تحقیقات جدید نشان داد

نوشیدن چای سبز از ابتلا به سرطان و آلزایمر جلوگیری می کند

|
۱۳۸۹/۱۰/۱۷
|
۱۴:۱۲:۰۰
| کد خبر: ۴۵۱۲
نوشیدن چای سبز از ابتلا به سرطان و آلزایمر جلوگیری می کند
مطالعات پژوهشگران نشان داد، نوشیدن چای سبز احتمال ابتلا به سرطان و آلزایمر را کاهش می دهد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل نشان داد، نوشیدن روزانه چای سبز از ابتلا به آلزایمر و سرطان جلوگیری می کند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد، احتمال ابتلا به بیماری های روانی دیگر از جمله زوال عقل نیز با نوشیدن چای سبز کاهش پیدا می کند. این پژوهشگران استفاده از داروهای سنتی چینی را نیز بریا جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان توصیه کرده اند. چای سبز حاوی موادی است که به طور چشمگیری روند رشد سلول های سرطانی و تومورها را کاهش می دهد.

ناگفته نماند، مردم چین از گذشته تا کنون چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی دارویی مصرف کرده و می کنند و به دلیل اهمیت ویژه این گیاه، اصول خاصی نیز برای تهیه آن دارند. این گیاه در آب و هوای گرم رشد می کند و مزیت آن در مقابل چای های دیگر این است كه كمتر تحت تاثیر فرآیند قرار گرفته و تركیبات موجود در آن پایدار باقی می ماند. چای سبز به عنوان یک ترکیب ضدسرطان و آنتی اكسیدان شناخته شده است. همانطور که اشاره شد، چای سبز بومی کشور چین است و در آن کشور بیش از پنج هزار سال مورد مصرف بوده است. امروزه چای در تمامی نقاط آسیا و بخش هایی از خاورمیانه و آفریقا نیز کشت می شود.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر