دلیریان: ۵۰ درصد شانس کسب طلا داریم/ مدال گرفتن در المپیک بسیار دشوار است
به گزارش سرویس ورزشی برنا، کشتی ایران روزهای حساسی را تجربه می کند. رشته اول ما که بی تردید شانس نخست مدال ایران در المپیک ریو محسوب می شود. در میان دو رشته آزاد و فرنگی، فرنگی کاران شرایط متفاوت تری دارند. رشته ای که در یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود عقب افتاد و ناکامی تجربه کرد اما با بازگشت محمد بنا مربی موفق این رشته حالا ههمه با خوشبینی به کشتی فرنگی می نگرند.
محمد دلیریان یکی از پیشکسوتان خوشنام این رشته یکی از کارشناسانی است که با خوشبینی شرایط کشتی فرنگی را تحلیل می کند.
دلیریان درمورد نتیجه کشتی فرنگی در المپیک بیان داشت: پیشبینی نتیجه در ورزش کار غلطی است. ممکن است یک تیم یا ورزشکار در یک مسابقه در شرایط ایدهآلی باشد ولی در مسابقات بعدی برخی از عوامل باعث شود تا همان تیم یا ورزشکار نتیجه لازم را نگیرد. ما کشتیگیرانی داشتیم که یک دوره قهرمان جهان شوند ولی دوره بعد آن برنز گرفتند.
وی با اشاره به شرایط کشتی فرنگی در المپیک گفت: به هرحال کشتی فرنگی هم در المپیک کار سختی پیشرو دارد. با وجود این که همه امکانات در اختیار بنا هست و کار خودش را انجام میدهد ولی مدال گرفتن مشکل است.
وی درباره شانس کسب مدال در ریو گفت: حتی فکر میکنم در المپیک تنها 10 درصد لندن شانس مدال داریم. رنگ مدال هم مهم است که درباره مدال طلا فکر میکنم 50 درصد شانس کسب یک طلا داشته باشیم. اگر شرایط خوب پیش برود مثل حادثهای مثل دیسکالیفه شدن سوریان در رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که همین چند وقت قبل اتفاق افتاد پیش نیاید و همه چیز بر روال طبیعی باشد ممکن است 2 یا 3 مدال بگیریم و شاید شانس یک مدال طلا را داشته باشیم.