برق ادارات دولتی استان کرمانشاه یک روز در هفته قطع میشود
بهگزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ طهماسب نجفی، معاون عمرانی استانداری، در نشست کارگروه انرژی و مدیریت مصرف استان اعلام کرد: موضوع کاهش ناترازیها و مدیریت مصرف انرژی به شکل ویژهای از سوی دولت و مدیریت ارشد استان پیگیری میشود و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
وی با اشاره به برنامههای مدیریت مصرف انرژی در ادارات دولتی گفت: در همین راستا، ادارات دولتی موظف به تأمین دیزل ژنراتور و نصب پنلهای خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز در شرایط قطع برق شدهاند.
نجفی با اشاره به قطع یک روز در هفته برق ادارات افزود: انرژی صرفهجویی شده از این محل میتواند در اختیار صنایع قرار داده شود که این اقدام، یک مصوبه حمایتی از حوزه تولید و اشتغال استان محسوب میشود. وی تأکید کرد که تأمین برق خانگی یک اولویت مهم است و برنامههای قطع برق احتمالی باید از طریق سامانههای مختلف اطلاعرسانی شود تا زندگی عادی مردم مختل نگردد.
وی همچنین به اهمیت مشارکت مردم در کاهش ناترازی اشاره کرد و گفت: رئیسجمهور در نشستهای مختلف بر ضرورت همراهی مردم در برنامههای مدیریت مصرف انرژی تأکید کردهاند که این موضوع نشانگر اهمیت این حوزه است.
در ادامه این نشست، جلیل بالایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، با اشاره به تلاشهای گسترده دولت برای کاهش ناترازیها گفت: در دولت جاری پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور افزوده شده که کمک زیادی به کاهش ناترازیها کرده است.
بالایی با اشاره به ضرورت نقشآفرینی ادارات دولتی در این حوزه اظهار داشت: طبق مصوبه، از اول تیرماه برق ادارات دولتی (بهجز دستگاههای خدماترسان) یک روز در هفته قطع میشود و این مجموعهها موظف هستند با استفاده از دیزل ژنراتورهای خود، برق مورد نیاز برای ارائه خدمات را تأمین کنند.
وی افزود: برق صرفهجویی شده در اختیار حوزه صنعت، تولید و اشتغال قرار میگیرد. مشارکت ادارات در مدیریت مصرف، پیامی دلگرمکننده برای تولیدکنندگان و کارآفرینان است و نشاندهنده همدلی بخش دولتی و خصوصی در شرایط سخت است.
وی همچنین بر اهمیت مدیریت مصرف انرژی بر اساس شاخصهای علمی تأکید کرد و گفت: سند ممیزی انرژی باید برای تمامی دستگاههای اجرایی تعریف شود تا بر اساس آن، سهم انرژی استاندارد هر مجموعه و راهکارهای جلوگیری از مصرف اضافی تعیین گردد.
در این نشست گزارشی از راهکارهای مدیریت مصرف برق و همچنین گزارشی از وضعیت راهاندازی دیزل ژنراتورهای اضطراری در ادارات استان ارائه شد.
انتهای پیام/