استاندار اصفهان: سنت حسنه اهدای خون در تاسوعا و عاشورا، نماد نوع‌دوستی و ارادت مردم خمینی‌شهر به اهل‌بیت (ع) است

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
|
۱۶:۵۱:۳۴
| کد خبر: ۲۳۵۸۳۹۸
استاندار اصفهان: سنت حسنه اهدای خون در تاسوعا و عاشورا، نماد نوع‌دوستی و ارادت مردم خمینی‌شهر به اهل‌بیت (ع) است
برنا- گروه استانها: استاندار اصفهان، در جریان بازدید از هیئات مذهبی و روند برنامه‌های ایام محرم در شهرستان خمینی‌شهر، با تمجید از پیشتازی مردم این دیار در امور خیر، سنت حسنه اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا را الگویی کشوری و مصداق بارز پیوند شور حسینی با شعور و نوع‌دوستی دانست.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با حضور در شهرستان خمینی‌شهر و بازدید از مراکز خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی، از تلاش‌های فرماندار، شهردار، مسئولان محلی و به‌ویژه خیرین این شهرستان قدردانی کرد.

​وی با اشاره به روند توسعه زیرساخت‌های درمانی منطقه گفت: بیمارستان ساعی خمینی‌شهر یکی از پروژه‌های ارزشمندی است که به همت بزرگان، معتمدان و خیرین بزرگوار شهر آماده شده و بستر بسیار مناسبی را برای ارائه خدمات به مردم فراهم کرده است.

​استاندار اصفهان با تحسین اقدام نظام‌مند مردم خمینی‌شهر در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) افزود: سنت حسنه اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا که چندین سال است توسط برادران و خواهران متدین این دیار برگزار می‌شود، امسال نیز با برنامه‌ریزی و نظم بهتری در حال اجراست. 

استاندار اصفهان تصریح کرد:خوشبختانه فرآیند خون‌گیری از برادران در محل بیمارستان ساعی با تجهیز تخت‌های لازم و با سرعتی به‌مراتب بیشتر از سال گذشته انجام می‌شود و خواهران گرامی نیز در مرکز انتقال خون شهرستان اقدام به این کار خیر می‌کنند.

​جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه خمینی‌شهر آغازگر این حرکت ماندگار بوده است، تصریح کرد: این اقدام فرخنده و منظم که از خمینی‌شهر شروع شد، اکنون در سراسر استان و کشور تکثیر شده است. با این حال، استان اصفهان در این زمینه در سطح کشور پیشتاز است و در میان شهرستان‌های استان نیز، خمینی‌شهر رتبه نخست و بیشترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داده است.

​عالی‌ترین مقام اجرایی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: عزادارانی که در این ایام اقدام به اهدای خون می‌کنند، ارادت و عشق خود را به خاندان امامت و اهل‌بیت (ع) در قالبی انسانی و در مسیر کمک به هم‌میهنان نیازمند به نمایش می‌گذارند. امیدواریم این سنت حسنه که تجلی عینی نوع‌دوستی است، بیش از پیش در سراسر کشور گسترش یابد.

انتهای پیام 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر