قهوه دشمن دیابت

|
۱۳۸۹/۱۰/۲۹
|
۱۴:۵۶:۰۰
| کد خبر: ۹۰۹۷
قهوه دشمن دیابت
محققان امریکایی در تحقیقات خود دریافتند؛ افرادی که قهوه مصرف می‌کنند به ندرت دچار دیابت می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، پزشکان با انجام تحقیقات روی بیش از700 زن شرکت کننده اعلام کردند، که پروتئینی که در قهوه وجود دارد و  به عنوان ناقل و تعدیل کننده هورمون‌های جنسی شناخته می شود می تواند نقش موثری در پیشگیری از دیابت نیز داشته باشد.
آتسوشی گوتو از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دراین باره گفت: خون زنانی که قهوه زیادی می‌ نوشند، دارای سطح بالای گلوبولین اتصالی به هورمون جنسی (SHBG) است. اگر این تفاوت در تخمین خطر ابتلا به دیابت مورد ملاحظه قرار گیرد، تأثیر محافظتی مصرف قهوه در این رابطه نیز قابل اثبات است.

وی و گروهش روش زندگی 359 زن مسن که به بیماری دیابت مبتلا نبودند و مصرف روانه قوه را نیز در برنامه غذایی خود داشتند را مطالعه کرده و دریافتند که هنوز دربدن آنها به طور طبیعی انسولین تولید می‌شود و بدن در برابر ابتلا به دیابت مقاومت می کند .
این در حالی است که بیماری دیابت که روزی به عنوان بیماری دوران پیری شناخته می‌شد امروزه در اثر تغذیه نا مناسب به بیماری دوره جوانی نیز تبدیل شده است.
تحقیقات این گروه، نشان داد؛ زنانی که روزانه حداقل 4 فنجان قهوه می ‌نوشند، 50 درصد کمتر از زنانی که از خوردن قهوه خودداری می‌کردند به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند. البته این آمار درباره قهوه یا چای فاقد کافئین تایید نشده است.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر