گرمای بستک از ۴۷ درجه گذشت

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
|
۱۴:۲۰:۴۷
| کد خبر: ۲۳۵۸۳۶۵
گرمای بستک از ۴۷ درجه گذشت
برنا-گروه استانها:هوای داغ در هرمزگان ماندگار شده و امروز بستک دمای بیش از ۴۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.
به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان موج تازه گرما در هرمزگان، بار دیگر این استان جنوبی را در صدر گرم‌ترین نقاط کشور قرار داده است؛ گرمایی که این روزها نه‌تنها زندگی روزمره مردم را تحت تأثیر قرار داده، بلکه فعالیت در فضای باز را نیز با دشواری‌های جدی همراه کرده است.
 
بر اساس داده‌های هواشناسی، بستک با ثبت دمای ۴۷.۳ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهر هرمزگان در شبانه‌روز گذشته بوده است.پس از بستک، تنگه‌زاغ با ۴۴.۱ درجه سانتی‌گراد در رتبه بعدی قرار گرفته و حاجی‌آباد و علوی نیز هر کدام دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد را ثبت کرده‌اند. همچنین پارسیان با ۴۲.۹ درجه و بندر خمیر و رودان با ۴۲.۷ درجه سانتی‌گراد از دیگر مناطق بسیار گرم استان بوده‌اند.اما آنچه شرایط را برای مردم هرمزگان سخت‌تر از اعداد ثبت‌شده کرده، تنها دمای هوا نیست؛ بلکه رطوبت بالای هوا و شرجی سنگین، عامل اصلی افزایش احساس گرما در سطح استان به شمار می‌رود.
 
در شهرهای ساحلی هرمزگان به‌ویژه بندرعباس، بندرخمیر، قشم و سایر مناطق نزدیک به نوار ساحلی، رطوبت بالا موجب می‌شود دمای احساسی چند درجه بیشتر از دمای واقعی احساس شود. این مسئله باعث کاهش توان بدن در دفع گرما از طریق تعریق شده و احساس خستگی، بی‌حالی و گرمازدگی را تشدید می‌کند.با تداوم هوای گرم و شرجی در استان، توصیه می‌شود شهروندان در ساعات اوج گرما از ترددهای غیرضروری خودداری کرده، مصرف مایعات را افزایش دهند و نکات پیشگیرانه برای مقابله با گرمازدگی را جدی بگیرند.
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر