخص‌هایی مانند ارزش افزوده و نیازهای توسعه‌ای مناطق نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: شهرداران باید منابع حاصل از ارزش افزوده را در حوزه زیرساخت‌های شهری و همچنین بخش‌های فرهنگی و اجتماعی هزینه کنند چراکه این منابع برای عمران و آبادانی شهرها اختصاص یافته است؛ سایر هزینه‌کردها نیز باید از طریق سایر منابع درآمدی تأمین شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه شهرداری‌ها باید دارای برنامه توسعه‌ای باشند، تصریح کرد: متأسفانه امروز بخش قابل توجهی از شهرداران بیشتر به سمت هزینه‌کرد منابع حرکت می‌کنند و کمتر به برنامه‌های توسعه‌ای توجه دارند و در حوزه گردشگری موفق عمل نکردند.

نوذری با ابراز گلایه از عملکرد برخی شهرداری‌ها گفت: انتظار داریم شهرداران نگاه توسعه‌محور داشته باشند؛ شهردار علاوه بر مدیریت شهری، باید یک مدیر فرهنگی و اجتماعی نیز باشد و با ارائه برنامه‌های نوآورانه، مسیر توسعه همه‌جانبه شهرها را هموار کند.

با توجه به گزارش علی رحمانی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، اعتبارات سرمایه‌ای استان در سال جاری به ۲۵ هزار و ۹۵۵ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال رسیده که نسبت به سال قبل حدود ۱۱.۱۹ درصد رشد داشته است. 

رحمانی تصریح کرد: همچنین مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۵ حدود یک‌هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال است .

انتهای پیام

 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر