بیشتر از ۳ لیوان شیر در روز نخورید

|
۱۳۹۳/۰۹/۱۷
|
۱۱:۴۴:۳۴
| کد خبر: ۲۴۴۱۱۸
بیشتر از ۳ لیوان شیر در روز نخورید
این مطالعه بر روی ۱۰۷ هزار نفر از افرادی که در روز لبنیات و شیر مصرف می‌کنند صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، باشگاه خبرنگاران نوشت: این مطالعه بر روی ۱۰۷ هزار نفر از افرادی که در روز لبنیات و شیر مصرف می‌کنند صورت گرفته است.

 طبق آمار‌های جهانی میزان شکستگی استخوان در کشور‌هایی که مردم در آن سرانهٔ مصرف شیر بالاتری دارند بیشتر از سایر نقاط است.

همین موضوع باعث شد تا تیمی به منظور تحقیق میدانی گسترده در این خصوص تشکیل شود که در آن ۱۰۷ هزار نفر شرکت داشت.

این تیم به بررسی میزان مصرف شیر این ۱۰۷ هزار نفر پرداخته و نتیجه جالبی را به همراه داشت.

طبق پژوهش صورت گرفته افرادی که بیش از ۳ لیوان شیر در روز مصرف می‌کنند زود‌تر از دیگران عمر آنها به پایان می‌رسد.

ضمنا زنانی که شیر بیشتری مصرف می‌کنند بیشتر با احتمال شکستگی استخوان روبرو هستند.

نتایج کمی دور از انتظار بود به خصوص با توصیه‌ای که دانشمندان نسبت به میزان مصرف ویتامین دی دارند.

مایکلسون مسئول تیم تحقیق می‌گوید ما واقعا دلیل این موضوع را نمی‌دانیم .

خبرگزاری برنا: انتشار مطالب دیگر رسانه‌ها لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا این خبرگزاری در این ستون، مطالب رسانه ها را باز نشر می دهد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر