گندم و پنبه دو بال کشاورزی خراسان‌شمالی در مسیر خودکفایی

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷
|
۱۳:۲۶:۱۶
| کد خبر: ۲۳۵۹۴۲۷
گندم و پنبه دو بال کشاورزی خراسان‌شمالی در مسیر خودکفایی
برنا ـ گروه استان ها: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به جایگاه ویژه این استان در تولید محصولات راهبردی، از کشت سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار هکتاری گندم و نقش کلیدی آن در تأمین امنیت غذایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی، اسماعیل محمودآبادی،خراسان شمالی  را یکی از قطب‌های زراعت کشور دانست و اظهار کرد: گندم به‌عنوان مهم‌ترین محصول کشت‌های پاییزه استان، سهم قابل‌توجهی در سبد تولید ملی دارد.

وی سطح زیر کشت پنبه را بیش از ۷ هزار هکتار اعلام کرد و آن را رتبه‌اول محصولات بهاره استان خواند و افزود: چغندر قند نیز با بیش از ۳ هزار هکتار، دومین محصول بهاره مهم خراسان‌شمالی محسوب می‌شود.

محمودآبادی توسعه تولید و افزایش بهره‌وری را از اولویت‌های اساسی این سازمان برشمرد و تأکید کرد: با اجرای برنامه‌های فنی، توسعه مکانیزاسیون و ترویج الگوهای نوین کشت، حمایت از کشاورزان و ارتقای تولید در دستور کار قرار دارد.

نویسنده :
مهرداد بیکلری
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر